Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامرضا نجفی گفت: تشویق اذهان عمومی و نشر نتایج نظرسنجی و نظرسنجی های کاذب در خصوص انتخابات یا سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع و ایجاد اختلاف‌ بین اقشار جامعه به ویژه طرح مسائلی قومی و مذهبی از شایع‌ترین مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه و فضای مجازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام غلامرضا نجفی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه استان در خصوص تبیین مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی با اولویت تبلیغات در فضای مجازی که در تالار گفتگوی فرهنگسرای جوان برگزار شد، گفت: ساختار فضای مجازی در مقطع معاصر سبب سهولت دسترسی،  کاهش هزینه‌ها و فراگیری شبکه‌های اجتماعی همزیستی منحصر بفرد در فضای تعاملی در مقطع حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پوشش ۷۳ درصدی بهره ‌گیری از شبکه‌های اجتماعی در جامعه، فرصت های بی بدیلی را در حوزه تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای انتخابات پیش رو فراهم آورده است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: رسانه‌ها در فضای اجتماعی استان باید به تشریح کارکردهای انتخابات بپردازند و مصادیقی همچون مشارکت حداکثری، پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب، کمک و پایبندی به قانون و حاکم شدن عقلانیت و اخلاق انتخاباتی را در جامعه اطلاع رسانی کنند.

نجفی بر رسالت رسانه های تعاملی در نهادینه سازی مفهوم سواد رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد تا خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب استان در مقابله با هجمه های مرتبط با انتخابات در فضای مجازی، رویکردی ترویجی و پویا داشته باشند و از اتخاذ رویه های انفعالی در این حوزه اجتناب کنند.

مصادیق جرائم تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

سرپرست مدیریت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در خصوص اهم مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص برای تبلیغات، انتشار و تبلیغ علائم تحریم انتخابات نمونه ای از این جرائم است.

نجفی عنوان کرد: تشویق اذهان عمومی و نشر نتایج نظرسنجی و نظرسنجی های کاذب در خصوص انتخابات یا سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع و ایجاد اختلاف‌ بین اقشار جامعه به ویژه طرح مسائلی قومی و مذهبی از شایع‌ترین مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه و فضای مجازی است.

وی در ادامه به کارکردهای رسانه های تعاملی در حوزه انتخابات اشاره کرد و گفت: تحقق عدالت تبلیغاتی، ایجاد تالارهای گفت و گو، شکل گیری هشتگ ها، میتینگ های مجازی و کنفرانس های تعاملی در قالب وبینار بخشی از ظرفیت‌های فضای مجازی است که می‌تواند در شفافیت سازی گفتمان‌ها و هدایت رفتار سیاسی نامزدها و طرفداران ایشان اثربخش تلقی شود.

نجفی افزود: در بستر شبکه های تعاملی فرآیند ارزیابی دیدگاه‌های نامزدهای محقق می شود و از سویی با توجه به افزایش ضریب پوشش مخاطبان و کاهش آمار ستادهای فیزیکی و تبلیغات سنتی، این وجه از تبلیغات در فضای مجازی قطعاً مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به همه گیری ویروس کرونا با بهره‌گیری از فضای مجازی بسیاری از پروتکل های بهداشتی رعایت می‌شود و تبلیغات محیطی ایمن با مشارکت طرفداران نامزدها به منصه ظهور می رسد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم تخلفات انتخاباتی با تاکید بر درخواست حضور موثر کلیه رسانه های استان در تبلیغ و ترغیب و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ابراز امیدواری کرد؛ بار دیگر در انتخابات ۲۸ خرداد ماه پیروز نهایی انتخابات، مردم تلقی شده و مشارکت گسترده مردم و توده‌های اجتماعی، نقشه های جنایت آمیز نظام سلطه را بار دیگر نقش بر آب کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی فضای مجازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم

ایسنا/گیلان معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه آنطور که در شأن رسانه بوده به رسانه نپرداختیم و توجه نکردیم، گفت: در جنگ روایت‌ها آنگونه که شایسته است به رسانه‌های‌مان توجه نکردیم و کاری انجام ندادیم لذا باید جبران کنیم و رسانه‌ها را جدی‌تر ببینیم.

محمد جلائی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» و جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه اصحاب رسانه در یک کلام به عنوان رساننده پیام رسالت مهمی را بر عهده دارند، اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» فرصتی است تا از تلاش رسانه‌های استان در ایام برگزاری انتخابات و دعوت سرمایه‌های اجتماعی به مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای، تجلیل و قدردانی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: نقش رسانه در بمباران اخبار و تحلیل‌ها و هجمه‌ رسانه‌های معاند که می‌توانست مانع مشارکت و حضور مردم در انتخابات شود، بسیار اثرگذار و مشهود بود.

جلائی گفت: به سبب تولیدات مختلف رسانه‌ای بالاترین مشارکت در آستارا با حضور ۷۲ درصدی مردم پای صندوق‌های رای رقم خورد و شهرستان تالش هم بیشترین انگیزه رقابتی را با ۶ داوطلب فعال در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت.

معاون سیاسی استانداری گیلان بیان کرد: در شهرستان مرزی آستارا پویشی توسط یک فرد با نگاه ویژه راه افتاد که ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات خیلی در دعوت و مشارکت مردم اثرگذار بود، در این پویش که به صورت کلیپ ۳ دقیقه‌ای تهیه شده بود اقشار مختلف با جملات «من رای می‌دهم برای وطنم، من رای می‌دهم برای آستارا، من رای می‌دهم برای حاج قاسم و غیره» علت حضور خود را عنوان می‌کردند و به همین دلیل آستارا شهر اول در مشارکت شد.

وی ادامه داد: اگر اینجا هستیم باید بدانیم آنچه که امروز اتفاق می‌افتد ثابت می‌کند رسانه در دو مسیر حکمت و موعظه حسنه در حرکت است؛ چرا کشورهای غربی حامی و دارنده رسانه با ابزار تمام عیار نتوانستند افکار عمومی را در حمایت از رژیم اشغالگر جذب کنند یا افکار عمومی را در خصوص فلسطین اقناع کنند زیرا در کنار حکمت، خرد و اندیشه، در نظر گرفتن عاطفه و احساس هم مهم است.

جلائی با اشاره به آیات ۵۴ و ۵۶ سوره زخرف بیان کرد: جلوه‌های دنیایی که امروز در محضر مدیا جلوه می‌کند در جهت تحقیر است، دشمنِ رسانه‌های با جهان بینی، رسانه‌هایی هستند که جامعه هدف‌شان را بدون در نظر گرفتن احساس تحقیر می‌کنند و زمینه پذیرش محتوای‌شان را باورمند می‌کنند. امروز در جهان فسادهای گوناگون را می‌بینید و رسانه‌هایی که در نکوهش ارزش‌ها، بی ارزشی را تبلیغ و ترویج می‌کنند و با این کار الگو و سرمشق جدید را معرفی می‌کنند مثلا اگر انسان پول زیاد نداشته باشد، اگر نتواند به زیباترین‌ها دست یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه در ملاک ارزش‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران تقوا باید سرلوحه باشد، تصریح کرد: توجه به خوبی‌ها و ارزش‌ها در رسانه یک فن است و باید در تولید محتواها هوشیارانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه آنطور که در شأن رسانه بوده به رسانه نپرداخته‌ایم و توجه نکردیم، ادامه داد: در جنگ روایت‌ها و آنگونه که شایسته است به رسانه‌های‌مان توجه نکردیم و کاری انجام ندادیم لذا باید جبران کنیم.

جلائی یادآور شد: امروز رژیم اشغالگر قدس، آمریکا، انگلیس و فرانسه شکست خورده در حوزه مدیا هستند زیرا انسان‌ها امروز در دنیا یک رسانه شدند و موج آزادی‌خواهی فلسطین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دنیا راه افتاده است.

معاون سیاسی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه باید جلسات با جراید و اصحاب رسانه مستمر برگزار شود، گفت: آسیب‌هایی وجود دارد که رسانه باید شناسایی، تحلیل و بررسی کند و راهکار تخصصی ارائه دهد. رسانه باید به نواقص و کاستی‌ها ورود کند و حتی به صورت تخصصی به حوزه‌های مختلف عمران، انتخابات، راه، کشاورزی، تصادف، جمعیت، فرزندآوری و غیره بپردازد، پس باید رسانه‌ها را جدی‌تر ببینیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس