Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:43:53 GMT

شناسایی ۷۵۰ هزار مشترک پرمصرف برق در کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۷۲۶۴

شناسایی ۷۵۰ هزار مشترک پرمصرف برق در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده، مدیر عامل شرکت توانیر، کاهش ۳۵۰۰ مگاوات از توان تولید نیروگاه‌های برق آبی به جهت کاهش ذخیره آب سدها را از دیگر مسائل شبکه در فصل گرما برشمرد و با اشاره به ضرورت تأمین برق مطمئن و پایدار و تلاش جدی همکاران صنعت برق در بخش‌های فنی، بر لزوم پشتیبانی مؤثر روابط عمومی‌های صنعت برق از تلاش‌ها در این بخش و تمرکز بر موضوع پیک شبکه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بار مدیریت شده شبکه در سال گذشته را بیش از ۵۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: امسال ۳۵۰۰ مگاوات به آن افزوده شده و باید حدود ۱۰ هزار مگاوات مدیریت بار در بازه زمانی نسبتاً طولانی اتفاق بیفتد که از حساسیت بالایی برخوردار است و کار بیشتری را می‌طلبد.

مدیرعامل توانیر نخستین گام در این خصوص را ابلاغ سهمیه قابل تأمین هر استان با امضای وزیر نیرو عنوان کرد که لازم است همه بر آن تمرکز کنند و با تدبیر استاندار و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی‌های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود تا نیازی به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشد.

این مقام مسئول انتقال نیافتن مشکلات ناشی از کوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یک استان به استان‌های دیگر را نکته کلیدی دانست و اظهار کرد: امیدواریم با کنترلی که انجام می‌شود، سهمیه‌های استانی به دقت رعایت شود؛ چرا که هر استانی سقف تعیین شده را مورد توجه قرار ندهد با چالش‌های مربوط به خود مواجه می‌شود.

متولی‌زاده همچنین از افزایش قابل توجه پاداش به استان‌ها و افزایش ۲ برابری آن نسبت به سال گذشته خبر داد که با تصمیم هر استان به طور مناسب به مشترکان و مردم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم تمرکز بر مصارف سرمایشی و روشنایی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۵ و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و کاهش مصرف روشنایی در طول روز را بسیار تأثیر گذار دانست و با اشاره به پیشگامی وزارت نیرو و ساختمان‌های اداری بخش‌های آب و برق در مدیریت بارهای سرمایشی و روشنایی و عدم استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل، مدیریت مصرف برق در ساختمان‌های اداری را موضوعی جدی عنوان کرد و از تکلیف ساختمان‌های اداری به کاهش ۵۰ درصدی مصارف برق در فصل گرما خبر داد که باید کنترل و نتایج آن منعکس شود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعداد ۷۵۰ هزار مشترک، دو برابر مجموع کم مصرف‌ها در کشور برق مصرف می‌کنند، اظهار داشت: هر مشترک پرمصرف ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می‌کند که باید محدود شده و در گام نخست بروشورهای اطلاع رسانی به این مشترکان به وسیله روابط عمومی توانیر تهیه شده که به صورت مجازی یا ارائه بروشور توزیع می‌شود.

وی همچنین تعداد مشترکان کم مصرف را که از برق رایگان طرح برق امید استفاده می‌کنند حدود ۷.۵ میلیون مشترک ذکر کرد.

این مقام مسئول، مصرف برق هر دستگاه تولید رمز ارز و کاهش یک تا دو درجه از برودت سیستم‌های سرمایشی را معادل مصرف برق ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی عنوان کرد و از سوی دیگر تولید هر واحد ارز دیجیتال را با تولید ۳۰۰ تن CO ۲ همراه دانست و رویکرد عمومی به برخورد با رمز ارزهای غیر مجاز را حائز اهمیت دانست.

کد خبر 5214017

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق شرکت توانیر صرفه جویی در مصرف برق قیمت دلار بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا شاخص کل بورس قیمت نفت بازار سهام مصرف برق حق مسکن قیمت یورو قیمت طلا تولید نفت ایالات متحده امریکا بورس تهران قیمت شکر مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6092914 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید