Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@16:24:37 GMT

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش قطب درمانی غرب گیلان| فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۲۱۰

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش قطب درمانی غرب گیلان| فیلم

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است. افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،  براساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است. افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توسعه بهداشتی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال سال و کاهش مرگ و میر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقاء تجهیزات پزشکی و درمانی و ... بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی و بهداشت محسوب می‌شود.

  شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع‌شده و دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است. علیرغم داشتن جمعیت بالا در شهرستان تالش و همچنین با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه، مردم تنها از یک بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی که بیش از ۴۳ سال قدمت داشت استفاده می‌کردند به‌گونه‌ای که این بیمارستان نیازهای مردم منطقه را در حد مطلوب برآورده نمی‌کرد.   در این راستا احداث و راه اندازی بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی تالش را می توان یکی از شاخص های خدمات دهی به عموم مردم در غرب استان گیلان نام برد. این بیمارستان امروزه با خدمات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی ارائه می‌کند به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل‌شده است.   این بیمارستان در چهار طبقه بناشده و دارای ۱۲ تخت ICU ، ۱۲ تخت CCU، ۶ تخت NICU،  ۲۴ تخت اورژانس، ۸ تخت نوزادان سالم ، ۱۳ تخت دیالیز، ۲۴ تخت بستری زنان و زایمان، ۲۴ تخت بستری کودکان، ۴۸ تخت بستری داخلی ، ۴۸ تخت بستری جراحی و ۱۲ تخت بستری جراحی خاص است.   بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه شامل ICU و   CCU ، NICU ازجمله فضاهای خدمات مراقبت از بیمار، بخش‌های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت‌کن‌ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همچنین بخش پذیرش مدیریت دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش هستند. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کاهش مرگ و میر انقلاب اسلامی تخت بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک که با حضور دکتر کریمی معاون وزیر بهداشت در ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، گفت: افتتاح پروژه های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدفگذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه های مورد نیاز در بخش های مختلف استان، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز د تجهیزات درمانی استان است.

حسین نژاد با بیان اینکه اسکلت بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره ی مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته نیز  به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

وی تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت های موجود در استان رفع شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام پروژه های در حال انجام براساس نیازسنجی و بر حسب نیاز استان پیگیری و با هدف ارایه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن پروژه های بزرگتر در حوزه های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص های توسعه باشیم.

حسین نژاد افزود: در بخش سلامت با پیگیری های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدفگذاری و در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان