Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:27:51 GMT

مأموریت جدید راکت‌لب شکست خورد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۰۸۴۹

مأموریت جدید راکت‌لب شکست خورد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرزاری فارس به نقل از اسپیس، بیستمین ماموریت شرکت فضایی «راکت لب»(Rocket Lab) با موشک «الکترون» (Electron)  روز گذشته با شکست به پایان رسید. 

شرکت راکت‌لب پس از ناکامی در بیانیه‌ای در توییتر خود نوشت: در حین پرتاب مسئله‌ای به وجود آمد و  موشک الکترون اندکی پس از اشتعال مرحله دوم موشک دچار  مشکل شد و منجر به از دست دادن ماموریت شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت راکت‌لب در مأموریت جدید خود قرار بود، دو ماهواره رصد زمین متعلق به شرکت «بلک اسکای» را به مدار زمین ببرد که در حادثه پیش آمده هر دو ماهواره از بین رفتند.

بروز ناهنجاری در کمتر از سه دقیقه پس از پرتاب از مجتمع پرتاب «Rocket Lab 1» در شبه جزیره ماهیا نیوزلند و درست پس از جدا شدن قسمت دوم موشک الکترون رخ داد. 

دوربینی که در موشک الکترون نصب شده است، نشان می‌دهد پس از گذشت ۲ دقیقه و ۳۵ ثانیه از پرواز قسمت دوم موشک دچار اشتعال شده است.

این دومین شکست شرکت رات لب در سال جاری میلادی بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موشک ماهواره توییتر راکت لب راکت لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • ماموریت محرمانه یک پرسپولیسی برای شکست استقلال
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد