Web Analytics Made Easy - Statcounter

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود تا مشخص شدن نتیجه انتخابات بازار روند مثبتی را داشته باشد. به گزارش پول نیوز، انتخابات ریاست جمهوری در کشور مولفه تاثیرگذار بسیار مهمی در بازار سرمایه است و به نظر می‌آید بازار تا پایان انتخابات واکنش مثبتی را نشان دهد و روند متعادل و صعودی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازار سرمایه در روز‌های گذشته با تاثیرپذیری از متقارن شدن دامنه نوسان روند رو به رشد و صعودی را طی کرده و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد رسید. باید دید روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود یا نه؟

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وارد شدن دلار در کانال ۲۲ هزار تومان بازار واکنش مثبتی به این اتفاق داشته است. مولفه مهم تاثیرگذار دیگر در بازار که به شکل کلاسیک همواره موثر است دوره کاندیداتوری ریاست جمهوری تا زمان انتخابات است که به طور پیش فرض بازار همیشه واکنش مثبتی را نسبت به این اتفاق نشان می‌دهد و انتظار می‌رود تا مشخص شدن نتیجه انتخابات بازار روند مثبتی را داشته باشد.

این کارشناش بازار سرمایه در بخش دیگری افزود: در حال حاضر در بازار‌های موازی تحرکات خاصی دیده نمی‌شود و شاهد تقاضای سرمایه‌ای و سفته بازانه نیستیم. همچنین در بازار ارز‌های دیجیتال نیز که تا هفته گذشته روند صعودی را داشت و نقدینگی بسیار زیادی را جذب کرده بود در هفته جاری روند نزولی خود را آغاز کرده است به عبارت دیگر این پارامتر‌ها همه نشان از این موضوع می‌دهند که روند مثبت بازار سرمایه ادامه‌دار باشد.

عمیدی درباره نماد‌های مهم و تاثیرگذار در وضعیت کنونی بازار گفت: در حال حاضر سهم‌های سنگ آهنی، برخی از نماد‌های گروه‌های بانکی که بازارگردان دارند و برخی از نماد‌های گروه‌های خودرویی از وضعیت خوبی در بازار برخوردار خواهند بود.

وی همچنین در پایان درباره ورود نقدینگی و تغییر روند بازار گفت: بانک مرکزی مکلف شده است تا ۲۰۰ میلیون دلار را به فروش برساند و نقدینگی به وجود آمده را به صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه واریز کند اگر این مصوبه اجرایی شود فضای اعتماد در بازار شکل می‌گیرد و تا حدی وضعیت بازار تعادلی می‌شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند. یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آن ها در بازار سرمایه و مشارکت آن ها با سرمایه مردم است.

او گفت: لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی مراجعه کند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: آن جایی که بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون علمی رئیس‌جمهور بیان کرد: شایعه فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال برای فروش سهامشان بی‌اساس است.

او تاکید کرد: صنعت خودرو اگر خصوصی و محدود شود٬ هم خودرو با کیفیت می‌شود و هم به قیمت می‌توان خودرو را عرضه کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس