Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:33:06 GMT

نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۲۲۷

نخستین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر آغاز به کار کرد

نخستین کنفرانس بین‌المللی "پژوهش‌های نشر؛ ترجمه و توسعه فرهنگی" با 5 پنل علمی به زبان‌های فارسی و انگلیسی از صبح امروز اعاز به کار کرده و تا عصر ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، نخستین کنفرانس بین‌المللی "پژوهش‌های نشر؛ ترجمه و توسعه فرهنگی" به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و با مشارکت پژوهشگرانی از 11 کشور جهان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم افتتاحیه این کنفرانس صبح امروز، سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 با سخنرانی دکتر عیسی علیزاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر حامد علی اکبرزاده، دبیر علمی و رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، دکتر جنیفر بیرن، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علیزاده با اشاره به فعالیت‌های گسترده سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از جمله تألیف و  توزیع آثار فاخر در کشور گفت: تولید محتوای علمی، انجام رویدادهای تأثیرگذار در حوزه کتاب، توجه به اقتصاد فرهنگ و تولید محصولات ارزشمند مورد نیاز، توزیع آثار فاخر منتشرشده در میان اهالی فرهنگ، مهم‌ترین برنامه‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که بیشترین ارتباط را با اساتید دارد و در حقیقت پل ارتباطی میان اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها است. در عین حال، این سازمان از آثار دانشجویان نیز حمایت کرده و تاکنون بیش از 200 اثر دانشجویی را منتشر کرده است.

دکتر علیزاده خاطر نشان کرد: این سازمان همچنین طی سه دهه فعالیت، برنامه‌های متعددی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار کرده است که می‌توان به 29 دوره برگزاری جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، 18 دوره جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی، 5 دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، یک دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای، 2 دوره طرح ملی سلسله نشست‌های بررسی و نقد کتاب علوم انسانی فصل سخن اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد فرهنگ نیز برندی تحت عنوان "شانزده" تأسیس کرده‌ایم که این نام اشاره به تاریخ 16 مرداد، سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی دارد. تلاش کرده‌ایم به سمت جریان‌سازی در حوزه نشر حرکت کنیم و برگزاری کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نشر، سلسله نشست‌های بررسی و نقد کتاب‌های علوم انسانی (طرح ملی فصل سخن)، سلسله نشست‌های گفت‌وگوی فرهنگی پیرامون کتاب (طرح گفتار)، انتشار فصلنامه تخصصی نوشتار (موضوع نشر، کتاب و کتابخوانی)، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی برای انتشار، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها در این بخش هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی "پژوهش‌های نشر؛ ترجمه و توسعه فرهنگی" را به فال نیک گرفته و قطعاً پس از اتمام این دوره، با آسیب‌شناسی دقیق، دوره‌های بعدی کنفرانس را به بهترین شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نخستین کنفرانس بین المللی پژوهش های نشر ترویج کتاب و کتابخوانی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نخستین کنفرانس بین المللی پژوهش های نشر معاون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار