Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:15:01 GMT

بازار بدون مشتری خودرو در انتظار سرنوشت قیمت ارز

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۹۵۰۱

بازار بدون مشتری خودرو در انتظار سرنوشت قیمت ارز

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، این روزها نوسان‌های ارزی، انتظار عمومی برای نتیجه‌بخش بودن مذاکره‌های برجامی و همچنین انتخابات در پیش‌روی ریاست جمهوری، رکود بازار خودرو را بیش از پیش عمیق کرده است. به‌طوری که تقریبا هیچ‌کس برای خرید خودرو مراجعه نمی‌کند.

حتی دیگر از اندک مشتریانی که به سبب نیاز واقعی برای خرید مراجعه می‌کردند نیز خبری نیست و آنان نیز به انتظار نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) با ۲۱۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به ۲۲ هزار و ۵۱۲ تومان رسید. کارشناسان پیشتر عنوان می‌کردند که کاهش کاهش قیمت دلار به محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان می‌تواند محرک خوبی برای بازار خودرو باشد و با کاهش حباب موجود، افت بیش از پیش قیمت‌ها را رقم بزند. با این حال از ابتدای هفته جاری شاهد افزایش تدریجی نرخ دلار و فاصله گرفتن آن از کانال ۲۰ هزار تومانی بودیم و این نوسانات مشتریان را سر در گم کرده است.

برخی کارشناسان حوزه بازار خودرو به ایرنا گفتند: «هیچ حرفی برای گفتن نداریم، دیگر هیچ‌کس حتی برای خرید ارزان‌ترین خودروهای داخلی هم به بازار مراجعه نمی‌کند چه برسد به خودروهای خارجی.»

در حالی که در سال‌های اخیر و به دلایل تورمی، تبدیل نقدینگی به کالا و به‌طور عمده خودرو شایع شده بود، این روزها همان افراد به دنبال فروش خودرو هستند، اما خریداری نیست.

اهالی بازار نیز چشم به انتخابات ریاست جمهوری و نگاه دولت جدید و تیم اقتصادی‌اش به خودرو و بازار خودرو دوخته‌اند.

به گفته کارشناسان، حدود پنج ماه است که تقاضای کاذب بازار از بین رفته و دیگر کسی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه (بگوییم دلالی و واسطه‌گری) مراجعه نمی‌کند و بازار قفل شده است.

فعالان بازار خودرو خاطر نشان می‌کنند: این روزها صحبت‌های ضد و نقیض زیادی درباره نرخ ارز، بالا و پایین رفتن آن، مذاکره‌های برجامی و غیره توسط کارشناسان و حتی از سوی مسوولان می‌شنویم، این صحبت‌ها در بازار اثرگذار است و نخستین اثر آن دست نگه‌داشتن از انجام معاملات است؛ اثر روانی که به‌شدت بازار خودرو را متاثر کرده است.

بررسی سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در روز جاری حاکی از قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی تیبا صندوق‌دار، ۱۲۷ میلیون تومانی تیبا۲، ۲۳۳ میلیون تومانی سمند ال. ایکس دوگانه‌سوز، ۲۶۵ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دنده‌ای، ۳۳۰ میلیون تومانی دنا پلاس دنده‌ای توربوشارژ، ۶۳۵ میلیون تومانی هایما اس۷ و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی هیوندای سوناتا هیبرید تیپ ۱ است.

برچسب‌ها ایران خودرو قرعه کشی خودرو ایرنا خودرو انتخابات ریاست جمهوری سایپا پیش فروش خودرو فروش فوق العاده واردات خودرو بازار خودرو قیمت خودرو صنعت قطعه سازی خودرو سازی ایران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰ بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو قرعه کشی خودرو ایرنا ایران خودرو قرعه کشی خودرو ایرنا خودرو انتخابات ریاست جمهوری سایپا پیش فروش خودرو فروش فوق العاده واردات خودرو بازار خودرو قیمت خودرو صنعت قطعه سازی خودرو سازی ایران اخبار کنکور میلیون تومانی بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران