Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مدارس استان تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و ۵۵۷ مدرسه شهری و ۵۷۶ مدرسه روستایی هوشمندسازی شده است.

وی از اعطای ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۸ طرح کارآفرینی از محل منابع اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ شرکت و تیم نوآور در بخش فناوری اطلاعات و در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش مجازی، طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، انیمیشن حمایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اتصال ۷۷ هزار خانوار روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۰ سایت روستایی به سرویس اینترنت پرسرعت ۳G یا ۴G ارتقا یافت.

ارتقای ۲۱۷ سایت

وی با اشاره به ارتقای ۲۱۷ سایت روستایی و شهری به نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در سال قبل افزود: این سایت‌ها شامل ۱۳۵ سایت شهری و ۹۲ سایت در روستاها است.

سملیان با اشاره به نقش مهم ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها در توسعه کارآفرینی، درآمدزایی و معرفی این روستاها در سطح کشور ادامه داد: مجموع خانوارهای روستایی متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان به ۷۷ هزار خانوار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۸۳ روستا از ۶۲۶ روستای استان شامل ۹۳ درصد دارای پوشش ارتباطی صوتی هستند اضافه کرد: از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۳۸۳ روستا دارای سرویس اینترنت پرسرعت نسل سوم یا چهارم و یا Adsl هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر به تقویت ظرفیت‌های پهنای باند استان اشاره و بیان کرد: ظرفیت ورودی شبکه انتقال استان در حال حاضر ۳.۲ ترابیت بر ثانیه است.

اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۹۵ هزار مشترک پهن‌باند سیار در استان بوشهر ادامه داد: تعداد مشترکین پهنای باند ثابت در استان بوشهر ۱۴۵ هزار نفر است.

سملیان با بیان اینکه حجم استفاده از اینترنت در بالاترین مقدار در روزهای محدودیت‌های کرونایی به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است گفت: ظرفیت مازاد موجود، بستر مناسبی برای توسعه اپراتورهای مخابراتی در استان است.

وی از اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری از محل طرح خدمات اجباری روستایی با همکاری شرکت مخابرات استان خبر داد و افزود: با توسعه این شبکه انتقال فیبرنوری روستایی در استان امکان ارائه سرویس‌های نسل سوم و چهارم اینترنت همراه برای ۱۴ سایت مهیا شد.

کد خبر 5213562

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت بوشهر شبکه ملی اطلاعات ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها چالش شایستگی اردبیل شیوع کرونا گرگان واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر