Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:29:36 GMT

شاهد کمترین تنش های کارگری در مازندران هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۷۳۴

شاهد کمترین تنش های کارگری در مازندران هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: با توجه به شعار سال باید توجه به تولید و برنامه‌های اشتغال و کارآفرینی در دستور کار ویژه دستگاه‌ها باشد و ضمن برداشته شدن موانع تولید پشتیبانی‌های ویژه ای صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از فعال بودن بیش از ۸۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران خبر داد و افزود: تعامل ویژه با تشکل‌ها سبب پیشگیری از بسیاری از مشکلات در واحدهای تولیدی شده و شاهد کمترین تحصن و تنش کارگری بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه مازندران سهم بسزایی در بحث تولید در سه حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت دارد بیان کرد: در راستای توجه به سلامت کارگران نیز ۱۷ هزار درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور دریافت کردیم و همکاری خوبی با تأمین اجتماعی در این زمینه داشتیم.

اصغری ادامه داد: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی با عملکرد خوب سه بانک رفاه، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید توانستیم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اهم از حمایتی و غیر حمایتی پرداخت کنیم.

وی گفت: تاکنون نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده که استان مازندران در این زمینه در سطح کشور در رده‌های برتر قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: در بخش یارانه دستمزد نیز با هدف ایجاد اشتغال جدید انجام شده دو هزار و ۳۹ نفر سهم استان بوده، اما خوشبختانه تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر جذب شده‌اند و در این حوزه شاهد تحقق ۱۵۵ درصدی بودیم که از استان‌های برتر در سطح کشور هستیم.

این مسئول ادامه داد: در سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران برای اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها ۵۶۰ میلیارد تومان مصوب شد که با تعامل ویژه ای که با بانک توسعه تعاون داریم کارهای نهایی پرداخت آن در حال انجام است.

کد خبر 5214459

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون مازندران کارگران ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا عکس استانها کرمانشاه گرگان اردبیل شیوع کرونا زلزله کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد پیشکاری ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کارگران نقش تعیین کننده‌ای داشته و همگام با سایر اقشار جامعه در پیروزی انقلاب و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و صحنه‌های مختلف از کیان کشور دفاع کرده‌اند.

وی افزود: رشد و شکوفایی کشورمان را مرهون کار و تلاش کارگران هستیم و کارگران ستون فقرات اقتصادی کشور هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه روابط کار ۱۹۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که در طول سال گذشته توسط بازرسان ۱۹۰۰۰ بازرسی از این واحدها در راستای صیانت از جان کارگران و ایمنی و بهداشت محیط صورت گرفته است.

پیشکاری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرونده کارگران استان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بالغ بر ۲۲۴ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند که در مجموع حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

وی تصریح کرد: در واحدهای ۵۰ تا ۵۰۰ نفر نیز خانه‌های بهداشت راه اندازی شده و ۹۲ کارگاه آموزشی نیز در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی کارگران در استان برگزار شده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار تعاونی با ۱۸۵ هزار عضو در استان وجود دارد که ۱۸ هزار نفر نیز به صورت مستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 749418

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!