Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها منوط به حفظ سلامتی افراد است و اگر واکسیناسیون انجام شود و شهر‌ها در شرایط زرد و آبی قرار گیرند امیدواریم از مهرماه ۱۴۰۰ کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام وزارت علوم،  علی خاکی صدیق با اشاره به اینکه حضوری شدن آموزش‌ها منوط به حفظ سلامتی افراد است، از ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: اولویت برای واکسیناسیون مطالبه دانشجویان است و آموزش حضوری نباید بیش از این به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نخستین روز از پنجمین همایش آموزش عالی با محوریت تقدیر از سرآمدان آموزشی دانشگاه‌های وزارت علوم و بررسی روند‌های جاری و آتی آموزش عالی در شرایط همه گیری کرونا برگزار شد، افزود: نشست‌های تخصصی درخصوص مسائل مختلف آموزش عالی با هدف عمدتاً اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، ارتقای دانش فنی و بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها بوده، زیرا کشور با ورود غیرمنتظره ویروس کرونا با چالش‌هایی بسیاری روبرو شد.

بیشتر بخوانید: علت روایت‌های مختلف شاهنامه فردوسی چیست؟

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص هدف برگزاری همایش پنج روزه مذکور که به صورت مجازی در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این همایش همکاری و هم افزایی وزارت علوم با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور شناساندن ظرفیت‌های این وزارت به جامعه در حل چالش‌ها و مشکلات و ارائه الگو‌های مناسب در این زمینه است.

خاکی صدیق با بیان اینکه تربیت اساتید اخلاق مدارو شایسته مبتنی بر استفاده از روش‌های نوین آموزشی جهت رشد و شکوفایی دانشجویان و ایجاد برنامه‌های درسی کارآمد و تحول آفرین از اهداف کلان معاونت آموزشی است، افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا مقررات آموزشی که تا پیش از این دست و پا گیر بوده، به مقرراتی انعطاف پذیر با واگذاری اختیار تصمیم گیری به دانشگاه‌ها تبدیل شود، زیرا ما در کشور تنوع و طیف‌های وسیعی از موسسات و مراکز آموزشی را داریم که این موسسات از نظر زیر نظام‌ها، تجربیات، قدمت، توانمندی‌های علمی و مدیریتی با یکدیگر متفاوت هستند و این تنوع سبب می‌شود تا امکان استفاده از یک فرمول واحد برای حل مشکلات در کل کشور فراهم نباشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش عالی یک امر محدود به وزارت علوم نیست و مشارکت سازمان‌های بسیاری را می‌طلبد و موفقیت آن نیز تنها از طریق وزارت علوم ممکن نیست، مطرح کرد: یکی دیگر از اهداف این همایش، پیوند آموزش عالی با جامعه در بهبود و رفع مشکلات است که این امر مشارکت، هم افزایی و همکاری بخش‌های مختلف را در کشور می‌طلبد.

وی اظهار داشت: در دانشگاه‌ها تلاش شده تا با برنامه‌ریزی، آسیب‌ها و چالش‌ها را به حداقل برسانیم. باید تشکر کنیم از خانواده آموزش عالی که اجازه ندادند در دوران کرونا در آموزش وقفه‌ای ایجاد شود و زیرساخت‌های این نوع آموزش را علی رغم مشکلات مالی ایجاد کردند و فرهنگسازی، سیاست‌گذاری و اطلاع رسانی‌ها نیز به موقع انجام شد.

خاکی صدیق در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در اسفند ۹۸ اگرچه بیش از دو دهه تجربه در آموزش الکترونیکی داشتیم، اما این امر تنها به تعداد کمی از دانشگاه ‎‌ها محدود می‌شد، اما با شیوع کرونا و ضرورت استفاده از آموزش مجازی با بیش از ۲ هزار واحد دانشگاهی روبرو بودیم که هیچ تجربه و زیرساختی برای این موضوع نداشتند و براساس آمار کمتر از ۱۰ درصد اساتید و کارشناسان با این نوع آموزش آشنا بودند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در ابتدا از نظر قوانین آموزشی و فرهنگی و زیرساخت‌ها در ابتدا با چالش‌های بسیاری روبرو بودیم، اما با تشکیل کارگروه‌هایی که در دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم ایجاد شد، توانستیم مشکلات را مرتفع و مدیریت کنیم.

خاکی صدیق با بیان اینکه در نوروز سال ۹۹ عملاً تعطیلی در حوزه آموزش عالی نداشتیم و با گذشت یک ماه از آغاز سال جدید، ۷۰ درصد کلاس‌ها در بستر فضای مجازی برگزار شد و دوماه بعد نیز به ۸۰ درصد رسید، تصریح کرد: در حال حاضر با مسائل مختلفی از جمله ساماندهی دانشگاه‌ها، به روزرسانی سر فصل‌ها، آموزش الکترونیکی و بررسی چالش‌های آن روبرو هستیم که لازم است تا در بهبود آن‌ها به منظور ارتقای کیفی آموزش عالی تلاش کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه کرونا وزارت علوم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه کرونا وزارت علوم وزارت علوم دانشگاه ها آموزش عالی خاکی صدیق چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی صبح دوشنبه در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته‌های تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می‌دهد.

وی تصریح کرد: آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

تکمیل می شود…

کد خبر 6097990

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان