Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@11:37:18 GMT

ارسال ۶۱۹ اثر به جشنوارهٔ سراسری وقف چشمهٔ همیشه جاری

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۴۹۸

ارسال ۶۱۹ اثر به جشنوارهٔ سراسری وقف چشمهٔ همیشه جاری

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین در رابطه با هفتمین جشنوارهٔ سراسری وقف چشمهٔ همیشه جاری در رشتهٔ خوشنویسی که به همت اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین برگزار شده، اظهار کرد: جشنوارهٔ سراسری وقف چشمهٔ همیشه جاری، یک اتفاق جمعی در راستای ترویج فرهنگ وقف از مسیر هنر و هنرمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خط خوش و خوشنویسی از گذشته مورد توجه همگان بوده است و از قدیم تمدن به‌وسیلهٔ خط شناخته می‌شد، امروز نیز امیدواریم با این جشنواره موجب ترویج فرهنگ وقف و ماندگاری و جاودانگی فراتر وقف و خط و خوشنویسی باشیم.

این مسؤول ادامه داد: امیدواریم جدا از برگزاری جشنواره و آشنایی هنرمندان با سنت حسنهٔ وقف، شاهد وقف آثار هنری از جانب هنرمندان نیز باشیم.

مجیدی در ادامه در خصوص آثار رسیده به دبیرخانهٔ جشنواره گفت: ۶۱۹ اثر به دبیرخانهٔ این جشنواره ارسال شده است که ۷۰ درصد هنرمندان با یک اثر، ۲۰ درصد از هنرمندان با ۲ اثر و ۱۰ درصد از هنرمندان با ارسال ۲ اثر به بالا در این جشنواره حضور یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۵ اثر متعلق به رشتهٔ نستعلیق، ۱۲۵ اثر به رشتهٔ شکسته نستعلیق و ۱۰۶ اثر به رشتهٔ نثر و ثلث بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین یادآور شد: ۱۷۵ هنرمند خانم و ۴۴ هنرمند آقا در این جشنواره شرکت کرده‌اند که ۷۸ نفر از این هنرمندان با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۴۳۱ نفر با تحصیلات کارشناسی و ۱۱۰ نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

مجیدی در پایان بیان کرد: در جلسهٔ کمیتهٔ اجرایی این جشنواره علاوه بر تصمیم به برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه‌های حضوری در اماکن میراثی، وقفی و محیط‌های باز و پر تردد شهری گرفته شد و به‌منظور ترویج سنت حسنهٔ وقف و معرفی آثار برتر، اقدام به چاپ سری نمایشگاهی جهت ارسال به سایر استان‌ها شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی