Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین استفاده نماید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل با اشاره به «نقض‌های مستمر حقوق اساسی و اولیه مردم فلسطین توسط اشغالگران و جنایتکاران صهیونیستی» تاکید کرد: «صدور بیانیه‌هایی دوپهلو به قصد مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی، اصلی‌ترین عامل تکرار این جنایات در عصر موسوم به مسئولیت‌پذیری و حسابرسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
در این نامه آمده است: «دعوت طرفین درگیری به خویشتنداری بدون محکومیتِ رژیم کودک‌کش یا سخن از حق دفاع مشروع رژیمی که اساساً حضورش در سرزمین‌های فلسطین غاصبانه یا اشغالگرانه تلقی می‌شود، خلاف مسلم قواعد و مقررات بسیاری از حوزه‌های موضوعی حقوق بین‌الملل و خود نیز آشکارا نقض مضاعف، سیستماتیک و سیستمیک حق تعیین سرنوشت ملت‌ها محسوب می‌شود.»
این نامه با انتقاد از دعوت به خویشتنداری طرفین یک جنگ نابرابر و با تاکید بر قابل قیاس نبودن اقدامات دفاعی اولیه فلسطینیان در مقابل حملات بی‌رحمانه رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی، مواضع دو پهلوی سازمان ملل را «فرافکنی و مشروعیت‌بخشی به جنایات رژیم صهیونیستی» و «حمایت از اشغالگر، تثبیت اشغال، استمرار تجاوز و مساعدت در جنایت» برشمرده است.
ستاد حقوق بشر ایران همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای «توقف این جنایات»، «به عدالت سپردن عاملان آن» و «تضمین عدم تکرار آن» استفاده نمایید.
در این نامه با تاکید بر این که دبیر کل می‌بایست وضعیت فلسطین را مصداق «جنایت علیه بشریت و جرم جنگی» شناسایی کند، پیشنهاد شده است کمیسیون تحقیق یا حقیقت‌یابی در خصوص جنایات اسرائیل در فلسطین ذیل شورای حقوق بشر تشکیل شده و سازوکار‌های حقوق بشری از جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد، نهاد‌های معاهده‌ای و شورای حقوق بشر طی اجلاس آتی این شورا به بررسی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بپردازند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان ملل تجاوز مساعدت رژیم صهیونیستی ستاد حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر در اعتراض به نسل کشی در غزه و نیز در اعتراض به سیاست‌های جنگ طلبانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تحصن کردند که پلیس آمریکا ، صد‌ها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
در حمایت از این دانشجویان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز با برگزاری تجمع و شعار‌های مرگ بر اسرائیل و دانشجوی آزاده حمایتت می‌کنیم، از دانشجویان معترض آمریکایی حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه