Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران از برگزاری مجازی اولین پیش همایش چهل و هشتمین کنفرانس سالانه موزه‌ها و مراکز علم دنیا (سیموست) به مناسبت هفته محیط زیست و همزمان با هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی با عنوان «نقش موزه‌ها و مراکز علم در حفاظت از محیط زیست» خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیف‌الله جلیلی گفت: چهل و هشتمین کنفرانس سالانه موزه‌ها و مراکز علم دنیا (سیموست) که به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران در آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، چند پیش همایش خواهد داشت که پیش همایش اول این کنفرانس از ساعت ۱۸ الی ۲۰ روز شنبه اول خرداد ۱۴۰۰ و همزمان با هفته جهانی محیط زیست در دو محور «موزه‌ها و آموزش محیط زیستی» و «موزه‌ها و شهروندی محیط زیستی» با حضور هفت سخنران داخلی و خارجی از صاحب‌نظران و متخصصان این حوزه به صورت مجازی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آرش یوسفی، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع «آموزش سواد محیط‌زیست در ایران»، محمد درویش، رئیس کمیته محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو، با موضوع «خدمات متقابل موزه‌ها و محیط‌زیست»، یاسمن اسماعیلی، فعال معماری بومی معمار و مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد طراحی کامپیوتری دانشگاه واشنگتن و کارشناس ارشد معماری دانشگاه آریزونا با موضوع «پروژه سرزورزوما، نگاهی نو به روش‌های سنتی برای احیای جنگل‌ حرا گوران – قشم»، بهمن ایزدی، محقق و پژوهشگر کویرشناسی با موضوع « مطالعات بوم شناختی و ثبت آثار طبیعی در فهرست آثار میراث ملی و جهانی، رویکردی در راستای حفاظت از ارزش‌های سرزمینی‌مان»، دکتر محمد مدادی، دکترای دیرینه شناسی و مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع «نقش موزه‌های تاریخ طبیعی در آموزش مفاهیم تنوع زیستی»، دکتر جَرَن کارادنیز، استادیار دانشگاه آنکارا و عضو ایکوم ترکیه با موضوع «موزه‌ها و آموزش محیط‌زیست: بینش موزه‌های ترکیه» و دکتر مشکات‌الله، عضو موزه تاریخ طبیعی اسلام آباد و عضو ایکوم پاکستان با موضوع «موزه‌ها و آموزش محیط زیست» سخنرانان داخلی و خارجی این پیش‌همایش خواهند بود.

این پیش‌همایش به تبعیت از کنفرانس اصلی سیموست به زبان انگلیسی و به صورت مجازی بوده و روز شنبه یک خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۱۸ الی ۲۰ از طریق اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/zagros۲۰۰۲m/cimusettehran ارائه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مهمان در این نشست شرکت کنند.

سیموست(CIMUSET)، کمیته بین‌المللی موزه‏‌های علوم و فناوری است که فعالیتش نه تنها در زمینه موزه‏ های علوم و فناوری سنتی، تاریخی و مجموعه‌های آن است، بلکه بر ساینس سنترهای فعلی که به ترویج و توسعه علم و فناوری میان اقشار جامعه به‌ویژه جوانان در سراسر جهان می‌پردازد، تمرکز دارد.

چهل و هشتمین کنفرانس سالانه سیموست از تاریخ ۱۶‌ لغایت ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران بصورت مجازی برگزار می‌شود. موضوع کنفرانس بین‌المللی سیموست در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) «موزه‌ها، ملاحظات محیط‌زیستی و چشم اندازهای نوین» است و محورهای این کنفرانس عبارتند از: "موزه‌ها و بهبود درک عمومی از موضوعات محیط زیستی"، "موزه‌ها و آموزش محیط‌زیستی"، "موزه‌ها و شهروندی محیط‌زیستی"، "موزه‌ها و محیط زیست پایدار"، "موزه‌ها و نمایشگاه ها و رویدادهای محیط‌زیستی"، "موزه‌ها، محیط‌زیست و بحران های نوپدید با تاکید بر کووید -۱۹".

به نقل از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت‌نام، ارسال مقاله، برنامه‌ زمان‌بندی همایش اصلی می‌توانند به آدرس http://cimuset.inmost.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه ملی علوم و فناوری محیط زیست سیموست 2021 موزه ها و آموزش محیط زیست موزه ملی علوم و فناوری موزه ها و مراکز علم محیط زیستی پیش همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ایسنا/اردبیل اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها با پذیرش ۱۲۵ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در این کنفرانس با اشاره به جایگاه منحصربفرد موزه‌ها در توسعه کشور، گفت: نسل جوان اطلاع چندانی از سیر تحول و پیشینه خود ندارد و در همین راستا وظیفه پیشکسوتان و یکی از مهم‌ترین کارکردهای موزه‌ها افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نسل جدید با شناساندن گذشته و سیرتحول تاریخی است.

وی همچنین موزه‌ها را از منظر تفریحی حائز اهمیت دانست و افزود: کشورهای توسعه‌یافته به موزه‌ها بها می‌دهند؛ به گونه‌ای که یکی از اهداف گردشگران بازدید از موزه‌های این کشورهاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: هدف دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و برگزاری این کنفرانس افزایش معلومات فرهنگی است و امیدواریم این کنفرانس تلنگری برای تفکر و افزایش خودباوری بوده و منتج به پیشرفت و توسعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: انسانی که شان ندارد خدا به او رحم نمی‌کند، خدا به کسی رحم می‌کند که قدر و شان خود را بداند. شان انسان در این است که با یک چشم به گذشته نگاه کند و با چشم دیگر به حال و آینده.

وی افزود: موزه‌داران گذشته را مقابل چشم می‌آورند و شان ما را تقویت می‌کنند.

در این کنفرانس، ارنستو اتوون معاون مدیرکل سازمان یونسکو و لایشون آن رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه(آسپک) به صورت مجازی به سخنرانی پرداختند و پیام علی اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز معاون مطالعات کمیسیون ملی یونسکو قرائت شد.

همچنین بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، رونمایی از طرح‌های موزه تاریخ علوم اردبیل، نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات توسط پژوهشگران ایرانی و خارجی از دیگر بخش‌های این کنفرانس بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک