Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@11:53:55 GMT

کاخ سفید: حملات راکتی حماس باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۱۹۶۶

کاخ سفید: حملات راکتی حماس باید متوقف شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری دوشنبه بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین خواستار توقف حملات راکتی حماس شد.

«جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا چند روز پیش مدعی شده بود واکنش رژیم اسرائیل به حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین، مفرط نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: « «یکی از چیزهایی که تاکنون شاهد بوده‌ام این است که واکنش مفرطی اتفاق نیفتاده است.»

در نشست خبری جمعه، یک خبرنگار از سخنگوی کاخ سفید پرسید آیا جو بایدن هنوز هم حملات رژیم صهیونیستی را با پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت «متناسب» می‌داند یا خیر.

جنیفر ساکی در پاسخ به این سوال گفت جو بایدن طی روزهای گذشته دو تماس تلفنی با مقام‌های منطقه برقرار کرده. او در ادامه گفت: «[بایدن] در آن تماس‌ها بر ضرورت توقف شلیک راکت از سوی حماس به سوی اسرائیل تأکید کرد و یکبار دیگر حق اسرائیل برای دفاع از خودش را مورد تأکید قرار داد.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد بر اساس آنچه از گزارش‌ها متوجه شده بیش از ۳۰۰۰ راکت از غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

پربیننده ترین صلاحیت احمدی نژاد تایید می شود؟ فیلم پرحاشیه علی لاریجانی! حمایت دختران سوپر مدل جهان از فلسطین! +عکس موشک جدید «قاسم» بلای جان اسرائیل + فیلم درصد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فلسطین انتخابات ۱۴۰۰ رژیم صهیونیستی سرزمین ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد