Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود در راستای محکوم کردن جنایت های شرم آور رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین متنی را به زبان عربی در محکوم کردن این اقدامات قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود در راستای محکوم کردن جنایت های شرم آور رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین متنی را به زبان عربی در محکوم کردن این اقدامات قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران، دور جدید تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و نواز غزه را که منجر به شهادت دهها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و ویرانی تعداد زیادی از ساختمانهای مسکونی و منازل مردم شده و نشانه بارز نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین الملل است، به شدت محکوم می نماید.

متاسفانه در سایه حمایتهای بی شرمانه برخی دول غربی، شاهد این هستیم که تجاوزات رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و از همین رو، مردم فلسطین که برای بازیابی همه حقوق خود در حال مبارزه هستند، از حق ذاتی و طبیعی برای دفاع از خود برخوردار می باشند و تا زمانی که ملت استوار فلسطین به همه حقوق خود دست یابد و حاکمیت خود را بر تمام سرزمین فلسطین اجرا کند، مقاومت مشروع تنها راه مقابله با تجاوزات و اشغالگری این رژیم است.

 استیفای حقوق فلسطین صرفا یک موضوع عربی ـ اسلامی نیست بلکه یک مسئولیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران- همراه با ملل اسلامی و کلیه ملل آزاده جهان که متعهد به دفاع از مظلوم میباشند- در کنار مردم قهرمان فلسطین ایستاده است و از دولتها و سازمان های مسئول بین المللی می خواهد که به بی طرفی غیرقابل قبول خود در قبال متجاوز پایان دهند.

همچنین از ملتها، سازمانها و دولتهای مسلمان و بویژه سازمان همکاری های اسلامی دعوت می کنیم تا در یک جبهه واحد، در مقابل تجاوز آشکار و اقدامات تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی، در کنار مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین قرار گیرند. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اقدمات مجرمانه رژیم اشغالگر قدس، جنایت علیه بشریت است و باید به عنوان نسل کشی و جنایت علیه بشریت مورد شناسایی قرار گیرد.

بعلاوه به جامعه بین المللی هشدار می دهیم که رژیم صهیونیستی با تلاش در ایجاد ناامنی و بی ثباتی در تمام منطقه به دنبال رسیدن به اهداف شوم و خطرناکی است که سرانجام، صلح و امنیت جهانی را مورد تهدید قرار می دهد. در همین راستا، از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم به ماموریت و وظیفه ذاتی خود عمل نماید و با فشار بر رژیم جعلی اسرائیلی جهت پایان دادن فوری به عملیات تجاوزکارانه و تروریستی خود، اجازه ندهد که حقوق مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم تجاوزکار پایمال شود.

در پایان تاکید می کنم که تنها راه حل عادلانه مساله فلسطین، اجرای همه پرسی مردمی با مشارکت همه ساکنین واقعی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در راستای حق تعیین سرنوشت می‌باشد.

امیدوارم به زودی شاهد لحظه ای باشیم که با دیدن فلسطین آزاد شده، امن و بدون اشغال، دیدگانمان روشن شود.

و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر مردم فلسطین محکوم کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را به عهده گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌ اعلام کرد که رزمندگان مقاومت امروز یکشنبه توانستند شهرک «کریات شمونه» ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ اول خود اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به جنایت هولناک رژیم اسرائیل در شهرک «میس الجبل» که منجر  به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد،  رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه شهرک کریات شمونه را با ده‌ها موشک کاتیوشا و فلق هدف قرار دادند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کردعملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است