Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@10:35:56 GMT

تزریق هیچ واکسنی برای افراد زیر ۱۸ سال تأیید قطعی نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۱۲۹

تزریق هیچ واکسنی برای افراد زیر ۱۸ سال تأیید قطعی نشده است

رضا ایمانی گفت: در حال حاضر تزریق هیچ واکسنی برای افراد زیر ۱۸ سال تأیید قطعی نشده است گرچه برخی واکسن‌ها در حال بررسی روی افراد زیر 18 سال هستند که باید منتظر نتیجه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ایمانی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اگر فردی واکسن کرونا تزریق کرده باشد و بعد از آن بنا به هر دلیلی مجدداً به این بیماری مبتلا شود (با تست مثبت یا علائم ریوی اثبات شده) نیاز به تزریق دوز دوم واکسن ندارد، در موارد ابتلا سه تا شش ماه  باید صبر کرد و بعد واکسیناسیون را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در صورت ادامه علائمی همچون تب، لرز، سرد و بدن درد، سرفه و... حتماً بروز بیماری کرونا مطرح می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: سرفه خشک احتمال کرونا است، اما برای افرادی که دچار این عارضه هستند در کنار احتمال باید معاینه توسط پزشک هم انجام شود.

 ایمانی عنوان کرد: در حال حاضر تزریق هیچ واکسنی برای افراد زیر ۱۸ سال تأیید قطعی نشده است گرچه برخی واکسن‌ها در حال بررسی روی افراد زیر 18 سال هستند که باید منتظر نتیجه بود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش PCR  می‌تواند کاذب باشد، خاطرنشان کرد: علائم تنفسی ناشی از بیماری کرونا معمولاً چند روز بعد از مبتلا شدن مشخص می‌شود، این علائم بیشتر در هفته دوم درگیری است که نمایان خواهد شد.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: بازگشت حس بویایی و چشایی درمان خاصی ندارد اما شاید تحریک با بعضی مواد مؤثر باشد.

ایمانی یادآور شد: در خصوص تزریق واکسن به زنان باردار هنوز دستورالعملی در ایران اعلام نشده است درصورتی‌که در برخی کشورها واکسن در دوران بارداری تزریق شده است.

وی اظهار داشت: معمولاً بیماران مبتلا به کرونا از ماندگاری برخی عوارض همچون سرگیجه، سردرد، گلودرد، درد معده و... بعد از بهبود شکایت دارند، این دست از افراد باید بر اساس علائمی که دارند، نسبت به درمان این عوارض اقدام کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: برخی افراد بعد از تزریق واکسن کرونا دچار برخی علائم ازجمله تب و لرز می‌شوند، این به دلیل واکنش ویژه افراد مختلف نسبت به واکسن است که در افراد متفاوت است.

ایمانی بیان کرد: ابتلا به کرونا در بیماران زمینه‌ای همچون بیماران قلبی، تنفسی، دیابت و... هیچ تفاوتی با افراد بدون بیماری‌های زمینه‌ای ندارد، تنها تفاوت این است که این افراد باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: واکسن‌های کرونا که در حال حاضر تولید شده است برای همه انواع کرونا مؤثر است اما فعلاً، چون رفتار بعدی ویروس مشخص نیست.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: واکسن سینوفارم از واکسن‌های مورد تأیید است و همچون دیگر واکسن‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانی اظهار داشت: ابتلای مجدد افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شدند بسیار کم است البته که مدت ایمنی که در این افراد ایجاد می‌شود نیز نامشخص است.

وی در انتها تأکید کرد: موج چهارم اپیدمی کرونا در حال فروکش کردن است و دچار نشدن به موج بعدی به رفتار افراد و جامعه بستگی دارد، مهم‌ترین راه برای پیشگیری از خیز مجدد این بیماری استفاده از ماسک و عدم حضور در مراکز شلوغ به‌ویژه در اماکن سرپوشیده و بدون تهویه مناسب است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: متخصص بیماری های عفونی برای افراد افراد زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!