Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیره عابدین‌زاده روز دوشنبه پس از نشست هم‌اندیشی و هماهنگی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: مسائل و مشکلاتی که در خصوص کودکان اتباع و خانواده‌هایشان وجود دارد در این نشست برای سرکنسول افغانستان و نماینده‌ وزارت خارجه در شرق کشور تشریح و خدمات "طرح سایبان مهر" بیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بر نبود هیچگونه تفاوتی بین کودکان ایرانی و غیرایرانی در چارچوب اجرای طرح ساماندهی تاکید و بیان کرد: همه خدمات طرح سایبان مهر بطور کاملا مساوی شامل حال یکایک کودکان هدف طرح می‌شود.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه پنج مشهد گفت: نشست امروز با حضور نماینده وزارت خارجه در شرق کشور، سرکنسول افغانستان، مدیرکل امور اتباع استانداری خراسان رضوی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان و جمعی از مدیران مرتبط با اجرای طرح سایبان مهر برگزار شد و به نتایج بسیار خوبی رسید. 

پرونده قضایی ۲۵۰ خانواده کودکان کار

وی در ادامه به تشکیل پرونده‌های قضایی برای ۲۵۰ خانواده‌ کودکان کار در مشهد اشاره و بیان کرد: شرکت یا عدم شرکت خانواده‌ها در مسیر توانمندسازی کودکان مشمول طرح سایبان مهر، شرط به جریان افتادن مراحل رسیدگی دادگاه به این پرونده‌ها است.

عابدین‌زاده افزود: بر این اساس اگر خانواده در برنامه ساماندهی و توانمندسازی کودکان مشارکت فعال داشته باشد، رسیدگی به پرونده قضایی آنها تعلیق می‌شود ولی اگر کودک پس از بازگشت به خانواده دوباره راهی کار در محیط خیابان شود، خانواده کودک به "اتهام بهره‌کشی اقتصادی از کودکان" به دادگاه معرفی خواهد شد. 

وی هدف نشست امروز را که در محل مرکز نگهداری کودکان صدف برگزار شد، ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به کودکان شناسایی شده و خانواده‌ آنها اعلام و بیان کرد: پس از تشریح گزارشهای سازمان بهزیستی و دادستانی به عنوان مجری و هماهنگ‌کننده‌ طرح، سرکنسول افغانستان در مشهد از ورود نهاد متبوعش به مشارکت در اجرای طرح سایبان مهر برای حمایت مادی و معنوی از کودکان افغانستانی مشمول طرح استقبال کرد.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: دو سوم کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در سطح کلانشهر مشهد تبعه کشور افغانستان هستند. 

وی همچنین گفت: مقرر شد گزارشی از وضعیت فعلی طرح سایبان مهر به نماینده‌ وزارت خارجه کشورمان ارائه شود تا از آن طریق در اختیار سرکنسولگری افغانستان قرار گرفته و اقدامات بعدی از سوی همین سرکنسولگری صورت گیرد. 

سایبان مهر الگوی کشوری

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در همین مکان به خبرنگاران گفت: ۴۵۶ کودک تاکنون در قالب طرح سایبان مهر شناسایی شده‌اند که ۳۱۵ نفر آنها کودکان غیرایرانی هستند. 

مسعود فیروزی افزود: ۳۷۰ کودک از کل این شناسایی‌شدگان، در مرکز غربال پس از گرفتن تعهد از خانواده آنها و هماهنگی با دادستانی مشهد تحویل خانواده شده‌اند. ۷۷ کودک هم که خانواده آنها هنوز شناسایی نشده‌اند تحویل سازمان بهزیستی شدند تا فرایند توانمندسازی برای آنها انجام شود. 

وی "طرح سایبان مهر" را با محوریت سازمان بهزیستی و هماهنگی با مقام قضایی در حال اجرا اعلام و بیان کرد: تاکنون نتایج بسیار خوبی از اجرای این طرح به دست آمده که می‌تواند در قالب یک طرح جامع‌تر در سطح کشور نیز اجرایی شود. 

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین به حضور "جابر انصاری" سرکنسول افغانستان در مشهد در نشست امروز با معاون دادستان، نماینده گی وزارت خارجه و مدیرکل امور اتباع خارجی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: مقرر شد سرکنسول افغانستان فراخوانی برای بازرگانان، نیکوکاران، افراد توانمند و مراکز خیریه‌ دارای ارتباط با این نهاد منتشر نماید تا آنها بر اساس رسالت مسؤولیت اجتماعی خود در جهت حمایت مادی و معنوی کودکان کار و خیابان وارد عمل شوند.

وی "آموزش، توانمندسازی اجتماعی، اشتغال خانواده و افزایش کیفیت زندگی کودکان کار" را از موارد مورد تاکید در چارچوب همکاری برای اجرای طرح سایبان مهر اعلام کرد.  

دوره‌ جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد در قالب اجرای "طرح سایبان مهر" شش ماه پیش با همکاری معاون دادستان مشهد و مدیریت اجرایی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی آغاز شده و ادامه دارد.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره‌کل امور اتباع خارجی استان، گروهی از شهروندان نیکوکار مشهدی و مرکز نگهداری و توانبخشی کودکان گلستان علی(ع) در اجرای این طرح مشارکت و همکاری دارند. 

برچسب‌ها مشهد اتباع خارجی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی کودکان کار دادگستری کل استان خراسان رضوی آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی کنسولگری افغانستان در مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اتباع خارجی مشهد اتباع خارجی کودکان کار دادگستری کل استان خراسان رضوی آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی کنسولگری افغانستان در مشهد اخبار کنکور کودکان کار و خیابان سرکنسول افغانستان اداره کل بهزیستی ساماندهی کودکان طرح سایبان مهر معاون دادستان خراسان رضوی وزارت خارجه اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز طی مراسمی دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت کننده در این طرح قرار گرفت.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.


محسن صفایی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند افزود: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان