Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ۲۷ برنامه فرهنگی در استان زنجان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری مسابقه اسکیس توسط دانشجویان معماری در مقبره میرزایی، رونمایی از ۵۰ قلم شی مرمت شده در عمارت ذوالفقاری با حضور معاون عمرانی استانداری زنجان، افتتاح مخزن اموال معدن نمک چهرآباد و بانک سفال استان زنجان، اهداء لوح مجوز راه‌اندازی موزه کارخانه کبریت به شهردار زنجان، تهیه و پخش کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای از هفت اثر ثبت شده جدید، افتتاح رسمی موزه صنایع‌دستی با توجه به انتقال اشیاء مرحوم مقدم، بازدید اعضای شورای فنی از کارگاه‌های مرمتی، تجلیل از مسئولانی که در شهرستان‌ها در زمینه حفظ آثار و ابنیه تاریخی و دیگر حوزه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که به همین مناسبت پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارجمند افزود: همزمان با هفته میراث­ فرهنگی در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، رونمایی از اتمام حفاظت و مرمت تزیینات ایوان ضلع شمال غربی یا شمالی گنبد، برگزاری کارگاه روش‌های حفاظت از تزیینات دوره دوم در گنبد سلطانیه، برگزاری کارگاه آشنایی با معرفی عناصر شهری ارگ سلطانیه، تجلیل از استادکاران (معمار و سنگ‌تراش) بازنشسته گنبد سلطانیه، ملاقات تعدادی از پرسنل با مسئولین شهری، تجلیل از استادکار دهه سی گنبد سلطانیه و معرفی­ اش به‌عنوان حامل میراث فرهنگی نیز انجام خواهد شد.

او گفت: وبینار تخصصی در خصوص پژوهش، حفاظت و مرمت معبد داش کسن و بررسی دلایل تخریب هم به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.    

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اشیاء تاریخی گنبد سلطانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه