Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترهادی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: یک ماه عقب تر بودن از پیک کشوری و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و برگزاری دورهمی های خانوادگی دلیل اصلی افزایش آمار کرونا در سیستان وبلوچستان است.

او  اظهارداشت: استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی در کاهش افراد مبتلا به کرونا دارد که مردم باید این دستورالعمل ها را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل از نصب و راه اندازی چهارمین دستگاه سی تی اسکن در منطقه سیستان خبرداد و گفت: چهارمین دستگاه سی تی اسکن منطقه سیستان با برند جنرال الکتریک ۱۶ اسلایس در بیمارستان امیرالمومنین(ع) نصب شده و آماده ارائه خدمات به تمام بیماران است.

او  با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا یکی از مراحل تشخیص بیماری انجام سی تی اسکن ریه فرد مشکوک به کرونا است تاکید کرد: با مساعدت ویژه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک سال و نیم اخیر سه دستگاه سی تی اسکن وارد منطقه سیستان شده که ۲ دستگاه در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و یک دستگاه در خیریه الزهرا(س) زابل نصب شده است.

میرزایی ادامه داد: در آینده ۲ دستگاه سی تی اسکن در دیگر بیمارستان های منطقه سیستان اضافه می شود.

دانشگاه علوم پزشکی زابل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون را زیرپوشش دارد.

انتهای پیلم/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس دستگاه سی تی اسکن منطقه سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حق الزحمه دستیاران پزشک به ۱۵ میلیون تومان
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است