Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرآنلاین، غریب آبادی در سخنان خود با اعلام اینکه تروریسم به عنوان یک چالش فوری کماکان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی و همچنین توسعه و رفاه جوامع محسوب می شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران عزم راسخ، تعهد قوی و نقش تعیین کننده خود در مبارزه با تروریسم را از طریق کمک موثر به کشورهای تحت تأثیر تروریسم در مبارزه و برچیدن گروه های تروریستی در منطقه نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: عزم قاطع جامعه بین المللی جهت ریشه کن کردن تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، به ویژه در این مقطع زمانی که شاهد حملات تروریستی فجیع و گستاخانه سازمان یافته علیه مقامات دولتی و دانشمندان، به ویژه سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار واقعی مبارزه با تروریسم، و دکتر فخری زاده، دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی می باشیم، یک ضرورت حیاتی است. 


غریب آبادی در ادامه با اشاره به اینکه ما نمی توانیم و نبایستی از تروریسم گسترده ای که علیه مردم بیگناه فلسطین وجود دارد، چشم پوشی کنیم، افزود: امروز ما بار دیگر با ناراحتی و خشم، شاهد اقدامات تروریستی وحشتناک رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان بی گناه، به ویژه زنان و کودکان، از جمله در نوار غزه هستیم. وی تصریح کرد: سیاست و اقدامات رژیم اسرائیل در مورد تروریسم، از جمله حمله گسترده و سیستماتیک این رژیم علیه مردم غیرنظامی فلسطین، که نقض جدی حقوق اساسی بشر و همچنین اهداف و اصول منشور سازمان ملل است، جنایت علیه بشریت محسوب می شود و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به شمار می رود.  

 این دیپلمات ارشد کشورمان ضمن یادآوری اینکه بر اساس اسناد حقوق بین المللی مربوطه، همه کشورهای عضو باید متعهد به مبارزه با تروریسم بوده و  از تشویق یا تحمل فعالیت های تروریستی خودداری کنند، گفت: سکوت در برابر چنین حملات تروریستی گسترده که توسط خبیث ترین رژیم انجام می شود، به معنای تشویق و تحمل تروریسم است و جامعه بین المللی نبایستی به این وحشیگری رضایت دهد. 

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: ما با شدیدترین لحن ممکن، حملات رژیم اسرائیل را محکوم نموده و خواستار توقف فوری و کامل همه اقدامات خشونت آمیز از جمله حملات نظامی، تخریب و اقدامات ترور رژیم اسرائیل هستیم. وی، در پایان از همه کشورهای عضو خواست تا مطابق با تعهدات حقوقی و بین المللی خود، بدون هیچ قید و شرطی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی رژیم اسرائیل را محکوم کرده و این رژیم را به خاطر جرایمش و با هدف جلوگیری از تکرار آن ها، پاسخگو نمایند.

311311

کد خبر 1516083

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در گفتگو با وبگاه العربی الجدید تاکید کرد که اهداف و تصورات اشغالگران صهیونیست در مورد مرحله پساجنگ در غزه که شامل تشکیل ادارات مدنی متشکل از عشایر و رهبران محلی در کنار حفظ جنبه امنیتی است، هرگز محقق نخواهد شد.

عاکف المصری اظهار داشت: ما در هیئت عالی امور عشایر موضعی واضح و روشن داریم بدین مضمون که هرگز جایگزین هیچ نهاد سیاسی فلسطینی نخواهیم شد و مجددا تاکید می‌کنیم که عشایر پشتوانه ملی همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی هستند و حافظ صلح داخلی و بافت اجتماعی در نوار غزه خواهند بود. وی عنوان کرد که هیچیک از بازرگانان فلسطینی در نوار غزه به انگیزه منافع اقتصادی که دشمن صهیونیستی می‌خواهد برایشان تامین کند، چنین نقش‌هایی را ایفا نخواهند کرد، زیرا در این صورت در معرض شبهه‌های امنیتی و ملی قرار خواهند گرفت.

المصری در رابطه با میزان هماهنگی بین عشایر و طرف‌های مختلف برای تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه گفت اصل بر هماهنگی و همکاری با نیروهای پلیس و هلال احمر در نوار غزه است که مسئول هماهنگی برای ورود کمک‌ها است.

المصری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد که عشایر فلسطینی در نوار غزه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این باریکه را ناکام گذاشتند. وی گفت رژیم اشغالگر به دنبال روبروی هم قرار دادن عشایر و نیروهای پلیس در غزه برای راه انداختن جنگی داخلی بود اما ملت فلسطین از آگاهی کافی و حس ملی برای به شکست کشاندن این طرح‌ها برخوردار بود.

کد خبر 6089815 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت