Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:54:31 GMT

کرملین: روسیه بطور جدی نگران وخامت اوضاع در فلسطین است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۴۸۳۰

کرملین: روسیه بطور جدی نگران وخامت اوضاع در فلسطین است

سخنگوی کرملین با اشاره به امنیت شکننده موجود در منطقه خاورمیانه که فاصله زیادی از مرزهای روسیه ندارد، تأکید کرد: مقامات مسکو تلاش‌های مضاعفی را برای حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل آغاز کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در توضیح اظهارات اخیر "ولادیمیر پوتین" در این باره که مناقشه فلسطین و اسرائیل بطور مستقیم به امنیت روسیه مربوط می‌شود، تأکید کرد که این مناقشه بطور کنترل نشده‌ای در حال گسترش است و از آن جهت برای روسیه تهدید محسوب می‌شود که در منطقه‌ای در مجاورت  این کشور در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه روابط نسبتا پیچیده‌ای با یکدیگر دارند، افزود: «بطور کلی سیستم امنیتی در این منطقه بسیار شکننده است، فقدان اعتماد متقابل و توان بالقوه طولانی شدن مناقشات، باعث بی‌ثباتی اوضاع در خاورمیانه می‌شود. در چنین شرایطی بسیار مهم است که اجازه نداد تا روند اوضاع در منطقه به سناریوی نظامی کشیده شود. به همین دلیل در حال حاضر تلاش‌های با انرژی زیادی، چه بصورت دوجانبه، هم با طرف فلسطینی و چه با مقامات اسرائیلی و چه در چارچوب گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین‌المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه (شامل: روسیه، آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا) در حال انجام است تا هرچه سریع‌تر تبادل آتش بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی متوقف شود.»

سخنگوی کرملین یادآور شد که در صورت لزوم، تماس‌های رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با مقامات اسرائیلی و فلسطینی می تواند سریعاً سازماندهی شود، ولی هنوز چنین ضرورتی پیش نیامده است.

به گفته وی، در روند رایزنی‌های بین‌المللی در این رابطه، وزارت امور خارجه روسیه فعالانه با شرکای دیگر در گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین‌المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه در ارتباط است.

پسکوف در تفسیر اخبار رسیده درباره حملات موشکی به تأسیسات غیرنظامی در نوار غزه که قربانیان انسانی زیادی داشته، گفت: «کرملین در این رابطه بسیار نگران است و چنین حملاتی را غیرقابل قبول می‌داند.»

لازم به یادآوری است که ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشست هفتگی خود با اعضای دائم شورای امنیت این کشور تأکید کرد که درگیری‌های نظامی بین فلسطین و اسرائیل، در فاصله نزدیکی از مرزهای روسیه جریان دارد و مستقیماً امنیت کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گفته وی، مسکو بدون تردید، به هر نوع تهدیدی که در نزدیکی مرزهای روسیه بوجود آید، سریعاً و به موقع واکنش نشان خواهد داد.  

پوتین: مناقشه فلسطین-اسرائیل مستقیماً بر امنیت روسیه تأثیر می‌گذاردگفتگوی تلفنی پوتین و گوترش درباره تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالیحماس، شروط مقاومت را برای آتش بس، به نماینده پوتین ابلاغ کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین اخبار روسیه فلسطین اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگاران گفت که ارسال کمک‌های نظامی چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین تغییری در وضعیت میدان جنگ ایجاد نمی‌کند. 

پسکوف گفت: اگر به خاطر داشته باشید، یک سال پیش، همه می‌گفتند که منتظر شکست روسیه در میدان جنگ هستند. هر میلیارد دلاری که ایالات متحده به اوکراین می‌فرستاد... همه روز‌ها را تا فروپاشی روسیه می‌شمردند. ما از این اظهارات خسته نشده ایم چرا که محموله‌های سلاح پویایی ما در مرز‌ها را تغییر نمی‌دهد. 

پیش از این، سنای آمریکا با پیش نویس قانونی برای ارسال کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد. تقریباً یک سوم این مبلغ صرف پر کردن زرادخانه‌های ایالات متحده می‌شود.

جنگ اوکراین گرچه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با پیروزی‌هایی برای کی یف همراه بود، اما از سال ۲۰۲۳ ارتش روسیه دست بالا را در جبهه‌های نبرد دست گرفت و روز به روز بیشتر در حال تسلط نظامی بر اوکراین است. با این وجود، مقامات غربی در تلاش هستند با تامین تسلیحات لازم، مانع از شکست مطلق کی یف شوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود