Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از افزایش دو برابری حوزه‌های امتحانات نهایی در راستای حفظ شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت کامل شیوه نامه ها در 330 حوزه‌ی امتحانی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد اسکندری‌نسب در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانات نهایی پایه دوازدهم در شهر کرمان، با بیان این‌ که حفظ سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف آموزش‌ و پرورش است، بیان کرد: تمامی مدارس محل برگزاری امتحانات نهایی قبل و بعد از امتحان گندزدایی و ضد عفونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان قبل و بعد از برگزاری آزمون در مبادی ورودی و خروجی حوزه‌ها تجمع پیدا نکنند، افزایش دو برابری حوزه‌های امتحانی در راستای حفظ شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت کامل مقررات بهداشتی در 330 حوزه‌ی امتحانی در حال برگزاری است.

اسکندری‌نسب به شرکت بیش از حدود 26  هزار دانش‌آموز پایه دوازدهمی استان در امتحانات نهایی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در حوزه های امتحانی خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این‌که خانواده‌ها می‌توانند نقش مؤثری در رعایت بهداشت فردی فرزندان خود داشته باشند، اظهار کرد: از اولیای دانش‌آموزان انتظار داریم ماسک و دستکش برای دانش‌آموزان تهیه کنند و اجازه ندهند دانش‌آموزان وسایل اضافی مانند کیف و کتاب را که محلی برای نگهداری آن در حوزه‌های امتحانی وجود ندارد،  با خود همراه داشته باشند زیرا این وسایل می‌توانند عامل انتقال ویروس شوند.

اسکندری نسب گفت: برای دانش‌آموزان ماسک و دستکش در حوزه‌های امتحان نهایی پیش‌بینی شده تا اگر دانش‌آموزی به هر دلیلی با خود ماسک یا دستکش نداشت بتواند از این وسایل استفاده کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان آموزش و پرورش استان کرمان امتحانات نهایی پایه دوازدهم شیوه نامه ها دانش آموزان حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟