Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:47:15 GMT

نوزادان پسر نارس در بزرگسالی زودتر پیر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۳۴۰

نوزادان پسر نارس در بزرگسالی زودتر پیر می‌شوند

محققان "دانشگاه مک مستر" کانادا در مطالعه اخیرشان اطلاعات مربوط به قدیمی‌ترین مطالعه طولی جهان درباره نوزادان با وزن بسیار کم هنگام تولد(ELBW) را جمع آوری کردند و دریافتند افرادی که هنگام تولد وزن آنها کمتر از یک کیلوگرم بوده از دیگران مردان همسن خود، سالخورده تر به نظر می‌رسند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، برای مثال آنها ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ سال از افراد هم سن خود که با وزن طبیعی متولد شده‌اند، پیرتر به نظر می‌رسند و این در حالی است که مشابه این مورد در بین دختران مشاهده نشده است.

دانشمندان در این باره گفتند: این اتفاق ممکن است به این دلیل باشد که نوزادان پسر پیش از تولد دچار استرس فیزیولوژیکی بوده و پس از تولد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان دچار استرس بوده‌اند.

در این مطالعه دانشمندان از یک ساعت اپی ژنتیک برای مشاهده ژن مردان ۳۰ تا ۳۵ ساله که ۴۵ نفر از آنها با وزن بسیار کم متولد شده و ۴۷ نفر هنگام تولد وزن طبیعی داشتند، استفاده کردند تا سن بیولوژیکی و سلامت این دو گروه را با یکدیگر مقایسه کنند.

"رایان ون لیشات"(Ryan Van Lieshout) اولین نویسنده این مطالعه گفت: اگرچه کاملا مشخص نیست که چرا روند سالخوردگی در این افراد دیده می‌شود اما این مطالعه نشان می‌دهد که قرار گرفتن جنین در معرض برخی استرس‌ها پیش از تولد نقش مهمی در پیری زودرس دارد. تحقیقات قبلی نشان داده است نوزادان پسری که وزن آنها هنگام تولد کمتر از یک کیلوگرم بوده است بیشتر از دخترانی که هنگام تولد وزن آنها کمتر از یک کیلوگرم بوده در معرض استرس‌های قبل از تولد بوده‌اند.

این موضوع بر ضرورت نظارت بر سلامتی و طول عمر نوزادان نارس تأکید می‌کند و تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پيري زودرس جنين هنگام تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند

وزیر آموزش و پرورش از در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضامراد صحرایی در صفحه شخصی خود در ویراستی نوشت:

«به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

کد خبر 747773

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟