Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:35:12 GMT

چرا شهردار مشهد برای پاسخگویی به سوالات به شورا نمی‌آید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۰۴۱۹

ایسنا/خراسان رضوی محمد حاجیان شهری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص اینکه چرا شهردار برای پاسخگویی به سوالات اعضا در صحن علنی شورا حاضر نشده، به محمدرضا کلائی تذکر داد. 

امروز در صدوسی‌ویکمین جلسه صحن علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد لایحه نامگذاری معابر سطح شهر به‌ نام فعالان و صنعتگران اقتصادی با قید دوفوریت تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است در خصوص نامگذاری معابر با حفظ شماره، خیابان هنرستان ۸ را به‌ نام زنده یاد مجتبی هاشمیان، خیابان نسترن ۵(واقع در بلوار ملک‌آباد) را به‌ نام زنده یاد رضا ایمانی و خیابان حامد جنوبی ۵(واقع در بلوار سجاد) را به‌ نام زنده یاد مهدی پیروزه‌پور تغییر دهد.

همچنین لایحه نامگذاری یک بوستان نیز تصویب شد که بر این اساس شهرداری می‌تواند بوستان ۵ هکتاری انتهای بلوار مهریز، واقع در شهرک شهید رجایی را به نام اردیبهشت تغییر دهد. همچنین لایحه نامگذاری تقاطع غیرهمسطح ورودی بلوار مصلی واقع در بزرگراه بسیج به نام زندگی به تصویب نرسید.

در ادامه این جلسه لایحه آیین‌نامه اجرایی «کمیته نما» تصویب شد. براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است با در نظر گرفتن همه عوامل خلاقانه در حوزه زیباشناختی، رعایت حقوق شهروندی، مالکانه و دغدغه‌های مدیریت شهری به منظور ایجاد شفافیت در شاخص‌های بررسی و تصویب نمای ساختمان‌ها در کمیته سیما و منظر شهری، نسبت به تدوین دستورالعمل اجرایی نماسازی ساختمان‌ها ،منطبق بر ضوابط و مقررات ملی ساختمان حداکثر ظرف مدت یک ماه اقدام نماید.

همچنین به شهرداری جهت ارائه نکردن راهکارهایی برای ایجاد مشوق‌های لازم در زمینه احیا، بازسازی و ترمیم نمای ساختمان‌های قدیمی و دارای ارزش و همچنین ارتقای بصری و ارزش هنری نمای ساختمان‌های جدیدالاحداث در آئین‌نامه پیوست تذکر داد شد. بر همین اساس شهرداری باید ظرف مدت یک‌ ماه نسبت به ارسال لایحه در این خصوص، جهت تصویب در شورای اسلامی اقدام نماید.

همچنین لایحه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی علویه نیز تصویب شد. بر اساس این لایحه شهرداری اجازه دارد در خصوص پروژه مشارکتی علویه با مشارکت موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل بیت(ع) اقداماتی را انجام دهد. این اقدامات باید با توجه به تغییرات در سطح فیزیکی، عرصه پروژه و با رایگان در نظر گرفتن عوارض صدور پروانه باشد. همچنین پس از اعمال تغییرات مذکور در اصلاحیه قرارداد، سهم الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی  از  ۱۶درصد به ۸۳/۱۴ درصد از ارزش کل پروژه کاهش و سهم الشرکه سرمایه گذار از  ۸۴ درصد به ۱۷/۸۵ درصد از ارزش کل پروژه افزایش می‌یابد.

همکاری شهرداری با آستان قدس در صدور اسناد استیجاری  اراضی تصرفی آستان قدس رضوی

در این جلسه لایحه همکاری با آستان قدس رضوی در فرایند صدور اسناد استیجاری و تصرفات صورت گرفته در اراضی آستان قدس رضوی در محلات هدف بازآفرینی تصویب شد که براساس آن به شهرداری اجازه داده می‌شود با همکاری آستان قدس رضوی به منظور تسهیل و ترغیب شهروندان نسبت به اخذ سند استیجاری اراضی تصرفی آستان قدس رضوی واقع در محلات هدف بازآفرینی و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین بازسازی ضابطه‌مند و اصولی ساختمان‌های واقع در محلات یاد شده، مطابق با بندهای ذکر شده اقدام نماید؛

«۱-رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر مرتبط با بسته‌های تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ضروری است.

۲-شهرداری مسئولیتی در تأمین هزینه‌های نیروی انسانی، مکان، امکانات و سایر هزینه‌های متعلقه به دفاتر تسهیلگری نخواهد داشت.

۳-شهرداری مجاز است نسبت به صدور پیش‌نویس مجوز احداث بنا با قید اعتبار ۶ ماهه (برای اراضی موضوع بند ۳-۲-۳ تفاهم‌نامه) اقدام نماید. 

۴-حقوقات شهرداری مشهد موضوع بندهای ۷-۲-۴ و ۳-۲-۵ و ۳-۲-۶  مطابق مصوبات جاری شورای اسلامی شهر دریافت خواهد شد.

۵-در خصوص اراضی دارای کاربری فضای سبز ، تأسیسات و تجهیزات شهری موضوع تبصره ۱ بند ۳ -۲-۶ ، قرارداد اجاره (و تعیین اجاره سالیانه)، با فرض پرداخت حق تقدیمی (با حق بهره برداری و مطابق ضوابط شهرسازی و رویه معمول شهرداری)، تنظیم خواهد شد.

۶-پاسخگویی به اراضی فاقد کاربری مصوب (موضوع بند ۳-۲-۷ تفاهم نامه)، موکول به اخذ استعلام از مشاور طرح تفصیلی و اعلام نظر وی مبنی بر کاربری غیرخدماتی است. در صورت اعلام نظر مشاور مبنی بر خدماتی بودن کاربری ملک، آستان قدس رضوی متعهد به تأمین فضاهای خدماتی خواهد بود».

تعیین تکلیف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزل 

 اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوسرانی از دیگر مصوبات جلسه بود که براساس این مصوبه شهرداری با توجه به قراردادی که با شرکت ایران خودرو دیزل داشته، باید نسبت به تعیین تکلیف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری دیزل اقداماتی انجام دهد. شهرداری با توجه به تاخیر در پرداخت مبالغ قرارداد که قیمت هر دستگاه اتوبوس مبلغ ۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان بوده ، اکنون باید مبلغ ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان را بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، پرداخت کند،مهلت واریز مبالغ  حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۶ خواهد بود، همچنین شهرداری مشهد مکلف به پرداخت  ۵۰ میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت و مبلغ  سه میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان برای هر اتوبوس است، زمان‌بندی تحویل ناوگان، طی چهار ماه متوالی از زمان واریز پیش‌پرداخت مرحله دوم و به صورت ماهیانه ۵۰ دستگاه است.

خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس 

همچنین اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوسرانی نیز تصویب و مطابق بندهای زیر تمدید و اصلاح شد. براساس آن شهرداری مشهد اجازه دارد  ۱۰۰ دستگاه اتوبوس Low Entry از شرکت صنایع زرین خودرو اصفهان تا پایان ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ خریداری کند.

در ادامه طرح استفاده از خودروهای برقی در مسیرهای دسترسی مطب پزشکان منطقه احمدآباد تصویب شد براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی کاهش ترافیک با اولویت استفاده از خودروهای برقی در محدوده مطب پزشکان خیابان احمدآباد در خصوص تامین شبکه دسترسی، نحوه اعمال محدودیت عبور خودرو شخصی، تامین ناوگان برقی و بررسی اثرات ترافیکی اجرای طرح در محدوده به خصوص در ساعت پیک اقدام و گزارش آن را ظرف مدت 4 ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شهرداری مشهد مکلف شورای اسلامی شهر آستان قدس رضوی دستگاه اتوبوس اقدام نماید تصویب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان انجام شده است.

حسن کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در این زمینه ایجاد ایست‌کارها در راستای حفظ شأن و منزلت کارگران و ساماندهی آنان است.

وی افزود: پس از ایجاد ایست‌کارها، رفاهیات کارگران نیز در اولویت قرار گرفت و در اولین قدم در بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی مانند شیراز، اصفهان و قشم سوییت‌ها و مهمانسراهایی برای آنان در نظر گرفته شده است تا با کمترین هزینه در آنها اقامت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: همچنین بسیاری از خدمات رفاهی در سازمان‌ها و فروشگاه‌های مختلف با تخفیفات ویژه‌ای برای آنان درنظر گرفته شده است.

کد خبر 749614

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران