Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مسکو جلالی روز دوشنبه در میزگرد بررسی تحولات و درگیری های اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین در محل خبرگزاری دولتی ریانووستی با محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی علیه نمازگزاران فلسطینی و حملات شدید هوایی دریائی و توپخانه ای این رژیم علیه غزه، اظهار داشت: لازم است این حملات و تجاوزات رژیم علیه مردم فلسطین فورا متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اقدامات مستمر رژیم در یهودی سازی قدس و الحاق بخش هایی از کرانه باختری، تخریب منازل فلسطینی ها، اخراج و آواره کردن فلسطینی ها بویژه در بیت المقدس و تثبیت حضور خود در مناطق فلسطینی، نقض قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در سرزمین های اشغالی است.

این مقام دیپلماتیک ایران با بیان اینکه بیشتر اقدامات رژیم صهیونیستی، در راستای حفظ سلطه یهودیان اسرائیل بر فلسطینیان است، تصریح کرد: همین عامل باعث شد که درگیری بی سابقه ای در محله شیخ جراح در قدس شروع شود.

ظلم سیستماتیک رژیم صهیوتیستی

جلالی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی برای تحقق هدف حفظ سلطه یهودیان اسرائیل بر فلسطینیان، «تبعیضات نهادی» و «ظلم سیستماتیک» را به اجرا در می آورد.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص های اصلی تبعیض نهادی و ظلم سیستماتیک، اعمال قوانین متفاوت است که این رژیم این کار را در قبال اسرائیلی ها و فلسطینیان انجام می دهند، برای مثال، فلسطینیان در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند اما شهروندان یهودی اسرائیل و شهرک نشینیان در دادگاه های مدنی محاکمه می شوند.

بمباران ساختمان رسانه ها نشانه ترس صهیونیستها از اگاهی افکار عمومی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی و اقتصادی و اداری در غزه از جمله بمباران سایت ها و تاسیسات بندری فلسطینیان در غزه و خان یونس و تاسیسات برق غزه گفت: این جنایات توسط رژیم صهیونیستی علیه حقوق بشر بشمار می رود.

وی گفت: بمباران دفاتر خبری در غزه (ساختمان الجلاء)، نشان دهنده  ترس صهیونیست ها از توجه افکار عمومی جهانیان به جنایات و تجاوزات آن ها است.

جلالی تصریح کرد: این اقدام شنیع صهیونیست ها می بایست توسط کشورهای مختلف و مجامع جهانی و سازمان های حقوق بشری محکوم شود.

وی با بیان اینکه ورود گروه های مقاومت در غزه به حمایت از مردم بی دفاع قدس، تصمیم درستی بود که باید مورد حمایت قرار گیرد افزود: فلسطین یکپارچه است همه فلسطینیان داخل و خارج، غزه و کرانه باید ضمن کنار گذاشتن اختلافات و دودستگی ها به حمایت از مردم فلسطین در قدس و مقابله با اشغالگران بپردازند.

عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین بود

جلالی گفت: کشورهایی که اخیرا اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده اند به دروغ می گفتند که این اقدام در راستای حمایت از فلسطین و برقراری صلح در منطقه است اما گذشت زمان خصوصا تحولات اخیر ثابت کرد که این اقدامات، خیانت به آرمان فلسطین بوده است.

وی تصریح کرد:  این اقدام آنها، صهیونیست ها را در ارتباط با تداوم تجاوز و جنایت و کشتار مردم فلسطین و تجاوز به کشورهای همسایه فلسطین، جری تر کرده است. لازم است این روند متوقف شود و هرگونه برقراری رابطه با اسرائیل مردود شمرده شود.

جلالی اظهار داشت: وضعیت کنونی فلسطین، هزینه عادی سازی روابط برخی دول عربی با دشمن صهیونیستی است زیرا هر گونه سازش با رژیم صهیونیستی موجب افزایش ظلم و بی پروایی از سوی آنان خواهد شد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران  گفت: مساله قدس و مسجدالاقصی مساله تمامی مسلمانان است و تمامی مسلمانان مخاطب حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به قدس به حساب می آیند.

کاظم جلالی اظهار داشت: رژیم آپارتاید اسرائیل باید این را خوب بداند که حمله به فلسطینیان و بی حرمتی به اماکن مقدس اسلامی در قدس و سایر نقاط فلسطین باعث می شود که جهان اسلام را در مقابل خود قرار دهد. این مواجه زوال اسرائیل را تسریع می کند

سفیر ایران در روسیه، فلسطین را مهمترین و فوری ترین مسئله مشترک امت اسلامی و مبارزه با اسرائیل، مبارزه با ظلم و تروریسم عنوان کرد و گفت: این وظیفه همگانی است چرا که این رژیم  مصداق عینی تروریسم سازمان یافته و نظامی آپارتاید در جهان معاصر است.

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با هدف بزرگداشت روز جهانی قدس و بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی امروز دوشنبه در محل خبرگزاری اقدام به برگزاری میزگردی با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی در روسیه و سفرای فلسطین و سوریه و همچنین صاحب نظران روس کرد . 

در این نشست روند تحولات و درگیر های اخیر در سرزمین های اشغالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها کاظم جلالی روسیه نوار غزه رژیم صهیونیستی فلسطین روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی روسیه نوار غزه کاظم جلالی روسیه نوار غزه رژیم صهیونیستی فلسطین روز جهانی قدس اخبار کنکور سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایران و پاکستان با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: از شورای امنیت می خواهیم که ماجراجویی های اسرائیل در منطقه را متوقف کند. ما از شورای امنیت می خواهیم از هدف قرار دادن تاسیسات دیپلماتیک خارجی توسط اسرائیل جلوگیری کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ در غزه، ارسال کمک‌ها و بازگشت آوارگان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی