Web Analytics Made Easy - Statcounter

استودیوی ویژه برنامه انتخاباتی کاندید شو در اولین برنامه خود میزبان عطاءالله دانشی یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر یاسوج بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس، تیمی از جوانان خوش ذوق و فعال در فضای مجازی در آستانه انتخابات 1400، به منظور آشنایی بیشتر مردم با نامزدهای شهر یاسوج با آن ها به گفتگو نشسته و در فضایی متنوع و با استفاده از جلوه های ویژه و پرده کروماکی اقدام به تولید ویژه برنامه کاندید شو کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین قسمت کاندید شو گفتگو با عطاءالله دانشی یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر یاسوج است که مشروح آن و نیز فیلم گفتگو در ادامه آمده است:

کاندید شو-بیو گرافی از خودتان بفرمایید؟

عطاء الله دانشی فرهنگی و مدرس دانشگاه، اکنون در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستم.

کاندید شو- دلیل حضور شما در انتخابات چیست؟

احساس می کنم که با کوله باری از تجربه در زمینه کارهای مختلف چه در بخش فرهنگی و کارهایی که در زمینه اجرایی انجام دادم  و اینکه دغدغه توسعه و آبادانی شهر را دارم برای اینکه به توسعه شهری کمکی داشته باشم بر خودم لازم دیدم که در این مقطع سنی و شغلی در انتخابات شورای شهر یاسوج حضور پیدا کنم.

کاندید شو-عملکرد شورای فعلی شهر یاسوج را چگونه ارزیابی می کنید؟

باید شهروندان قضاوت کنند ما وقتی به کارنامه عزیزان نگاه می کنیم مشخصا از ریل هدفگذاری  که برای توسعه شهری در نظر گرفته شده بود خارج شدند.

 اصلا از حاشیه بیرون نیامدند که به بقیه کارها برسند که علت آن عدم مدیریت درون گرایی خود شورای  شهر است اگر مدیریت درستی تعریف می کردند هدفگذاری دنبال می شد انقدر حاشیه درست کردند که متن حذف شد.

 پرداختن به مسائل حاشیه ای و کلیشه ای باعث شده است که نارکارامدی این شورا در کارنامه شان ثبت شود و اگر بعضا کسانی هم قصد خیری داشتند نتوانستند به هدف غایی برسند.

 

کاندید شو-شما در انتخابات دوره قبل با رمز "یا امام رضا(ع) " نیز کاندیدا شدید در این باره توضیح دهید؟

من با رمز یا امام رضا(ع) حضور پیدا کردم و با توجه به اینکه شیعه هستم و از همان ابتدا دانشجوی دانشگاه مشهد بودم ارادت خاصی به ثامن الحجج دارم، امام رضا(ع) را به عنوان یک واسط خیر قرار دادم.

کاندید شو-جایگاه قشر فرهنگی را در شورای شهر یاسوج چگونه می بینید؟

متاسفانه در گذشته فکر بر این بود که اگر در بخش عمران دارای مدرک باشند موفق تر هستند اما واقعیت نشان داده که فرهنگیان با سابقه مدیریت و توانمندی برای اداره امور شورای شهر توانمند تر هستند البته با این تفکر و ایده که از حوزه عمرانی شهری کمک بگیرند.

کاندید شو-نظر شما در خصوص این اقلیت و اکثریتی که در شورا مطرح می شود چیست؟

این یک نفاق است آن خرد جمعی و روحیه جمع گریی را از بین برده و انسان را در تقابل با همدیگر قرار داده است ما می خواهیم این جمع 7 نفری با تمام ظرفیت به کمک شهرداری بیاید و یک شهردار قابل را گزینش کنند من این را قبول ندارم و نوعی نفاق است.

کاندید شو-راهکار و برنامه شما برای حل معضل ترافیکی شهر یاسوج چیست؟

زیرساخت در حوزه شهر یاسوج خوب طراحی و تعریف نشده و اکنون به یک بن بست رسیده است، یاسوج اکنون در فضای عرضی تقریبا مسدود شده است و باید یک فضای طولی را دنبال کند که به مسیر گوشه و سرآبتاوه در حال کشیده شدن است  لذا ما باید برای برون رفت از مسئله ترافیک و مشکلات شهری در قسمتی بالای شهر در محدوده ارم یک مسیر رفت و برگشت جدید طراحی کنیم که به قسمت مهریان کشیده شود.

در حوزه شهری یکی از عمده ترین مشکلی که اکنون ما در یاسوج داریم مشکل پارکینگ است نیاز است پارکینگ های طبقاتی مختلفی برای شهر تعریف شود که در این خصوص باید بخش خصوصی را به کمک طلبید.

 

ما در جاهای مختلف شهر می توانستیم از پل های رو گذر و زیر گذر استفاده کنیم  در طرح تفصیلی و جامع شهر یاسوج که 16 سال از آن گذشته و باید بازنگری شود که متاسفانه انجام نشده است یکی از مشکلات عمده ما همین است، انبوهی از ساختمان ها را در حوزه راهنمایی و ترمینال می بینیم بدون اینکه زیرساختی برای آن ها در نظر گرفته شده باشد، لزا خود اینها معضلی برای شهر شده و ترافیکی ایجاد کرده  که به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

امیددارم با انتخاب یک شورای جدی و قوی و شهرداری قوی بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

کاندید شو-نظر شما در خصوص شهردار فعلی شهر یاسوج چیست؟

بله وی را فردی توانمند می بینم اما نه برای شهرداری؛ اگر در شورای شهر نیز تایید شوم برای تغییر شهردار نیز برنامه هایی دارم.

کاندید شو-گفته می شود برخی از آرای شما طایفه ای است؟

من طایفه ای منجسم و خوب دارم اما اگر به گذشته من نگاه کنید من از ارای عمومی مردم برخوردار هستم همیشه در تعامل مثبت با مردم بوده ام و هستم خوشحالم که عملا ارای من بیشتر حوزه فرهنگ، دانشگاه و طوایف مختلف است.

من از اقوام مختلف غیر بومی هایی که در شهر هستند و طوایف مختلف ، نخبه ها ، فرهنگی ها و پزشکان؛ جامعه مهندسی کسانی هستند که با جدیت در حال همراهی و کمک به من هستند.بخش طایفه ای نیز با توجه به معرفت و شناختی که نسبت به حقیر دارند به کمک می آیند چرا که در دور گذشته متفاوت از این عمل   کردیم.

کاندید شو-رای طایفه ای می تواند اعضای توانمند را وارد شورا کند؟

باید فرهنگ سازی شود و نخبه ها به کمک بیایند، و در واقع از این مرز بندی های جغرافیایی و طایفه ای که دیوارشان در حال مستحکم تر شدن است بیرون بیاییم و به سمت فرهنگ سازی و نخبه پروری و نخبه گزینی پیش رویم.

کاندید شو-مهمترین مشکل شهر یاسوج را چه چیزی می دانید؟

این است که درآمد پایداری برای شهرداری تعریف نکرده اند به همین دلیل انباشتی از مشکلات و بدهکاری در شهر یاسوج وجود دارد از سال های گذشته تا کنون برای اینکه یک درامد پایداری در حوزه شهرداری یاسوج تعریف شود، اکنون کارکنان  و افرادی که در شرکت های مختلف فعالیت می کنند تعریف درستی از استخدام صورت نگرفته که همه اینها  به مشکلات قبلی بر می گردد که روی هم انباشته شده و به دلیل عدم درامد پایدار بوده است.

کاندید شو-برای رفع این مشکل شما چه ایده ای دارید؟

برای این کار در دو بخش از شهر در سرآبتاوه ، نجف آباد و سروک، گوشه و مادوان بازاچه های درستی ایجاد و زمین هایی خریداری کرد و در اختیار اقشار کم در آمد قرار داد از طرف دیگر بخشی از زمین ها را می توانند تغییر کاربری داد و به  بخش های مسکونی و تجاری تبدیل شود و از قبل اینها شهرداری درامد پایدار داشته باشد.

از طرف دیگر بحث فاضلاب و پسماند است که اگر ما فاضلابی به سبک استان قزوین یا کشورهای پیشرفته داشته باشیم در این بحث نیز می توانیم درامد زایی قوی داشته باشیم.

 

کاندید شو-جملات و کلماتی می گوییم نظرتان را بگویید؟

شورای شهر و زد و بند: متاسفانه گاها می بینیم که این وضعیت وجود داشته که مایه تاسف است مردم به افرادی اعتماد کنند و آن ها کج دهنی و بد دهنی کنند و برای امتیاز های خودشان و خانواده شان زد و بند کنند که مشکلاتی را ایجاد کرده به نظر من یکی از کارهایی که باید شورای شهر انجام دهد این است اعضای شورای شهر به هیچ وجه نباید دارای شرکت پیمانکاری و خدماتی باشد.

دکتر دانشی و کرمان: من و پسرخاله ام در کرمان در یک پروژه گازرسانی مجری کار بودیم من مدیر پروژه بودم از رفنسجان به رفسنجان که در آن جا کار بسیار قوی انجام دادیم، فیبر نوری مارگون به لوداب را اجرا کردم

در منطقه صعب العبور بود که این کار را برای چندین بار به مناقصه گذاشتند که هیچکس جرات حضور نداشت که من انجام دادم گرچه متضرر هم شدم اما خواستم برای مردم انجام شود خدا را شاهد می گیرم زمین شخصی ام را برای دادن مزد کارگران فروختم.

کاندید شو-ایده اصلی شما برای توسعه شهر یاسوج چیست؟

امید دارم شورای خوبی سرکار بیاید  بحث اقلیت و اکثریت صورت نگیرد بحث درون گرایی و توافق خوبی داشته باشیم و هدفگذاری کنیم،  برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی داشته باشیم، برای انتخاب شهردار می توانیم از میان نخبه گان از سراسر کشور  تعدادی رزومه خود را ارائه دهند، نهایت سه نفر را گزینش کنیم و یک نفر را برای شهردار فارغ از اینکه بچه کجا باشد انتخاب کنیم.

کاندید شو- آیا به پشتوانه جریانات سیاسی در انتخابات شرکت کردید؟

 نه خیر من فردی مستقل هستم که معمولا برای همه جریانات قابل احترام هستم.

کاندید شو- چه برنامه ای برای حاشیه شهر یاسوج دارید؟

 حاشیه شهر یاسوج را باید به عنوان یک مثلث تعریف کرد، از قلات و مختار، تنگ مهریان به مختار برای اینکه فضای سبز و فضای خوب و درستی ایجاد شود باید تمرکز تنها و صفر بر روی آبشار برداشته شود، دیدن بقیه مناطق با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی که بازارچه ها و محیط های مختلف که مناسب برای توریست باشد سرمایه گذاری شود تا روزی که یاسوج به مکانی تبدیل شود که مردم از ان لذت ببرند و اسم بدون مسمای پایتخت طبیعت وجود دارد به یک مسمای واقعی تبدیل شود.

کاندید شو-دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال این هستند که مردم در انتخابات شرکت نکردند شما به عنوان کاندیدای شورای شهر یاسوج چه صحبتی با مردم دارید؟

مردم آنقدر فهیم و آگاه هستند که در تمام گذرگاه های تاریخ مشت دشمن شکن را به دشمن زده اند و در این برهه حساس هم همین کار را می کنند ،دولت و حاکمیت باید قدردان مردم باشند و برای معیشت مردم قدم بردارند.

کاندید شو-چند کلمه می گویم نظرتان را بگویید؟

انتخابات:  مشارکت عمومی و درست

حسن روحانی: کسی که هر کاسه کوزه ای بوده روی او خورد شده

غلام محمد زارعی: نماینده ای مردمی از جهت دیگر شاید توانایی لازم را نداشت

مهدی روشنفکر: برگزیده مردم و نیازمند به حمایت کارشناسان و آگاهان

ستار هدایت خواه: انسانی مذهبی درست و دوست داشتنی و متخصص در حوزه دانشگاه

کاندید شو-صحبت پایانی؟

خودم را وقف کردم در این مقطع از عمرم برای خدمت گذاری و خدمت صادقانه در خدمت مردم باشد و  برای توسعه پایدار شهر یاسوج و توزیع عادلانه خدمات شهری با جدیت قدم بر می دارم بر این باور هستم سرباز این میدان هستم و با تمام توان برای اخذ مطالبات شهروندان قدم می گذارم.شهروند از هر نژادی که باشد برای من مهم است.

 

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. عا دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر یاسوج داشته باشیم طایفه ای برای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمدی راستی در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری رزن که مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد با بیان اینکه افتخار ما این است که بیشترین نیروهای شهرداری را کارگران تشکیل می‌دهد گفت: بیشترین دغدغه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، بهبود معیشت کارگران است.

وی کارگران شهرداری را از زحمتکش ترین اقشار جامعه عنوان کرد که در گرما و سرما خدمات رسانی می‌کنند افزود: عاقبت بخیری همه ما در گرو دعای خیر شما عزیزان است چرا که کارگران حلال‌ترین روزی را سر سفره خود می‌برند.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت شهرداری رزن حفظ سلامت کارگران است اظهار داشت: هر کاری که توسط کارگران و پرسنل انجام می‌شود باید پیوست ایمنی داشته باشد و تا زمانی که ایمنی کار فراهم نشود هیچ کاری انجام نخواهد شد.

شهردار رزن افزود: اگر کل شهر را گلستان کنیم اما خدای ناکرده برای کارگری حادثه‌ای اتفاق بیافتد به هیچ عنوان جبران ناپذیری نخواهد بود و در واقع زحمات همه هم هدر رفته است.

محمدی گفت: باید با استاندارد سازی فعالیت‌ها و کار و تلاش هم بهروزی و هم سلامت را در کارها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۸ نفر کارگر در شهرداری رزن مشغول به کار هستند افزود: پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بروز است و قبل‌از اینکه کارمندان و مدیران حقوق دریافت کنند کارگران شهرداری حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده عملیات اجرای جدولگذاری، لکه گیری و آسفالت ریزی بصورت گسترده در شهر رزن آغاز خواهد و در تلاش هستیم امسال نسبت به سال گذشته معابر بیشتری را بهسازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رزن هم ضمن تبریک فر رسیدن روز جهانی کارگر گفت: کار و تلاش تک‌تک کارگران در توسعه شهر و کسب رضایت شهروندان نقش مهمی دارد و به امید خدا با یاری و همراهی شما می‌توانیم به اهداف مهم و مدنظر شهرداری که همان رضایت شهروندان است دست یابیم.

شهرام وثاقتی با عنوان اینکه اگر امروز می‌بینیم کشورهای توسعه یافته در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند نتیجه کار و خلاقیت است افزود: اگر افتخاری شامل حال شهرداری شود فقط با تلاش‌های شما این افتخار حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شهر رزن به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است گفت: امسال سال نتیجه اقدامات ۳ سال گذاشته شهرداری و شورای اسلامی است و خواهشی که از شما کارگران داریم این است که امسال با تلاش و همت بیشتری پروژه‌های نیمه تمام شهر رزن را ساماندهی کنیم.

در پایان این مراسم از کارگران شهرداری رزن تجلیل شد

کد خبر 6096237

دیگر خبرها

  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است