Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استاندارد ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در این بازرسی‌ها فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها و سایر مراکز عرضه مواد غذایی، کشاورزی و بهداشتی تحت بازرسی و کنترل کارشناسان این اداره کل و سایر ارگان‌های ذی ربط قرار گرفتند.

همتی افزود: در سه ماهه دوم سال۹۹ تعداد ۱۱۰۲مورد بازرسی از واحد‌های صنفی سطح مراکز عرضه به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازرسی‌ها توسط کارشناسان این اداراه کل، اقلام و کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از نظر داشتن نشان استاندارد، بسته بندی مناسب، نشانه گذاری و مشخصات درج شده بر روی کالا و همچنین ویژگی‌های ظاهری کالا مورد کنترل و بررسی قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه کالا‌های مورد بررسی و نظارت شامل فرآورده‌های غذایی و کشاورزی، بسته بندی و سلولزی، و مواد بهداشتی و شوینده‌ها بودند بیان کرد : در این مدت تعداد ۲۷۰فقره بازرسی از مراکز عرضه انجام گرفت که طی این بازرسی‌ها ۹ فقره کالای دارای عدم انطباق کشف و اقدامات قانونی لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه عنوان کرد: همچنین به منظور کنترل کیفیت اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان، تعداد ۱۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی توسط این اداره کل انجام شد که شامل قند، شکر، چای، آرد، روغن‌های سرخ کردنی و مصرف خانوار، شیر پاستوریزه و استرلیزه، پنیر و آرد گندم بودند که در آزمایشگاه‌های اداره کل و همچنین آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان یادآور شد، همشهریان عزیز دقت داشته باشند نشان استاندارد ترکیبی از علامت استاندارد و یک کد ده رقمی رهگیری است که تولید کنندگان ملزم هستند در زیر علامت استاندارد این کد ده رقمی را درج نمایند، این کد به منظور اصالت سنجی علامت استاندارد می‌باشد که همشهریان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد سازی نظارت و بازرسی واحدهای صنفی علامت استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد