Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@03:42:38 GMT

فارن پالیسی: جنگ اسرائیل هرگز پایان نخواهد یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۷۶۲۳

فارن پالیسی: جنگ اسرائیل هرگز پایان نخواهد یافت

برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها ، خشونت قومی یک مشکل موقتی نیست. این یک مسئله هویتی ماندگار است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجله فارن پالیسی آمریکا نوشت: تشنج‌هایی که با اخراج خانواده‌های فلسطینی در محله شیخ جراح در بیت المقدس آغاز شد، نشان از عمق فاجعه است: دو جامعه در تلاش برای انکار هویت یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های پس از درگیری‌های ۲۰۱۴ غزه، این حس در میان اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها وجود داشت که درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به پایان نرسیده، اما مهار شده است. این دیدگاه با توافقنامه آبراهام در تابستان گذشته تقویت شد.

با این وجود، درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در هسته اصلی خود مربوط به هویت است. دیپلمات‌ها نمی‌توانند این وضعیت را از بین برده یا برطرف کنند. حتی زمانیکه موشک‌ها و توپخانه‌ها متوقف شوند هم اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هرگز به این فکر نمی‌افتند که چگونه با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشند، زیرا آن‌ها از اراده جمعی برای به رسمیت شناختن وجود دیگری برخورداز نیستند.

در میان تصاویر وحشتناک‌تر که در روز‌های اخیر از اسرائیل بیرون آمد، فیلمی در شهر لود قابل تامل بود، جایی که یهودیان اسرائیلی در حال سنگسار اتومبیل‌های همشهریان خود که فلسطینی هستند بودند و یک فرد مسلح یهودی اسرائیلی یک شهروند فلسطینی اسرائیلی را کشت و دو نفر دیگر نیز در لود جان خود را از دست دادند و از طرف دیگر شهروندان عرب پرچم حماس را در دست داشتند، به یک کنیسه حمله کردند و قصد خود را برای "آزادسازی فلسطین" اعلام نمودند. لود تنها مورد خشونت نبود، زیرا اسرائیلی‌ها - یهودیان و عرب‌ها - در خشونت‌های بین جامعه درنواحی مختلف غرق شده اند. اوضاع در لود به حدی وخیم شد که پلیس مرزی برای تلاش جهت برقراری نظم مجبور شد از کرانه باختری نیرو اعزام شود.

کاملاً واضح است که حتی پس از ۷۳ سال تلاش نه تنها برای ادغام فلسطینیان در جامعه اسرائیل، بلکه برای تضعیف هویت آن‌ها و نامیدنشان تحت عنوان "عرب اسرائیلی" با شکست مواجه شده است. فلسطینیان شهروند اسرائیل خود را بقایای جمعیتی می‌دانند که پیش از ایجاد اسرائیل وجود داشته و بنابراین آن‌ها با پسر عمو‌های خود در کرانه باختری و نوار غزه هویت مشترکی دارند که از ایشان سلب شده است. مطمئناً می‌توان فهمید که چرا شهروندان فلسطینی اسرائیل اکنون در خیابان‌ها هستند و پیشتر نبوده اند، به وضوح مجموعه‌ای از حوادث بیت المقدس، آن‌ها را برانگیخته است تا بار دیگر مخالف قدرت دولت و جامعه‌ای باشند که موجودیت آن‌ها انکار می‌کند.

*مرکز مطالعات خلیج فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی فلسطین شیخ جراح اسرائیلی ها و فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک گردشگر ترکیه ای یک نظامی اسرائیلی را در شهر«قدس» زخمی کرد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که نظامی اسرائیلی در نزدیکی منطقه «باب الساهره» در بخش قدیمی قدس اشغالی زخمی شده است و مهاجم شهروند ترکیه است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به این گردشگر جوان ترکیه ای تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


 

دیگر خبرها

  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند