Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:38:08 GMT

حفظ اصول تغذیه رمز سلامتی بدن بعد از ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۵۱۲۵

حفظ اصول تغذیه رمز سلامتی بدن بعد از ماه رمضان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: تغییرات مفیدی در ماه رمضان در بدن انسان به وجود می‌آید و افراد باید بیشتر این تغییرات را حفظ کنند.

او با اشاره به اینکه گاهی افراد بعد از ماه رمضان به دلیل رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح دچار مشکلات گوارشی و اضافه وزن می‌شوند، افزود: وعده کم حجم افطار در ماه رمضان شامل غذا‌هایی مانند آش، سوپ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است. همچنین روزه داران در این وعده غذا‌های سرخ کردنی، چرب و پرحجم مصرف نمی‌کنند که با پایان ماه رمضان نیز باید این اصول تغذیه را رعایت کنند.

امتیازی تصریح کرد: افراد در ماه رمضان نظم تغذیه را رعایت می‌کردند و وعده سحر و افطار ساعت مشخص داشت که یکی از اصول مهم حفظ سلامتی در طب ایرانی نظم در تغذیه است.

او با بیان این مطلب که  با پایان ماه رمضان باید ساعت تغذیه در وعده صبحانه، نهار و شام مشخص باشد، ادامه داد: بهتر است ساعت مصرف صبحانه شش و نیم تا هشت صبح و نهار نیز از ۱۲ تا ۱۴ ظهر میل شود. همچنین از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ شب وعده شام مصرف شود.

امتیازی بیان کرد: افراد می‌توانند بین وعده‌های غذایی از کمپوت میوه‌ها استفاده کنند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: زمان خواب و بیداری منظم در ماه رمضان نیز یکی از اصول حفظ سلامتی در طب ایرانی است که این اصول باید با پایان یافتن ماه رمضان ادامه پیدا کند.

امتیازی گفت: ماه رمضان سبب حفظ سلامت معنوی انسان می‌شود و حفظ این سلامت معنوی طبق چهارچوب‌ها بعد از ماه رمضان اهمیت دارد.

او گفت: اگر افراد بعد از ماه رمضان دچار مشکلات گوارشی و افزایش وزن شدند برای رفع این مشکلات و اصلاح ساختار مزاجی اقدام کنند و چهارچوب مشخص برای تغذیه قبل از ماه رمضان داشته باشند که آسیبی به بدن آن‌ها وارد نشود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی حفظ سلامت بعد از ماه رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است

وزیر گردشگری در واکنش به برخی آمارها از میزان سفرها در نوروز گفت: برخی از دستگاه آمارهایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمارها نشان دهنده افزایش گردشگری است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کاهش 12 درصدی آمار مسافرت‌ها در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان می‌داد بخش زیادی از مردم ترجیح می‌دهند که سفر نروند و روزه بگیرند البته این به معنای این نیست که آنهایی که به سفر رفتند چیزی کم داشته باشند منتها بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که الان وقت روزه گرفتن است. 

وی افزود: وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم، مردم حال خوب خود را در افزایش گردشگری نشان دادند و ما نسبت به سال گذشته شاهد افزایش گردشگری در کشور بودیم. 

ضرغامی گفت: آخرین آمارهای ما حاکی از یک رشد قابل توجه در حوزه گردشگری است.  63 میلیون نفر اقامت در هتل‌های رسمی یک رقم بالایی است و این نشان می‌دهد دولت در انجام وظایف خود اجمالاً موفق بوده است.  

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف