Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: کاشان با دو اقلیم متفاوت کوهستانی و کویری از تنوع ویژه محصولات کشاورزی برخوردار است و به دلیل مشکل کم‌آبی منطقه نیاز به بازنگری جدی در تغییر کشت و آبیاری دارد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل کم‌آبی منطقه ما را به‌ طرف الگوی کشت کم آب بر سوق می‌دهد، افزود: می‌طلبد تا کشت گل محمدی و گیاهان دارویی به‌ عنوان یک محصول پربازده، ارزآور و اشتغال‌زا در منطقه توسعه و رونق بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشان به‌ عنوان قطب گل محمدی در کشور است که باید کارشناسی شده در رشد این محصول ایجاد توسعه کنیم، گفت: باغ گل ۴۰۰ هکتاری سال‌ها به‌ عنوان کاری خام و ناپخته صورت گرفته بود و با بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار نیاز به بازنگری کارشناسانه داشت، در حالی‌ که این ظرفیت بسیار ویژه شهرستان با درصد پایینی از تولید در حال نابودی است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعه سطح کشت بررسی خواهد شد تا جهت موانع زدایی برای تولید این باغ، اختصاص تسهیلات موردنیاز و مدیریت یکپارچه سهامی برای آن صورت گرفته و با مدیریت جهاد کشاورزی کاشان رونق گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ص۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاهان دارویی کشاورزی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان