Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@14:50:26 GMT

بهینه سازی سایت برای کسب رتبه اول گوگل

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۰۰۵۴

بهینه سازی سایت برای کسب رتبه اول گوگل

کسب رتبه اول در گوگل مساویست با افزایش مشتریان و درآمد اینترنتی یک وب سایت ، که به کمک خدمات بهینه سازی سایت قابل دستیابی خواهد بود. امروزه اعتماد کاربران به خرید و دریافت خدمات آنلاین بیشتر شده و بسیاری از نیازهای خود را از طریق وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو برطرف می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کسب رتبه اول در گوگل مساویست با افزایش مشتریان و درآمد اینترنتی یک وب سایت ، که به کمک خدمات بهینه سازی سایت قابل دستیابی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه اعتماد کاربران به خرید و دریافت خدمات آنلاین بیشتر شده و بسیاری از نیازهای خود را از طریق وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو برطرف می کنند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها ، تمرکز خود برای جذب حداکثری مشتریان از طریق اینترنت را بیشتر کرده اند. اما در میان اینهمه وب سایت و رقیب ، فقط سایت هایی موفق هستند که بتوانند خود را به رتبه های بالا در صفحه اول نتایج گوگل برسانند. بدون بهینه سازی ، ارتقا و رشد یک سایت در نتایج به هیچ وجه امکانپذیر نیست و حتما باید فاکتورهای سئو را روی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود پیاده نمایید و هرچه رقبای بیشتر و رقابت سنگین تری داشته باشید ، باید وسواس بیشتری هم در سئو ، تولید محتوا و تبلیغات اینترنتی داشته باشید.بهینه سازی سایت برای کسب رتبه اول گوگل

در این مطلب که از مقالات سئو سایت شرکت سئوبهینه به آدرس seobehine.ir استخراج شده ، مهم ترین اصول سئو و بهینه سازی سایت را توضیح می دهیم. شما می توانید جهت آنالیز رایگان سایت خود یا مطالعه مقالات بیشتر و همچنین مشاوره های رایگان سئو جهت ارتقا رتبه سایت خود با متخصصین سئوبهینه در ارتباط باشید.

4 مورد از مهم ترین اصول بهینه سازی سایت

هدف بهینه سازی سایت ، ایجاد شرایطی است که سایت هرچه بیشتر به استانداردها و قوانین گوگل نزدیک شود و ربات های موتور جستجو درک بهتر و دقیق تری از محتوا و ساختار سایت داشته باشند تا در نهایت با ارتقا رتبه در نتایج ، توسط کاربران دیده شود و در ادامه برخی دیگر از اقدامات سئو به تبدیل کاربران ورودی به مشتری منجر می شود. برای اینکه بتوانید سایت خود را ابتدا به صفحه اول و در بهترین حالت رتبه اول گوگل برسانید ، باید مهم ترین اقدامات سئو را انجام دهید. یعنی سایت شما باید حداقل با موبایل سازگار باشد ، قالب بهینه با کدهای فشرده داشته باشد ، سرعت بالایی داشته باشد ، محتوای جدیدی به کاربران ارائه دهد و لینک های داخلی و خارجی سایت کاملا اصولی ایجاد شده باشند.

البته در کنار اصول و روش های زیر ، چندین مورد دیگر نیز وجود دارد ، مثل بهینه سازی تصاویر ، تحقیق کلمات کلیدی ، سئو متاتگ سایت ، بهبود تجربه کاربری سایت ، url  صفحات ، تولید سایت مپ ، رفع ارورهای مربوط به core web vitlas  که همگی برای ارتقا سئو سایت ضروری هستند. اگر تجربه کمی در زمینه بهینه سازی سایت دارید و تمایل دارید سایت خود را بهینه کنید حتما از آموزش های رایگان و دوره ها و مقالات آموزش سئو استفاده کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید تا بتوانید درآمد بالایی از فضای مجازی از طریق وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود کسب نمایید. 4 مورد از مهمترین و حیاتی ترین اصول سئو عبارتند از:

بهینه سازی قالب سایت

اولین اقدامی که باید در بهینه سازی سایت انجام دهید ، بررسی شرایط قالب و ساختار سایت است. این اصل به ویژه برای سایت های وردپرس که معمولا با قالب آماده ساخته شده اند ضروری است. سعی کنید کد های قالب که شامل کدهای css ، js  و html  هستند را ابتدا تجمیع کنید و به یک فایل واحد تبدیل کنید و سپس با حذف کدهای اضافه و بدون کاربرد ، فشرده سازی کدها را انجام دهید.

اگر از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده اید پیشنهاد می کنیم ترجیحا قالب های انفولد ، بی تم یا صحیفه که قالب های بهینه تری هستند را نصب کنید. معمولا قالب های وردپرس پر از افزونه ، تصاویر پیش فرض ، کدهای حجیم و المان هایی مثل اسلایدرها و ویرایشگر هستند که معمولا شما فقط به بخشی از آنها نیاز دارید. پس حتما موارد بدون کاربرد را حذف و سایت خود را سبک کنید.

بهینه سازی نسخه موبایل سایت

رشد استفاده از موبایل برای حضور در اینترنت موجب شده که یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل ، سازگاری سایت با موبایل باشد. یعنی یک سایت باید بصورت دقیق و بدون ایراد در موبایل نمایش داده شود. و حتی گوگل اعلام کرده که برای رتبه بندی ابتدا نحوه نمایش سایت در تلفن های همراه اهمیت دارد و پس از آن نسخه دسکتاپ. یک سایت سازگار با موبایل ، سرعت بالایی دارد ، کاملا ریسپانسیو است ، المان ها و بخش های صفحه با وضوح و کیفیت توسط کاربر دیده می شوند. برای طراحی نسخه موبایل سایت خود می توانید از خدمات سئو سئوبهینه کمک بگیرید.

 گوگل در تست سرعت که توسط ابزار pagespeed insights  و در کنسول جستجوی گوگل انجام می دهد ، سرعت را هم در موبایل و هم در دسکتاپ بصورت مجزا بررسی و سنجش می کند و اگر سایت خود را با این ابزار تست کنید صددرصد نتایج متفاوتی را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد نسخه موبایل سایت شما ضعیف تر نسخه دسکتاپ عمل می کند و نیاز مبرمی به بهینه سازی دارد. 

تولید محتوا و ویرایش محتوای قدیمی

تولید محتوا چه بصورت متنی ، ویدئویی ، تصویری یا صوتی ، یکی از مهم ترین اصول در بازاریابی اینترنتی است. یک سایت برای اینکه دیده شود و بازدید قابل قبولی کسب کند باید دارای محتوا جدید و متمایز از رقبا و ارزشمند برای کاربران باشد. در بهینه سازی سایت تاکید زیادی بر تولید محتوای جذاب می شود ، اما به این مسئله توجه داشته باشید که بروزرسانی محتوای قدیمی و مطالبی که رتبه خوبی در گوگل ندارند را فراموش نکنید. بهتر است اگر قصد بهینه سازی سایت را دارید همزمان با اضافه کردن صفحات باکیفیت جدید ، مطالب قدیمی را ویرایش و به روز کنید.

نکته مهم: در تولید محتوا از کلمات کلیدی در متن بصورت متعادل استفاده کنید و برای اینکه رتبه بهتری در گوگل کسب کنید ، متن را از یک کلمه کلیدی خاص اشباع نکنید زیرا گوگل هرگونه اقدام غیرطبیعی و ساختگی در بهینه سازی سایت را تقلب دانسته و سایت را جریمه خواهد کرد.

لینکسازی داخلی و ساخت بک لینک

لینکسازی از یک نظر به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شود. لینک هایی که در وب سایت خود به صفحات سایت یا وبسایت های دیگر می دهید در دسته لینکسازی داخلی قرار می گیرند و لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت می کنید مربوط به اصول ساخت بک لینک می شوند. لینکسازی اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت دارد و همانطور که می تواند سایت را به رتبه اول گوگل برساند با یک اشتباه ساده امکان حذف و جریمه سایت در نتایج را رقم می زند. از لینک سازی و به ویژه ساخت بک لینک به عنوان یکی از حساس ترین اقدامات در سئو نام می برند که حتما باید توسط افراد خبره و متخصص انجام شود.

برای بررسی لینک های داخلی و خارجی سایت خود می توانید به سامانه analyser.seobehine.ir  مراجعه کنید و با 50 ابزار رایگان آنالیز سایت نه فقط لینک های بلکه محتوا ، متاتگ ها ، ساختار سایت خود و رقبا را به دقت بررسی نمایید. در پایان تاکید می کنیم که برای رسیدن به رتبه 1 گوگل باید در ایجاد محتوا و صفحات باکیفیت تلاش کنید ، سرعت سایت را بالا ببرید ، طراحی اختصاصی و جذابی برای سایت داشته باشید و در اجرای هرچه بیشتر استانداردهای موتور جستجو کوشا باشید تا با پشت سر گذاشتن رقبای خود بازدید و مشتری بیشتری کسب نمایید.

منبع: دانا

کلیدواژه: بهینه سازی سایت رتبه اول گوگل کسب رتبه اول داشته باشید تولید محتوا سایت خود ترین اصول مهم ترین یک سایت سایت ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی

در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد؛ اما اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است. در قابلیت جدید می‌توان میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی‌استور یا در صفحه اصلی گوشی خود دید.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ‌استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که گوشی جدیدی خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900962 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند