Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:18:50 GMT

شفافیت ابزار مبارز و مقابله با فساد است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۳۲۳۲

شفافیت ابزار مبارز و مقابله با فساد است

حسینعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه شفافیت ابزار مقابله با فساد به شمار می‌رود، اظهار داشت: شفافیت سبب می‌شود مسائل پنهان و فسادزا برداشته و حذف شود.

وی با عنوان اینکه اگر داوطلبی شفاف با مردم رفتار کند، سبب اقبال توسط مردم نیز خواهد شد، شفافیت در همه امور را امری الزامی دانست و گفت: در دستگاه‌های اداری و غیره با مشکلاتی در حوزه شفافیت روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در رفتار و عملکرد دارای شفافیت باشند، تصریح کرد: اگر به مسئله شفافیت توجه می‌شد شاهد بروز برخی مشکلات در شوراها و شهرداری‌های استان نبودیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت رعایت می‌شد، پیمان‌های حوزه‌های شهری مورد سو استفاده قرار نمی‌گیرد و باید همه مسائل را به طور شفاف مطرح و بیان کرد و جلوی کسانی را که بخواهند از مسائل اداری سو استفاده کنند را خواهد گرفت.

زارعی یادآور شد: ابزار شفافیت اجازه سو استفاده نمی‌دهد و هیچ منعی ندارد افراد بدانند به عنوان نمونه ساخت یک پل چقدر برآورد اعتباری دارد و چه افرادی شرکت و چه کسانی با چه قیمتی برنده شدند و این مسائل محرمانه نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس بیان کرد: تخلف در مواردی رخ می‌دهد که شفافیت وجود ندارد و برخی مواقع به جای صدور فراخوان آگهی‌ها برای یک قرارداد، اقدام به ترک تشریفات می‌شود.

وی به راهکارهایی برای شور انتخاباتی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی ابزار خوبی برای معرفی داوطلبان و کاندیداها به مردم است و در انتخابات به ویژه حوزه ریاست جمهوری تاکید بر این است که برنامه‌ها از سوی داوطلبان ارائه شود.

زارعی گفت: داوطلبان می‌توانند از فضای مجازی برای انتقال برنامه‌ها و طرح‌ها به مردم استفاده کنند و مردم باید دقت کنند آیا برنامه‌های داوطلبان عملیاتی است یا خیر و بعضاً شاهد ارائه برنامه‌هایی هستیم که برای عملیاتی شدن مشکلات قانونی دارد و قانون اجازه اجرای آن برنامه را نمی‌دهد.

وی ارائه برنامه‌های منطبق بر واقعیت، ارائه سوابق کاری داوطلبان را از جمله معیارها برای انتخاب دانست.

در این راستا خبرگزاری مهر در طرحی به نام جنبش از ما از نامزدهای انتخاباتی و مردم درخواست دارد تا با حضور در سایت azma.net در چالش شفافیت شرکت کنند یعنی به صورت شفاف عملکرد و برنامه‌های حوزه‌های مختلف را به بوته نظرات مردمی و قضاوت بگذارند و این آمادگی وجود دارد که حتی مطالب بیان شده توسط نامزدهای انتخاباتی در خبرگزاری مهر و همچنین سایت «از ما» منتشر شود.

کد خبر 5213839

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400 ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها اردبیل شیوع کرونا گرگان واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رأی، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزه‌ها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • لبه تیغ
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است