Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@14:11:25 GMT

آیت الله جنتی: مردم بدانند بار سنگینی بر دوش داریم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۱۴۲

آیت الله جنتی: مردم بدانند بار سنگینی بر دوش داریم

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم شریف بدانند بار سنگینی را بر دوش داریم، بررسی فردی که صلاحیت آن تأیید می‌شود به این معناست که فردی متدین است و واجبات شرعی را انجام می‌دهد و دست به گناه نمی‌زند.

قدس آنلاین:  آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری گفت: ما نمی‌توانیم از خودمان چیزی به جز قانون بگوییم و قانون هم شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را معین کرده و شرایط سنگینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش   پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، وی خاطرنشان کرد: داوطلب انتخابات ریاست جمهوری باید مدیر، مدبر و با تقوا باشد و در جای دیگر مانند انتخابات مجلس به‌عنوان مثال به یاد ندارم شرط تقوا آمده باشد.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه شرط تقوا یکی از ملاک‌های اصلی در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: فردی که تقوا دارد یعنی همه واجبات را انجام می‌دهد و کار دیگری انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله جنتی در پایان گفت: مردم شریف بدانند بار سنگینی را بر دوش داریم، بررسی فردی که صلاحیت آن تأیید می‌شود به این معناست که فردی متدین است و واجبات شرعی را انجام می‌دهد و دست به گناه نمی‌زند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها شورای نگهبان ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر شنبه در همایش حجاج شرق استان سمنان در سالن البرز شرقی شاهرود با اشاره به ویژگی‌های سفر معنوی حج بیان کرد: حج واجبی است که خدا آن را در تمام طول عمر انسان، یک بار واجب کرده است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط مانند گذشته نیست کما اینکه امام صادق (ع) می‌فرمایند که وقتی انسان از حج برمی‌گردد باید مقدمات سفر دیگر را به خانه خدا فراهم سازد، افزود: امروز شرایط اقتصادی و حج و زیارت و.. به گونه‌ای نیست که بارها و بارها این شانس نصیب انسان شود لذا باید تک فرصت حج تمتع را قدر دانست.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاج باید با حضور قلب و تقوا که از ویژگی حجاج است، از فرصت تمتع بهره بگیرند، گفت: در واقع حجاج باید در سه مرحله، قبل از اعزام، حین حج و بعد از آن مسائلی را رعایت کنند که حسن خلق، تقوا و معنویات در زمره آنها است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه بدون تقوا ارتباط با خدا میسر نیست، تاکید کرد: حجاج قبل از اعزام به توبه بین خودشان و خدایشان بسیار عنایت داشته باشند و تلاش کنند که از کسانی که احیاناً حقی بر گردن شأن دارند، حلالیت بطلبند همچنین توصیه شده که حجاج قبل از اعزام وصیت نامه خود را نیز بنویسند.

وی با بیان اینکه در حین حج، حضور قلب، حسن خلق، توجه به دیگر حجاج، مهربانی و … مسائلی است که حجاج باید به آن توجه داشته باشند، بیان کرد: حجاج توجه داشته باشند که باید با مال پاک به حج رفت.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برائت از مشرکان از دیگر نکته‌های مهم حج است، تاکید کرد: برائت اصلی قرآنی است و ریشه در کلام الله مجید دارد و ما در سوره توبه که بسم الله نیز ندارد شاهد اتمام حجت خدای متعال با مشرکان و کافران هستیم.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه خدا به شدید ترین حالت مشرکان را در این سوره خطاب قرار می‌دهد، گفت: برائت از کفار و منافقان امروز همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیلی است که حجاج ایرانی شعار آن را سر می‌دهند.

کد خبر 6096344

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است