Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند» ویژه مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی عصر (یکشنبه 26 اردیبهشت) مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند» ویژه مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با همکاری حوزه هنری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد شهباز گهروئی» از کادر درمان این بیمارستان که در یک ماه پایانی عمر قاسم آهنین جان از این شاعر پیشکسوت خوزستانی علی‌رغم همه حواشی که برای این شاعر به وجود آمد به خوبی و بایستگی میزبانی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان با گرامیداشت روز پاسداشت زبان پارسی اظهار کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی با نگارش شاهنامه و این منظومه بلند در صدد بود تا زبان و ادبیات فارسی حفظ شود از این رو ما نیز باید بتوانیم در راستای حفظ این میراث ارزشمند تلاش کنیم.

 

وی افزود: فردوسی حکیمی عالیقدر بود که با وجود تسلط بر بسیاری از علوم زمان خود همچون نجوم، ریاضیات و ...، ولی در آن مقطع به این نتیجه رسیده که باید برای زبان فارسی که جزء هویت ملی ما است کاری انجام دهد و با نگارش شاهنامه فردوسی این اتفاق را رقم می‌زند.

 

شهباز گهروئی اضافه کرد: ما نیز در هر جایگاه، مسئولیت و تخصصی که هستیم نسبت به حفظ و پاسداشت زبان خود که بخشی از هویت ملی ماست، وظیفه داریم و نباید فکر کنیم که این مسئولیت تنها بر عهده متخصصان حوزه ادبیات است.

 

وی تصریح کرد: امروزه شاهد هجومی در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اینترنتی برای کمرنگ کردن زبان زیبا و ملی ما یعنی زبان فارسی هستیم از این رو هر کس باید در حد توان خود تلاش کند تا این زبان حفظ شود.

 

در این مراسم در این برنامه که با حضور کادر درمان، دکتر کاملی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر کرامت جاودان زاده معاون بیمارستان امام ( ره) اهواز برگزار شد، حیدر علی حزباوی، مرتضی بادپروا و علی زارعی رضایی با موضوع کادر درمان شعرخوانی کردند و معصومه لشنی به شاهنامه‌خوانی پرداخت که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت و در پایان نیز لوح سپاسی از طرف حوزه هنری استان خوزستان به دانشگاه علوم پزشکی اهواز بابت قدردانی کادر درمان اهدا شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری اهواز برگزار شد شاهنامه خوانی پاسداشت زبان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال