Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@05:05:14 GMT

پیش نویس سیم کارت دانش آموزی تهیه شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۸۴۴۲

پیش نویس سیم کارت دانش آموزی تهیه شده است

حبیبی از تهیه پیش نویس سیم کارت دانش آموزی خبر داد گفت: این کار برای صیانت از دانش آموزان در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان.  محمود حبیبی مدیرکل فناوری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: با شیوع ویروس کرونا یک مهاجرت از زیست بوم سنتی زیست بومی بر مبنای فضای مجازی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد افزود: خدمات وزارت آموزش و پرورش نیز تغییر شکل داده شد و در این راستا مصوبات و دستورالعمل هایی داشتیم.

وی ادامه داد: تاییدیه تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان الکترونیکی شد کلیه صدور تاییدیه های تحصیلی از مهرماه به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. همچنین ثبت نام دانش آموزان نیز به صورت مجازی انجام می گیرد خدمات متنوع را غیر حضوری کرده ایم.

محبی با بیان اینکه در سنوات گذشته فعالیت ها مدیر محور بود گفت: در حال حاضر اکثریت خدمات به صورت غیر حضوری صورت می گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به همکاری با شرکت پست گفت: آدرس دقیق مدارس احراز خواهیم کرو و  برای سال تحصیلی آتی احراز از محل زندگی انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل فناوری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سامانه توزیع کتب درسی گفت: جلسات مختلفی برگزار کرده ایم اما تا پایان سال ثبت نام در کتب درسی وابسته به سامانه سناداست و در سال آینده به سیدا با هماهنگ می شود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته از دسترسی دانش‌آموزان به وسایل دیجیتال جلوگیری می شد گفت: در زیست بوم جدید ابزارهای دیجیتال در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد این موضوع خانواده‌ها را با مخاطرات و آسیب هایی مواجه کرده چون فرز ندان آنها بیشتر وقت را در فضای مجازی سپری می‌کند و  اولیا هم همواره نمی‌تواند آنها را کنترل کند. به منظور صیانت از کودکان طرحی به عنوان سیم کارت دانش آموزی مطرح شده است و در این باره جلسات مختلفی داشته برگزار کرده ایم.

محبی گفت: سیم کارت دانش آموزی مطالبه مجلس هست و جلساتی در سطح معاونین و مدیرکل آن برگزار شده است پیش نویس این طرح نیز آماده شده است. 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیم کارت دانش آموزی دانش آموزان آموزش و پرورش سیم کارت دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو