Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:17:38 GMT

بازگشت خرس قهوه‌ای به طبیعت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۱۲۷

بازگشت خرس قهوه‌ای به طبیعت

ایسنا/کرمانشاه یک قلاده خرس قهوه ای که دو هفته پیش بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت استان کرمانشاه دچار آسیب دیدگی شده بود پس از دو هفته تیمار و مراقبت ویژه، به آغوش طبیعت بازگشت.

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: از همان ساعات اولیه حادثه، محیط بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به بررسی موضوع و اقدامات لازم برای نجات خرس قهوه ای اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قلاده خرس قهوه ای نر و بالغ بوده که بر اثر برخورد با خودروی ماکسیما در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود.

یاوری گفت: بلافاصله عملیات بیهوشی بر روی خرس قهوه ای توسط دامپزشک اداره کل صورت گرفت و نسبت به جابجایی این حیوان به مرکز قرنطینه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای مداوا اقدام شد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: بلافاصله خرس قهوه ای در کلینیک نبض استان مورد جراحی از ناحیه دست قرار گرفت و پس از عمل جراحی به منظور مراقبت ویژه به مرکز قرنطینه حیات وحش منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از دو هفته تلاش شبانه روزی و مراقبت ویژه بوسیله محیط بانان و تزریق داروهای آنتی بیوتیکی توسط دامپزشک اداره کل، شرایط لازم برای رهاسازی خرس قهوه ای پس از بهبودی کامل مهیا شد و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشت.

وی از تمامی محیط بانان، دوستداران محیط زیست و افرادی که بصورت ویژه و شبانه روزی در تیمار خرس مصدوم مشارکت داشتند قدردانی کرد.

استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم خرس قهوه ای در غرب کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه خرس قهوه اي استانی اجتماعی محیط زیست کل حفاظت محیط زیست استان استان کرمانشاه خرس قهوه ای اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک