Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد افزایش شعب اخذ رای در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط کرونایی به ستاد انتخابات کشور ارائه شده است و در صورت موافقت ستاد، آمادگی لازم برای تجهیز این شعب وجود دارد.

حمید ملانوری، در دیدار با وزیر کشور که در دفتر وزیر انجام شد، به ارائه گزارش مبسوطی از مسایل کلی استان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی انتخابات را مهمترین برنامه پیش‌رو استان خواند و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی در کمال امنیت و سلامت در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی از مشارکت مطلوب مردم این استان در دوره‌های گذشته انتخابات گفت و تصریح کرد: مردم ولایتمدار خراسان جنوبی امسال هم با حضور حداکثری در انتخابات، حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

وی به ظرفیت مرز اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ ایمنی مرز، ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان اقدامات قابل توجهی در راستای اشتغالزایی در مناطق مرزی در حال انجام  است.

ملانوری گفت: انعقاد چهار تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای انقلابی و حمایتی به منظور محرومیت‌زدایی از چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان در همین زمینه انجام شده است.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه‌ها افزود: با گذشت حدود دو سال از عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها، اتفاقات در خور توجهی در حوزه‌های عمرانی، اشتغال، معیشت و سایر حوزه‌ها در شهرستان‌های مرزی رقم خورده است.

وی امنیت خراسان جنوبی را مثال‌زدنی خواند و گفت: با وجود مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان، خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای حفظ و نگهداشت این امنیت و ارتقای آن از هیچ تلاشی در استان فروگذار نکرده‌ایم.

وی از خشکسالی به عنوان معضلی بزرگ یاد کرد و افزود: خشکسالی‌های پی در پی در سنوات گذشته و بارندگی‌های بسیار اندک سال زراعی جاری، شرایط سختی را برای استان رقم زده است.

ملانوری یادآور شد: در شرایط موجود که برای برون رفت از این معضل، بهترین راهکار مدیریت منابع آبی است، قرارگاه آب را در استان فعال کرده‌ایم.

وی گفت: حفظ منابع موجود، کاهش میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی با ارائه برنامه‌هایی همچون توسعه سیستم‌های آبیاری نوین و کشت‌های مکانیزه، هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی از جمله برنامه‌هایی است که در قرارگاه آب دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز مشکل در زمینه تامین آب مناطق روستایی و عشایری در پی کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی، این قرارگاه برای آبرسانی سیار برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی از همراهی اصناف و بازاریان با مصوبات ستاد مدیریت کرونا تشکر کرد و گفت: همراهی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی به ویژه اصناف و بازاریان سبب شد، پیک چهارم کرونا هم سیر نزولی پیدا کند.

ملانوری افزود: با توجه به تبعاتی که کرونا برای واحدهای صنفی به همراه داشت، برای کاهش سطح آسیب‌ها تصمیماتی در مجموعه استان اتخاذ شد که توانست بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

وی از موفقیت طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و مدیریت کرونا در استان نیز گفت.

وزیر کشور هم در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه مسایل استان، از انتخابات به عنوان موضوعی مهم در کشور یاد کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر صیانت از آرای مردم، برنامه‌ریزی برای مشارکت حداکثری در انتخابات را ضروری خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات شعب اخذ رای استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت