Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@23:04:17 GMT

تثبیت مالکیت ۶۳ درصد از اراضی ملی تا پایان سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۱۳۲

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: میزان تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی تا پایان سال ۹۹ به ۶۳ درصد رسیده است.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خداییان امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) در گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با موضوع کاداستر به تصویب قانون جامع حدنگار در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: مطابق این قانون، تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف هستند که نقشه اراضی خود را ظرف دو سال در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند و این سازمان نیز در مدت ۵ سال نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در همان مدت دو سال اکثر ادارات به تکلیف قانونی خود عمل نکردند، بیان داشت: بر این اساس اجرای طرح کاداستر به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی و عدم اختصاص بودجه‌ی لازم نتوانست پیشرفت لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در مدیریت جدید قوه قضاییه، موضوع کاداستر در سند تحول قضایی مورد توجه قرار گرفت و به آن اولویت داده شد و رئیس قوه قضاییه مرتب پیگیر این موضوع هستند که طرح کاداستر به عنوان یک طرح مهمِ ملی هرچه سریعتر به اجرا درآید.

خداییان اظهار کرد: در سند تحول قوه قضاییه اولویت اصلی به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی اختصاص یافت و بر این اساس اقدامات بسیار مثبتی در طی این دو سال صورت گرفت.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: فقط در سال گذشته بیش از ۴ برابر چهل سال گذشته سند مالکیت کاداستری اراضی ملی و منابع طبیعی صادر و در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه آماری از اجرای طرح کاداستر در دوره تحول، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۷، برای حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار، در سال ۹۸ برای حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار و در سال ۹۹ برای حدود ۴۷ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند کاداستری صادر شده است.

وی در رابطه با آمار تثبیت مالکیت‌ها اراضی ملی و منابع طبیعی نیز خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۲۳ میلیون هکتار، در سال ۹۸، ۹ میلیون هکتار و در سال ۹۹، ۵۴ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده است.

خداییان میزان تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی تا پایان سال ۹۹ را ۶۳ درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد که با زمان بندی صورت گرفته در سند تحول، تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت و سند دار شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه یادآور شد: در برخی از استان‌ها از جمله یزد تثبیت و سند دار کردن اراضی ملی و منابع طبیعی به اتمام رسیده، در استان مازندران نیز حدود ۹۸ درصد از اراضی ملی تثبیت شده است و استان‌ها یکی پس از دیگری این طرح را به اتمام می‌رساند.

وی با اشاره به همکاری خوب سازمان جنگل‌ها با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر از تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی پیشگیری می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این دوره از مدیریت قوه قضاییه مبارزه با فساد در تمام بخش‌ها علی الخصوص تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی، جان تازه‌ای گرفت و دستگاه قضایی با متجاوزین به این اراضی قاطعانه برخورد کرده و از اراضی رفع تصرف صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ۴۷ میلیون هکتار از منابع طبیعی در سال گذشته سنددار شد/ تشکیل ۷۹ هزار پرونده الزام به تنظیم سند رسمی خودرو

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ثبت اسناد اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان ثبت اسناد اراضی ملی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اراضی ملی و منابع طبیعی اجرای طرح کاداستر تثبیت مالکیت میلیون هکتار تا پایان سال اراضی ملی قوه قضاییه سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد