Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری » رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز (دوشنبه ۲۷ اردیبهشت) در حاشیه  نخستین نشست شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور که در محل ستاد کل نیروهای مسلح با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و مسئولان کشوری برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته همواره به ارزش علم و توسعه فناوری در جهت ارتقای توان دفاعی توجه داشتند که به‌ویژه با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر این روند سرعت بیشتری گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر باقری با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه دفاعی و امنیتی گفت: بخشی از این پیشرفت‌ها را مردم عزیز ما در محصولاتی چون موشک‌های زمین به زمین، سامانه‌های پهپادی و ماهواره‌برها و دیگر بخش‌ها شاهد هستند و بخش‌های زیادی از این پیشرفت‌ها نیز در منظر عموم قرار نمی‌گیرد و در زمان لازم بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص روند شکل‌گیری شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور تصریح کرد: در نقشه جامع علمی کشور پیش‌بینی شده بود که بخش دفاعی امنیتی این نقشه سند خاص و شورای خاصی داشته باشند که این سند پیشنهادی توسط نیروهای مسلح طی کار چند ساله‌ای تهیه شد و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه اسفند ماه شورا به تصویب رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: شورای راهبردی علمی فناوری بخش دفاعی امنیتی کشور برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت پیدا کرد و کار خود را آغاز کرد و امروز نخستین جلسه این شورای راهبردی را در محضر فرماندهان نیروهای مسلح و تعدادی از وزرای محترم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی امنیت ملی و سایر عزیزان برگزار کردیم؛ بحمدالله در این جلسه بخش زیادی از آیین‌نامه این شورا به تصویب رسید و ابعاد سند مورد بررسی قرار گرفت و بخشی از الویت‌ها و مسیر کار آینده مشخص شد.

سرلشکر باقری افزود: ان‌شاالله جلسات این شورا هر دو ماه یکبار برگزار خواهد شد و کار ویژه این شورا و این سند، هم افزایی توان علمی و تحقیقات پژوهش های بخش نظامی کشور و بخش غیر نظامی کشور در جهت توسعه قدرت دفاعی کشور خواهد بود.

وی گفت: از سرریز علوم و فناوری‌های نیروهای مسلح در جهت توسعه علمی بخش کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یعنی هم بخش نظامی و غیرنظامی در حوزه دانش، پژوهش و فناوری به یکدیگر کمک خواهند کرد که قطعا در جهت ارتقای علمی و فناوری کشور و افزایش قدرت کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محمد باقری سرلشکر باقری توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران ماهواره نیروهای مسلح سرلشکر باقری محمد باقری شورای راهبردی نیروهای مسلح دفاعی امنیتی شورای عالی پیشرفت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند