Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر خارجه ایران با اشاره به سابقه همکاری اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: با توجه به مذاکرات وین لازم است امکانات برای احیای روابط اقتصادی بازسازی شده و آمادگی برای بازگشت ایتالیا به عنوان یک شریک قدیمی به صحنه اقتصادی ایران ایجاد شود.
به گزارش خرداد، «محمدجواد ظریف» پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: گفت‌وگوهای خوبی در این دیدار، در مورد روابط دوجانبه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایتالیا شریک اقتصادی ایران است. ایتالیا حضور گسترده‌ای در ایران داشته و شرکت‌های ایتالیایی علاقه‌مندی گسترده‌ای به همکاری با ایران داشتند به طوری که در این زمینه حدود ۳۰ میلیارد دلار قرارداد و پنج میلیارد دلار اعتبار تعیین کرده بودند.
وی ادامه داد: این موضوع مربوط به قبل از خروج آمریکا از برجام بود و اکنون لازم بود این امکانات برای دوران پس از مذاکراتی که اکنون در وین در حال انجام است، بازسازی شود و این آمادگی برای بازگشت ایتالیا به عنوان یک شریک قدیمی ایران به صحنه اقتصادی کشور ایجاد شود.
رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ایتالیا در دوران پس از خروج آمریکا از برجام، کمتر از دیگر کشورهای اروپایی ایران را ترک کرد، اظهار داشت: هنوز بسیاری از شرکت‌های ایتالیایی در ایران حضور دارند. در این زمینه صحبت و گفت‌وگوهای خوبی انجام شد و طرف اروپایی نیز بر اجرای تعهدات خود تاکید کرد.
ظریف با اشاره به دیگر موضوعات مورد رایزنی در دیدار با همتای ایتالیایی‌ خود تصریح کرد: در این نشست در مورد وضعیت منطقه از جمله آخرین تحولات افغانستان، فلسطین، عراق، گفت‌وگوهای ایران با همسایگان خود در خلیج فارس و همچنین گفت‌وگوهای وین رایزنی و گفت‌وگو شد و دیدگاه‌های ایران را مطرح کردیم.
وی با بیان اینکه گفت‌وگوی طولانی و مفصلی با همتای خود داشتم، گفت: به نظرم برای روشن شدن دیدگاه‌های جمهوری اسلامی برای یکی از بازیگران مهم اروپا جلسه بسیار خوبی بود. برچسب ها: ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف گفت وگوهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار فارسی ایتالیایی‌ها: مرگ بر اسرائیل!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 در جریان تظاهرات ایتالیایی‌ها در اعتراض به نسل کشی اسرائیل در غزه، شماری از مردم ایتالیا به فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این لحظات جالب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • شعار فارسی ایتالیایی‌ها: مرگ بر اسرائیل!
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام