Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: طی همین چند روز گذشته، آمریکا از صدور حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده شورای امنیت که خواستار پایان بمباران غزه توسط اسرائیل بود، جلوگیری کرد و نشان داد که از این رژیم اشغالگر و ستمگر، هر قدر هم که جنایاتش وحشیانه باشد، قاطعانه حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مجید تخت‌روانچی روز یکشنبه در شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی آخرین تحولات فلسطین برگزار شد، افزود: همزمان با این نشست، نیرو‌های وحشی رژیم اسرائیل در حال ارتکاب یک قتل عام واقعی در فلسطین، به ویژه در نوار غزه بزرگترین زندان باز جهان، هستند که طی آن تاکنون ۱۹۲ نفر، شامل ۵۸ کودک و ۳۴ زن به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در تشریح این جنایات ادامه داد: آن‌ها بزدلانه زنان بی‌دفاع را به قتل می‌رسانند، بی‌رحمانه نوزدان و کودکان را می‌کشند، وحشیانه خانواده‌ها را یکجا به قتل می‌رسانند؛ بی‌شرمانه به اماکن مقدس اهانت می‌کنند، ناجوانمردانه مناطق مسکونی، مدارس و تأسیسات بهداشتی و درمانی را بمباران و گلوله باران می‌کنند و دیوانه‌وار خانه‌ها را تخریب می‌کنند و در یک کلام، در حال ارتکاب همزمان و یکجای هر چهار جنایت اصلی بین‌المللی هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: سوال اینجاست چرا نیرو‌های اسرائیلی مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند. زیرا فلسطینی‌ها صدای خود را به روی نیرو‌های اسرائیلی که می‌خواهند سرزمین‌های آبا و اجدادی آن‌ها در محله‌های فلسطینی در قدس شرقی، در شیخ جراح و سیلوان و دیگر مناطق را مصادره کنند، بلند کرده‌اند.

تخت‌روانچی یادآور شد: آن‌ها به تخریب خانه‌هایشان که نسل اندر نسل در آن زندگی کرده‌اند، اعتراض دارند؛ در برابر اخراج اجباری از خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند و به حمله نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه نمازگزاران مسلمان در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان اعتراض کرده‌اند.

وی افزود: اشتباه نکنید؛ اگر شما یک فلسطینی باشید و در فلسطین و تحت سلطه یک رژیم نژادپرست و آپارتاید که بر اساس تجاوز، اشغال و ظلم تأسیس شده و علیه فلسطینی‌ها مرتکب جنایات شنیع می‌شود، زندگی کنید اینگونه اقدامات بزرگترین گناهان محسوب می‌شوند.

نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: اما رژیم اسرائیل چطور با مصونیت کامل مرتکب چنین جنایاتی می‌شود؟ چون طی بیش از هفت دهه، شورای امنیت در برابر تمام اعمال غیرقانونی آن رژیم سکوت مرگباری اتخاذ کرده و این انفعال مطلق و توجیه‌ناپذیر، علاوه بر اینکه به کاهش اعتماد و اطمینان به این نهاد و همچنین بحران اعتبار و مشروعیت آن منجر شده، آن رژیم را به طور جدی جسور کرده است تا با وحشیگری تمام‌تر، جنایات بیشتری مرتکب شود.

تخت‌روانچی افزود: به همین دلیل است که رژیم اسرائیل بدترین جنایات بین‌المللی، یعنی نسل کشی، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و جنایت تجاوز را مرتکب شده است، بیش از ۱۵ جنگ به راه انداخته، خاک کشور‌های دیگر را اشغال کرده، بدون استثنا به تمام همسایگان خود حمله کرده، به کشور‌های منطقه و فراتر از آن در خاورمیانه تا آفریقا حمله کرده، به کسب انواع سلاح‌های کشتار جمعی مبادرت ورزیده است و این فهرست همچنان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا شورای امنیت برای یک مدت بسیار طولانی در برابر اینگونه جنایات، تهدیدات و تجاوزات سکوت اختیار کرده است، گفت: جواب ساده است؛ زیرا، آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، چه در زمان دموکرات‌ها و چه در زمان جمهوری‌خواهان، به صورت نظام‌مند از رژیم اسرائیل در برابر هر گونه اقدام شورای امنیت حمایت و تاکنون ۴۴ پیش نویس قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: دولت فعلی آمریکا نیز تصمیم به حمایت از رژیم اسرائیل گرفته و بی‌شرمانه از به اصطلاح «حق امنیت اسرائیل» سخن می‌گوید. از به اصطلاح «حق دفاع مشروع اسرائیل» برای توجیه جنایات آن استفاده و حق ذاتی فلسطینیان مظلوم، از جمله حق حیات، عزت، آزادی، دفاع مشروع، تعیین سرنوشت، و ایجاد دولت مستقل فلسطینی را انکار می‌کند.

تخت‌روانچی افزود: طی همین چند روز گذشته، آمریکا از صدور حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده شورای امنیت که خواستار پایان بمباران غزه توسط اسرائیل بود، جلوگیری کرد و نشان داد که از این رژیم اشغالگر و ستمگر، هر قدر هم که جنایاتش وحشیانه باشد، قاطعانه حمایت می‌کند.

وی در واکنش به اظهارات امروز نماینده رژیم صهیونیستی هم گفت: وی با مظلوم‌نمائی تلاش کرد توجه‌ها را از جنایات اسرائیل منحرف و گستاخانه از کشتار زنان و کودکان فلسطینی دفاع کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تأکید کرد: فلسطینی‌ها تحت اشغال و محاصره غیرقانونی رژیم اسرائیل قرار دارند و از حق ذاتی دفاع مشروع برخوردار هستند. جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدیدالحن تمام جنایات آن رژیم علیه فلسطینیان، حمایت خود را از آرمان بر حق آن‌ها و تحقق کامل تمام حقوق مسلم‌شان، به ویژه حق ذاتی آن‌ها برای تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل در سراسر فلسطین، به پایتختی قدس شریف اعلام می‌دارد.

تخت‌روانچی از شورای امنیت نیز خواست مسئولیت خود را جدی بگیرد و رژیم اسرائیل را وادار سازد به ماجراجویی نظامی خود در منطقه، به ویژه خونریزی و جنایاتش علیه فلسطینیان پایان دهد.

وی همچنین خواستار توقف پاکسازی نژادی عمدی، نظام‌مند و گسترده فلسطینیان از جمله از طریق تغییر ترکیب جمعیتی فلسطین و هویت اسلامی و عربی قدس شریف شد و اظهار کرد: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را وادار سازد تا محاصره غیرقانونی و غیرانسانی نوار غزه را لغو کند؛ به اشغال تمام خاک فلسطین، جولان اشغالی سوریه و بخش‌هایی از لبنان پایان دهد؛ و همچنین آن رژیم را به خاطر ارتکاب شدیدترین جنایات بین‌المللی طی بیش از چند دهه مسئول بشناسد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد مسئله فلسطین بدون اعمال دقیق اصول عدالت و حقوق بین‌الملل حل نخواهد شد. بنابراین، جامعه بین‌المللی باید به تعهد قانونی، سیاسی و اخلاقی خود برای حمایت کامل از تحقق حقوق ذاتی فلسطینی‌ها عمل کند.

تخت‌روانچی اظهار کرد: در این زمینه شورای امنیت مسئولیت ویژه‌ای دارد و اگر همچنان از ایفای نقش آن جلوگیری شود، باید مجمع عمومی سازمان ملل اقدامات لازم را علیه متجاوزان اسرائیلی اتخاذ کند.

 

بیشتر بخوانید: ظریف: قتل‌عام کودکان فلسطینی پس از عادی‌سازی انجام می‌گیرد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تخت روانچی فلسطین قدس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تخت روانچی فلسطین قدس نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد رژیم اسرائیل تخت روانچی بین المللی فلسطینی ها آن رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم، برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی دست در دست هم دهند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبینار بین‌المللی «غزه و جنبش دانشجویی آمریکا» عصر امروز به همت معانت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور مجازی اساتیدی از دانشگاه‌های آمریکا و برزیل برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این وبینار گفت: موضوع موردبحث امروز، دو اتفاقی است که این روزها در جهان شاهد آن هستیم و هرکدام از منظر خود دارای اهمیت است. موضوع اول «غزه» است؛ مردم این سرزمین ماه‌هاست پذیرای بمب‌ها و بی‌رحمی‌های رژیم آپارتایدی هستند که بیش از 14 هزار کودک را به شهادت رسانده است. در دنیایی که سازوکارهای آن پس از جنگ جهانی دوم به گونه ای بود که دیگر جنگی اتفاق نیفتد، ماه‌هاست مردم بی‌دفاع غزه با سلاح‌های پیشرفته مورد تهاجم قرار می‌گیرند و خشن‌ترین نوع جنگ و نسل‌کشی در حال رخ دادن است.
وی افزود: این اتفاقات نشان داد سازمان‌هایی که تشکیل شده تا از حقوق کودک، زنان و حقوق بشر دفاع کنند، کارآیی ندارند و امروز مردم، جوانان، کودکان  و زنان غزه مورد بی‌رحمانه‌ترین نسل‌کشی تاریخ قرار گرفته‌اند. اینجا فقط بحث فلسطین و غزه نیست؛ بلکه بحث انسانیت است. می‌دانیم که جنگ سرد با شعار حقوق بشر به پایان رسید چرا که حقوق انسان‌ها برای وجدان‌های آگاه بسیار مهم است. این یک روی سکه اتفاقی است که این روزها در حال وقوع است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: موضوع دوم و روی دیگر سکه «دانشگاه‌های آمریکایی» است. واقعیت این است که دانشگاه‌های آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، در دو حوزه فعالیت داشتند. در یک حوزه علم و فناوری غرب منجر به سلاحی شد که امروز بشر به آن دست یافته است و دانشگاه‌های آمریکا پیش‌قراول آن بودند چرا که دانشگاه‌های آمریکایی در کنار آزمایشگاه‌های بزرگ ملی ایالات متحده، نقش جدی در مسلح کردن دنیای معاصر دارند. درواقع وجدان انسانی دانشجویان نسل جوان آمریکا با حرکتی مواجه شدند که دانشگاه‌هایشان در آن بی نقش نیست. به درستی می‌بینیم اعتراضات دانشجویی همه جا، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: البته دانشگاه‌های آمریکای در ارزش‌آفرینی و خلق ادبیات فرهنگی نیز نقش جدی داشته‌اند و در دو حوزه فرهنگ و علم و فناوری نقش‌آفرین بودند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشجویان را مؤذن جامعه خطاب کرده‌اند، گفت: این واژه بدین معنی است که دانشجو دیدبانی است که سریع‌تر می‌بیند و به دلیل عدم وجود وابستگی مالی، سریع‌تر به سخن می‌آید. به همین دلیل ملاحظه می‌کنیم که وجدان‌های بیدار و انسان‌های حق‌طلب که در جوانان دانشگاه‌های آمریکا تجلی یافته، اعتراضات جدی نسبت به نسل‌کشی در جهان معاصر انجام می‌دهد و از سلاح‌های مدرن برای کودک‌کشی بیزاری می‌جوید. این روی دوم سکه است که زیبایی‌های این عرصه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در واقعه غزه، با سیاهی‌ها و سفیدی‌هایی مواجه هستیم؛ سیاهی نسل‌کشی و ارسال سلاح برای آدم‌کش‌هاست. طرف سفید و روشن مردمی هستند که علیرغم خشونت‌ها، ایستاده‌اند و در ادامه ایستادگی نیز وجدان‌های بیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا به ویژه ایالات متحده قرار دارد که با وجود تهدیدهای اخراج و ممنوع الورودی، اعتراضات خود را اعلام می‌کنند.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: بدون شک این اعتراضات بزرگتر از اعتراضات زمان جنگ ویتنام است. اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم، پایانی بر کشته شدن کودکان در غزه و قبل از آن در عراق، افغانستان و منطقه آسیای غربی است. سال‌هاست به بهانه‌های واهی کودکان در زمین بازی توسط اسلحه‌هایی که آمریکایی‌ها به منطقه ما سوغات آورده‌اند، کشته می‌شوند. این ساختمان که امروز از کشته‌های بی‌گناه مرتفع شده، چند سالی است که براساس رویه‌های غلط ایالات متحده در منطقه ما بنیان گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دو جنگ علیه عراق، اشغال افغانستان، داعش در منطقه شامات و امروز رژیم صهیونیستی در غزه، کشتاری را رقم زده که حاصل آن جز کشته شدن کودکان و زنان و مردم بی‌گناه نبوده است.

وی با بیان اینکه اگر ظلم به حداکثر برسد، موجبات واژگونی را فراهم می‌آورد، گفت: عدالت، ظالمان را محاکمه می‌کند و امروز وجدان‌های بشری در تمام کره خاکی عدالت را طلب می‌کند. بنده به نوبه خود به عنوان یک دانشگاهی؛ از همکارانم و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر دنیا که به عنوان پیشگامان جامعه بشری، پرچم نهضت اعتراض به ظلم و کودک‌کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی در منطقه را بلند کرده‌اند، تشکر می‌کنم. امروز این پرچم و چفیه فلسطینیان نماد مبارزه با ظلمی است که بیش از یک دهه در منطقه ما جاری است.

دکتر طهرانچی در پایان اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم اکنون که شورای امنیت، سازمان ملل و سازمان‌های ساخته شده برای امنیت‌بخشی، نمی‌توانند امنیت را برای کودکان فراهم کنند، ما دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی و این نسل‌کشی‌ها و کودک‌کشی‌ها دست در دست هم بدهیم. فرقی نمی‌کند چه ایرانی، آمریکایی، عرب، اروپایی، مسلمان، مسیحی، یهودی و... همه باهم در یک شبکه منسجم صدای  خود را به گوش حکمرانان عالم برسانیم که مردم و کودکان برای فردا امنیت می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم، برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی دست در دست هم دهند
  • استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • آیا خیزش مردمی در غرب ماشین جنگی اسرائیل را متوقف می‌کند؟
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • ایران تئوری بازدارندگی اسرائیل را درهم کوبید