Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@05:21:36 GMT

با زن یا مرد مطلقه ازدواج کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۲۴۴۵

با زن یا مرد مطلقه ازدواج کنیم؟

مرد یا زنی که به هر دلیل از زندگی زناشویی قبلی اش بیرون آمده و حالا با شما در رابطه عاطفی قرار گرفته است.اما این روزها با تغییر فرهنگ عمومی جامعه، ازدواج با افراد مطلقه دیگر چندان دور از ذهن نیست. اگر وارد چنین رابطه ای شده اید یا خواستگاری با این ویژگی ها دارید حتما این مطلب را بخوانید. ناطقان: در جامعه ما تا یک یا دو دهه پیش ازدواج با افرادی که تجربه تلخ طلاق را پشت سر گذاشته بودند، آنقدرها رایج نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص اگر یک طرف ماجرا دختر یا پسری قرار داشت که تا به حال تجربه ازدواج نداشت و شاید در نظر بسیاری از افراد حتی کاری مذموم و ناپسند به حساب می آمد.
 

مرد یا زنی که به هر دلیل از زندگی زناشویی قبلی اش بیرون آمده و حالا با شما در رابطه عاطفی قرار گرفته است.اما این روزها با تغییر فرهنگ عمومی جامعه، ازدواج با افراد مطلقه دیگر چندان دور از ذهن نیست. اگر وارد چنین رابطه ای شده اید یا خواستگاری با این ویژگی ها دارید حتما این مطلب را بخوانید.

 
زن و یا مرد مطلقه

این نکته را در نظر داشته باشید که این ازدواج همچون سایر ازدواج هاست و فرد مقابل را باید به دقت با معیارها و ملاک های شما سنجیده شود.

 

اگر فرد مقابل (فرد طلاق گرفته) معیارها و ملاک های شما را داراست، در مرحله بعد در مورد ازدواج با او فکر کنید و جدی تر باشید. پر واضح است شخصی که با ملاک ها و معیارهای اساسی و اصلی ذهن شما که همیشه در رابطه با انتخاب شریک زندگی تان داشته اید، متفاوت است، نمی تواند فرد مورد نظر شما باشد.

 

در میان خواستگاران یک دختر مخصوصا کسانی که به نوعی وارد سن تاخیر ازدواج یا نزدیک به تجرد قطعی هستند، حضور مردانی که طلاق گرفته اند یا همسر خود را از دست داده اند، بیشتر به چشم می خورد.

 

بیشتر این دختران در رابطه با انتخاب چنین مردانی دچار اضطراب و ترس بوده و از عواقب آن می ترسند . آنها مدام نگران این موضوع هستند که نکند فرد مورد نظرشان برخلاف ظاهرش، مشکل خاصی داشته که همسر قبلی خود را طلاق داده و شاید سرنوشت مشابهی در ازدواج با این مردان برای آنها رقم بخورد.توجه به نکات زیر می تواند راهکارهای مناسبی را جلوی پای این دختران قرار دهد.

 
ازدواج با مرد مطلقه مثل یک شمشیر دو لبه است؛

مردان مطلقه معمولا تجربه جنسی بیشتر و بهتری دارند، نسبت به رابطه جدیدشان، بیشتر احساس تعهد می کنند، احساسات خود و خواسته هایشان را می شناسند و می دانند که چطور باید با نوسانات روحی و عاطفی مواجه شد. از طرفی دیگر، کوله باری از تجربه های شاید ناخوشایند را از رابطه قبلی با خودشان دارند و به همین خاطر هم ممکن است به خوبی نتوانند با شما رابطه برقرار کنند و خود را از شر آن تجربه ها خلاص کنند.

 

اگر خواستگاری دارید که همسرش را طلاق داده یا به مردی مطلقه علاقه مند شده اید توجه این نکات را از دست ندهید.

 

بدون هیچ دید منفی نسبت به ازدواج قبلی او و حواشی که برایش داشته، با این مرد رفت و آمد کنید.

 

قطعا کلمه طلاق بار معنایی زیاد و سنگینی دارد و روی شرایط شما دو نفر برای ساخت یک رابطه جدید اثر می گذارد.حتما در طول مدتی که جلوی رویتان نشسته و با شما حرف می زند از خودتان می پرسید که چرا این مرد از همسر قبلی اش جدا شده است؟

 

    آیا در ازدواج قبلی به همسرش خیانت کرده؟
    مردی فحاش و آزارگر است؟
    دست بزن دارد؟
    وسواسی یا خسیس است و خیلی سوالت دیگر.

 

اما یادتان باشد که تصور کردن این فرد به عنوان آدمی متقلب و دروغگو و بدترین کاری است که می توانید در ذهنتان انجام دهید.

 

یادتان باشد که، ازدواج یک گام طبیعی روابط در دوران بزرگسالی است و طلاق به معنای جدایی از یک رابطه است. گاهی اوقات دلایل این جدایی ها خیلی کمتر از آن چیزی که فکر می کنید دراماتیک است.

 

از همسر قبلی خواستگارتان غول نسازید.

 

چون گاهی اوقات جدایی ها صرفا به این دلیل رخ می دهد که یک زن و مرد آنقدری که در ابتدا فکر می کردند، با هم تفاهم ندارد یا احساس می کنند عشق و علقه قبلی میانشان از بین رفته است.

 

بنابراین، سعی نکنید آن رابطه را در ذهنتان قضاوت کرده و به خواستگارتان در مقابل همسر سابقش امتیازات بیجا بدهید.

 
فراموش نکنید یک رابطه سه جنبه دارد:

    دیدگاه زن
    دیدگاه مرد
    حقیقتی که واقعا در آن رابطه وجود داشته است.

 

این مساله را بپذیرید که خواستگارتان با تجربیاتی از رابطه قبلی بیرون آمده است و حتی ممکن است تعهداتی نسبت به آن رابطه قبلی داشته باشد. این مساله به خصوص زمانی اهمیت دارد که خواستگار شما از رابطه قبلی اش بچه ای داشته باشد.

 
خیلی در ازدواج عجله نکنید!

برای جواب دادن چه مثبت باشد و چه منفی خیلی عجله نکنید.

 

اجازه دهید که کار به آرامی جلو برود و رابطه میان تان به آرامی شکل بگیرد. این مساله به خصوص اگر رابطه قبلی مرد طولانی بوده یا زمان زیادی از طلاقش نگذشته، اهمیت دارد. برای گفتن و شنیدن جملاتی مانند دوستت دارم، حضور در مهمانی ها و مراسم اجتماعی در کنار هم، عجله نداشته باشید و اجازه دهید رابطه روز به روز شکل بگیرد.

 
ازدواج با مرد مطلقه؛ بله یا نه؟

به این نکته دقت کنید که آیا حرف هایی که خواستگارتان می زند با رفتارهایش مطابقت دارد؟ اگر می گوید برای ازدواج آماده است، آیا این آمادگی را در رفتارهایش نیز می بینید و احساس می کنید؟

 

آیا او می داند که دقیقا از رابطه جدیدش چه می خواهد یا احساس می کنید شما را برای انتقام گرفتن از همسر قبلیش انتخاب کرده است؟

 

آیا نسبت به همسر قبلیش خشمگین است و مدام با الفاظ بد از او یاد می کند؟ آیا می داند که، از نظر هیجانی و عاطفی چطور رابطه اش با شما را مدیریت کند؟

 

اگر هنوز پاسخی برای این سوالات ندارید، بهتر است کمی برای ازدواج با این مرد صبر کنید تا اوضاع روشن شود.

 

سوالاتی را که در مورد رابطه قبلی او با همسرش دارید و ممکن است برای شما دغدغه هایی جدی باشند، خیلی روشن و شفاف و با لحنی بی طرفانه مطرح کنید.قبل از اینکه تعهدی به او بدهید، سعی کنید از احساسی که نسبت به ازدواج قبلیش دارد سر در بیاورید.

 

این مساله می تواند شامل هر گونه احساس غم، خشم، تاسف، دلتنگی و باشد. در مورد این نکته که او به چه چیزهایی در رابطه قبلیش علاقه داشته با هم حرف بزنید و از او بخواهید که شباهت های این رابطه را با رابطه قبلی پیدا کند.

 

درواقع با این کار قرار است اجازه ندهید شبیه کسی شوید که واقعا نیستید، فقط به این خاطر که خواستگارتان این طوری دوست دارد و لذت می برد. پیش از ازدواج با مرد مطلقه ای که از رابطه قبلی اش بچه دارد، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که فرزند یا فرزندان او تعیین می کنند که رابطه شما تا چه اندازه می تواند جلو برود.

 

اگر نتوانید خودتان را به بچه های او نزدیک کنید و با آنها دوست شوید مدام احساس می کنید که از جمعشان دور ماندید، کسی شما را دوست نداشته و نمی خواهد در آن جمع باشید. این احساسات قطعا روی رابطه شما با خواستگار و همسر احتمالی آینده تان تاثیر منفی می گذارد پس از همین حالا باید برای رویارویی با آن آمده شوید.

 
اما بخش بدبینانه ماجرا و ازدواج با یک مطلقه کجاست؟!

زمانی که یک مرد مجرد خواهان ازدواج با یک زن مطلقه می شود، شاید تفکرات زیر را در ذهنش بپروراند.

 

دانستن آنکه علت طلاق فرد چه بوده و چرا از همسر خود جدا شده تا حد زیادی، نشان دهنده بسیاری از مسائل است که ممکن است برای آن دختر مهم باشد. بسیاری از این عوامل برای شما که انتخاب بعدی او هستید، ممكن است صدق نکند، در نتیجه می توان با دانستن این مسائل انتخاب درستی را انجام داد.

 

فکر می کند که ازدواج ساده و راحتی در پیش رو دارد. طبق یک انتظار عمومی، زنان مطلقه در ازدواج دوم شان کم توقع تر هستند، سازش بیشتری نشان می دهند و تمایل به ازدواج های کم سر و صدا دارند که در آنها از مراسم پی در پی و تشریفات خبری نیست.

 

زنان مطلقه انتظار مالی پایین تری دارند و در شرایطی که مهریه، هزینه های مراسم ازدواج، هزینه های تامین مسکن و درآمد برای پسرها یک دغدغه جدی است، زنان مطلقه با انتظارات پایین تر می توانند گزینه خوبی باشند. زنان مطلقه حامی ندارند.

 

خانواده آنها به دلیل موقعیت فرزندشان تمایل دارند زندگی دوم دخترشان را حفظ کنند، پس در امور زندگی شان دخالت نمی کنند. زنی که یک بار از همسرش جدا شده، بار دیگر هم ممکن است از همسرش جدا شود، پس اگر زندگی با او به بن بست رسید، دردسرهای کمتری برای طلاق خواهند داشت.

 

زنان مطلقه مهریه و حق و حقوق مالی شان را از همسر سابق شان دریافت کرده و تمکن مالی بیشتری دارند و می توانند منبع حمایتی خوبی برای یک پسر مجرد باشند. البته باید به این نکته ی مهم توجه کرد که تمام این ها نسبی هستند.

 

یعنی ممکن است در تمام گزینه ها یک جواب ثابت نداشته باشند. بسیاری از مواقع پیش می آید که زنان مطلقه، حساسیت بیشتری برای ازدواج مجدد دارند، چرا که از شکست دوباره واهمه دارند، خانواده ها ممکن است سختگیر تر عمل کنند و شرایط آنها برای ازدواج دخترشان با یک مرد مجرد سخت تر باشد.

 

پس باید تمامی جوانب را سنجید و سپس اقدام کرد. اگر برای برخورداری از منافع مالی چنین ازدواجی داوطلب شده اید، بهتر است در انتخابتان تجدید نظر کنید. چرا که ازدواج یک معامله نیست که به فکر سود بیشتر در آن باشید.

 
صبر کنید! این ماجرا بخش خوشبینانه هم دارد!

زنان مطلقه، به واسطه تجربه هایی که در زندگی اول خود کسب کرده اند، توانایی مدیریت بهتری در روابط دارند. به همین دلیل نظر پسران مجرد را بیشتر جلب می کنند.

 

این زنان مهارت های خانه داری، ارتباط با اقوام، برخورد با همسر را دارند و دیگر نیازی نیست با شروع زندگی مشترک، به آزمون و خطا بپردازند.

 

زنان مطلقه، زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آنها وضعیت بدتری را چشیده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزی شان را به سادگی از دست بدهند.

 

در کنار همه اینها به یاد داشته باشید، مطلقه بودن دلیلی برای انتخاب نشدن برای ازدواج نیست چرا که امروزه زنان جوان زیادی را می بینیم، که شاید در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی خود باشند، و با قابلیت های برجسته و شان خانوادگی و اجتماعی بالا سابقه شکست را داشته باشند.

 

بنابراین، از نگاه سنتی و قضاوت نادرست درباره این زنان فاصله بگیرید و بر اساس واقعیات موجود انتخاب کنید.

 
و اما راهکار مشاوران ازدواج

ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد، که به واسطه وجود تفاوت های فردی میان انسان ها و تفاوت در دیدگاه ها و باورهای آنها، محاسن و معایب مذکور در رابطه با همه ارتباطات مصداق ندارد و هر رابطه ای برای خودش مختصاتی دارد که نیاز به بررسی را حتمی می کند.

 

مجموعه آنچه که در این مطلب آورده شده، از موارد عمومی چنین ازدواج هایی است، اما آنچه در این میان حائز اهمیت بوده و باید اصلاح شود، وجود یک دیدگاه قالبی در جامعه است.

 

بر اساس این دیدگاه، ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد درست نبوده و حتما همسر بعدی وی باید یک مطلقه باشد.

 

این دیدگاه نادرست است. چرا که در مقوله ازدواج، فاکتورهای متعددی دخیل هستند و صرفا نمی توان به دلیل آنکه فرد، سابقه ازدواج قبلی دارد از تمام گزینه های مثبت او چشم پوشی کرد و وی را گزینه نامناسبی دانست.

 

در این زمینه نظر و دیدگاه شخص مجرد در انتخاب فرد مطلقه مهم است و وی باید به دنبال کشف تفاوت ها و شباهت ها باشد. مراجعه به یک مشاور با تجربه و متبحر در زمینه ازدواج برای تمامی این افراد امری ضروری و مهم است.

 

چرا که، با انجام مصاحبه تخصصی و گرفتن تست سازگاری و شخصیت از این افراد، بسیاری از نکات در زمینه کیفیت رابطه و شکل تداوم آن برای آنها روشن می شود.

 

ازدواجی که بر پایه انتخاب صحیح و آگاهانه باشد، فارغ از مجرد یا مطلقه بودن می تواند سرانجام خوشایندی را برای هر دو نفر به ارمغان آورد.

 
برچسب ها: ازدواج ، مطلقه ، ناطقان ، مرد ، زناشویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ازدواج مطلقه ناطقان مرد زناشویی رابطه قبلی ازدواج قبلی داشته باشید برای ازدواج زنان مطلقه همسر قبلی مرد مطلقه شده اید قبلی اش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام

به گزارش تابناک، آرمان، پسرک نوجوانی که در ۱۷ سالگی متهم به قتل دوستش غزاله شد، حالا در لبه تیغ ایستاده و هر آن احتمال دارد حکم قصاص برای او اجرا شود. مروری بر پرونده اخباری که درباره او و مقتول منتشر شده نشان دهنده وضعیت عجیب و پیچیده این پرونده است.

حکم قصاص آرمان عبدالعالی که به خاطر اتهام به قتل دوست دخترش غزاله شاکر در معرض اجرا قرار گرفته است، امروز اجرا نشد تا بار دیگر تلاش برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول ادامه یابد.

سه نکته بسیار مهم در این پرونده وجود دارد که باعث شده افکار عمومی نسبت به آن حساسیت زیادی نشان دهد. اول آنکه هیچ نشانی از جسد مقتول در دست نیست ولی قضات به این نتیجه رسیده اند قتل واقع شده است. نکته دوم حساسیت هایی است که نسبت به اعدام و بخشش وجود دارد و نکته سوم مربوط به وضعیت آرمان است. آنطور که قانون تکلیف کرده باید برخی متهمان از جمله متهمان به قتل تحت معاینه روانشناسی قرار گیرند. روان‌شناس پرونده آرمان هم در دادگاه گفته است او مشکل عصبی و انزوای بیش از حد دارد و وضعیت روانی او در زمان حادثه محرز است.

فهمیه حسینی در صحن علنی دادگاه کیفری یک گفت: آرمان در زمان حادثه دچار افت شدید تحصیلی بوده و معدل او در آن زمان هفت بوده است. او دچار مشکلات روحی شدید بوده است. بعد از بازداشت و در زندان هم او در کارهای گروهی شرکت نمی‌کند و دوستی در زندان ندارد. در همه کارهای گروهی ناموفق است و فقط درس‌خواندن که یک کار فردی است را خوب انجام داده است. او بسیار کم حرف می‌زند و هیچ دوستی ندارد. قبل از زندان هم این وضعیت را داشته است و این نشان از مشکل عصبی و انزوای بیش از حد آرمان دارد. او به نامه غزاله اشاره کرد و گفت: از نامه‌ای که از غزاله به جا مانده است، هم آمده که آرمان «بچه است»؛ رفتارهای بچگانه دارد. بنابراین عدم درک عقلی آرمان با توجه به وضعیت تحصیلی وی در زمان حادثه و وضعیت روانی او و همچنین نامه غزاله محرز است. بنا بر این گزارش قضات بعد از بررسی پرونده رأی خود را اعلام خواهند کرد.

با این حساب می توان گفت شاید آرمان سلامت روان نداشته و متوجه عواقب عمل خود در اقدام به قتل غزاله نبوده است. هر چند این جزییات در پرونده مضبوط است و دسترسی به آن جز برای طرفین پرونده و وکلایشان مقدور نیست.

با وجود این سه نکته، رییس شوراهای حل اختلاف کشور معتقد است می توان از خانواده غزاله، رضایت گرفت. امروز هادی صادقی در پاسخ به سوالی درباره پرونده آرمان عبدالعالی گفت: همچنان در تلاش هستیم که در این پرونده رضایت خانواده مقتوله را بگیریم.

او گفت: درباره این که این فرد مجرم است یا نه، نباید قضاوت کنیم زیرا این پرونده جزییات بسیار دارد و مسایل مختلفی در حاشیه این پرونده مطرح است بنابراین قضاوت در این پرونده سخت است. ده‌ها قاضی در این پرونده ورود کردند و پرونده با دقت بررسی شده و دو مرتبه در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: مردم از نظر اتقان حکم صادره تردید نکنند زیرا براساس شواهد موجود حکم قتل صحیح است هرچند طبیعتاً ناخواسته بوده و قاتل هدف قبلی نداشته و این اتفاق پیش آمده است. این جوان سابقه جنایی نداشته و جنایتکار حرفه‌ای نیست. گاهی افراد در یک لحظه حادثه‌ای پیش می‌آید و خطایی می کنند. البته در این خطاها عمد بوده اما با قصد قبلی نبوده است. خانواده مقتول و محکوم خانواده‌های محترمی هستند و ما هر دو خانواده را دیدیم و با آن ها صحبت کردیم. آرمان عبدالعالی زمانی که به زندان می‌رود، در حال اخذ دیپلم بوده اما در زندان فوق لیسانس خود را نیز اخذ کرده است. 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: باید به خانواده مقتوله حق داد که داغ بزرگی دیده‌اند و از طرف دیگر جنازه‌ای هم در کار نیست و از این خاطر نیز خانواده مقتوله آزرده خاطر هستند. اکنون شرایط به گونه ای نیست که به جسد دسترسی باشد و اتفاقی افتاده که قابل دسترسی نیست و هر چه اینها اصرار کنند که آرمان جای جنازه را بگوید، او نمی تواند بگوید زیرا خودش هم نمی‌داند و اگر می‌دانست تا الان بارها گفته بود.

 

قتلی که جسد مقتول هرگز پیدا نشد

رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۲ آغاز شد و خانواده دختر ۱۹ ساله‌ای به‌نام غزاله خبر ناپدید شدن دخترشان را اعلام کردند اما خیلی زود مشخص شد او آخرین بار به خانه دوستش که پسری ۱۸ ساله به‌نام آرمان بوده رفته است. با دستگیری آرمان، او پس از چند روز به قتل غزاله اعتراف کرد و بازداشت شد. اما مدتی بعد منکر قتل شد و گفت آن روز از غزاله خواستم برای صحبت و خداحافظی به خانه ما بیاید چون می‌خواست برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود.

آرمان گفت: چون او را دوست داشتم و نمی‌خواستم برود سر این موضوع با هم بحث کردیم اما او از پله‌ها پرت شد و سرش به لبه پله خورد، من هم ترسیدم و جسدش را در یک چمدان گذاشتم و در سطل زباله خیابان انداختم.

بعد از اعترافات آرمان تلاش برای پیداکردن جسد آغاز شد اما این جست‌وجوها راه به جایی نبرد و جسد دختر جوان هنوز هم پیدا نشده است. مدتی بعد آرمان اعترافات قبلی خود را پس گرفت و مدعی شد قتلی مرتکب نشده است. او گفت: غزاله به خانه ما آمده بود که موقع بازگشت در راه‌پله پایش لیز خورد و روی پله‌ها افتاد و جانش را از دست داد. من هم ترسیده بودم، او را بلند کردم و در یک چمدان گذاشتم و نزدیکی سطل زباله رها کردم. من غزاله را نکشتم.

انکارهای آرمان فایده‌ای برای او نداشت، با اینکه او در زمان قتل چند روز تا ۱۸سالگی زمان داشت و هنوز به ۱۸سالگی نرسیده بود، در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. رأی صادرشده مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار گرفت و پرونده برای اجرای حکم آماده شد.

مادر غزاله اعلام کرد در صورتی گذشت می‌کند که آرمان محل دفن جسد را بگوید.

با این وجود باز هم با توجه به مدارک جدید به‌دست‌آمده و قبول اعاده دادرسی، آرمان بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این بار در شعبه ۵ مورد محاکمه قرار گرفت. او که حالا در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه شهید مدرس در حال تحصیل است، یک بار دیگر اعلام کرد قتل کار او نیست و نمی‌داند جسد کجاست و ممکن است غزاله زنده باشد.

در نهایت قضات دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و آرمان را در قتل مجرم تشخیص دادند و او را برای بار دوم به قصاص محکوم کردند. رأی صادرشده یک بار دیگر در دیوان عالی کشور تأیید شد.

نکته اینجاست که خانواده غزاله شکایت دیگری هم از آرمان کرده بودند: او علاوه بر قتل، جسد دختر ما را پنهان کرده است. با توجه به اینکه پلیس نتوانست جسد را پیدا کند، خانواده غزاله درباره اخفای جسد از سوی متهم نیز شکایتی در شعبه ۱۱۵۴ دادگاه بعثت مطرح کردند.

در نهایت بخشی از پرونده که مربوط به اخفای جسد بود به شعبه ۱۱۵۴ دادگاه بعثت فرستاده شد و قاضی دادگاه آرمان را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد.

 

جزییاتی که در دادگاه بیان شد

در دو دادگاهی که آرمان در آن به جرم قتل محاکمه شد، جزییات زیادی بیان شده است. در دادگاه اول او اختیاری نماینده دادستان گفت: آرمان در سال ۹۲ دختری به نام غزاله را به قتل رسانده است و همه مدارک موجود در پرونده این موضوع را ثابت می‌کند. او به قتل اعتراف کرده و به یکی از دوستانش هم گفته مرتکب قتل شده است اما از آنجایی که جسدی از غزاله پیدا نشده است، در پرونده شبهه ایجاد شد.

نماینده دادستان در توضیح پس‌گرفتن رأی دو نفر از قضات هم گفت: آنها رأی خود را پس نگرفتند و به دلیل اینکه وکیل سابق مقتول مدعی شده بود مدارک جدیدی در پرونده پیدا شده خواستار بررسی بیشتر پرونده شدند. دو موضوع به‌عنوان مدرک جدید مطرح شد؛ یکی دفترچه بیمه غزاله بود و دیگری تمدید مرخصی دانشگاه او. هر دو مورد به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هیچ‌کدام دلیلی بر زنده‌بودن غزاله نیست. ما همچنان با توجه به مدارک موجود در پرونده بر مجرم‌بودن متهم اصرار داریم. سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. پدر غزاله در توضیح تمدید دفترچه بیمه دخترش گفت: همسر من بیمه خویش‌فرماست؛ غزاله را هم خودش بیمه کرده بود. بعد از قتل غزاله وقتی همسرم برای واریز حق بیمه و تمدید دفترچه رفته بود، به‌صورت اتوماتیک دفترچه غزاله هم تمدید شده بود. این مسئله پیچیده نبود که به‌عنوان مدرک جدید عنوان کردند.

مادر غزاله هم در توضیح مرخصی دانشگاه دخترش گفت: غزاله از دانشگاه مرخصی گرفته بود؛ می‌خواست در خارج از کشور درس بخواند و برای این کار آماده می‌شد اما این اتفاق افتاد. وقتی از دانشگاه با من تماس گرفتند و گفتند مرخصی غزاله تمام شده و او برنگشته من موضوع را تعریف کردم و گفتم باور نمی‌کنم، دخترم مرده است. آنها هم از سر دلسوزی گفتند یک ترم دیگر تمدید می‌کنند. آنها به خاطر ناراحتی من چنین کاری کردند. مدرک جدیدی وجود نداشت؛ خواستند که من را آرام کنند. بعد از حادثه من روزهای سختی را گذراندم. تا زمانی که آرمان به قتل غزاله اعتراف کند، من در خیابان‌ها دنبال دخترم می‌گشتم. ساعت‌ها در خیابان با ماشین می‌رفتم که دخترم را پیدا کنم. به هر دختری که شبیه غزاله بود می‌رسیدم، جلویش را می‌گرفتم. من خیلی سختی کشیدم.

در ادامه زمانی، وکیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: متأسفانه وکیل سابق متهم در این پرونده کارهایی کرد که پرونده با چالش روبه‌رو شود. ما براساس مدارک پرونده درخواست صدور حکم قانونی را داریم.

 

آرمان: از من اعتراف دروغ گرفتند

در ادامه جلسه دادگاه، آرمان در جایگاه متهم قرار گرفت و از خود دفاع کرد. او گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. من و غزاله مشکل خاصی با هم نداشتیم. او به خانه ما آمد و با هم صحبت کردیم و بعد رفت. من صدایی شنیدم، وقتی در را باز کردم، غزاله را دیدم که در راه‌پله افتاده است. خیلی ترسیدم. او را به داخل خانه کشیدم و بعد سعی کردم کمکش کنم. آن‌قدر ترسیده بودم که نمی‌دانستم چه می‌کنم. من خیلی بچه بودم. غزاله را داخل کیسه گذاشتم. متوجه شدم نفس می‌کشد اما ترسیده بودم و فقط می‌خواستم او را از خانه دور کنم. بعد کیسه را به نزدیکی سطل زباله اطراف پارک ملت بردم.

قاضی گفت: چرا با اورژانس تماس نگرفتی؟چرا جسد را به چندین متر آن‌طرف‌تر از خانه بردی؟ متهم گفت: به فکرم نرسید با اورژانس تماس بگیرم. من بعد متوجه شدم که باید با اورژانس تماس می‌گرفتم و جسم غزاله را هم از ترس به کمی دورتر بردم. من اصلا متوجه کارهایم نبودم. قاضی گفت: لکه‌های خون روی دیوار، کاغذ دیواری دستگیره کمد و جاهای دیگر خانه شما بوده است. اگر غزاله خارج از خانه افتاده بود و تو او را به داخل آوردی، چرا این خون‌ها در خانه بود. متهم گفت: من دقیقا نمی‌دانم از چه صحبت می‌کنید و من در جریان نیستم.

قاضی پرسید: چرا به دوستت گفته‌ای که غزاله را کشته‌ای؟ اگر تو واقعا این کار را نکرده بودی، چرا این حرف را به او زدی و درخواست کمک کردی.

متهم گفت: من اول گفتم غزاله زمین خورده؛ حرفم را باور نکرد. بعد گفتم دعوا کردیم؛ باز باور نکرد و بعد گفتم او را کشتم که حرفم را باور کند و کمک کند. متهم گفت: من و غزاله هیچ مشکلی با هم نداشتیم. در مدتی که با هم دوست بودیم، سه بار با هم دعوا کردیم. یک بار من پیش‌قدم شدم که آشتی کنم و دو بار غزاله پیش‌قدم شد. آن روز هم مشکلی با هم نداشتیم و او خداحافظی کرد و رفت و بعد این اتفاق افتاد. قاضی گفت: از غزاله نامه‌ای به جا مانده که در آن به تو اشاره کرده و گفته از دست آزارهای تو خسته شده است. دراین‌باره چه می‌گویی. متهم گفت: من نمی‌دانم آن نامه چیست. من و غزاله هیچ مشکلی با هم نداشتیم. متهم در پاسخ به این سؤال که با توجه به انکارش چرا به قتل اعتراف کرده، گفت: بعد از بازداشت به من خیلی سخت گذشت. مدام به من می‌گفتند پدر و مادرت در اتاق بغلی هستند و بازجویی می‌شوند و من اذیت می‌شدم به همین دلیل اعتراف دروغ کردم.

 

به نظر می رسد افکار عمومی انتظار دارد علاوه بر اجرای عدالتضمن اعلام رضایت از سوی اولیای دم و گذشت از قصاص آرمان، زوایای پنهان این پرونده مشخص شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود