Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان درباره نگرانی والدین از حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط کنونی کرونا بیان کرد: «بدون شک با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مسئله‌ای اتفاق نمی‌افتد. سال گذشته نیز دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم در آزمون‌های حضوری شرکت کردند و اتفاق خاصی نیفتاد».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین صافی‌زاده با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان پایه‌ی نهم و دوازدهم اظهار کرد: همکاران ما استانداردهای فضای فیزیکی برای برگزاری آزمون‌ها را در نظر دارند و بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدارس به ما معرفی و تیم‌های نظارتی تقسیم شده و اگر جایی مشکلی داشته باشد اطلاع‌رسانی خواهد شد تا نسبت به جایگزین آن مکان اقدام شود و ما به هیچ‌وجه راضی نیستیم جایی تایید شود که استاندارد نباشد.

صافی‌زاده بیان کرد: بحثی که موجب نگرانی است، حضور دانش‌آموزان قبل و بعد از آزمون در محل است و درخواست داریم فاصله‌ی فیزیکی رعایت شود، در فضای امتحان موردی نیست و لازم است دانش‌آموزان از تجمع پرهیز کنند و والدینی که دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند باید به این مسئله توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: تهویه‌ی مناسب، وسعت فضا، تعداد دانش‌آموزان و ... فاکتورهای مدنظر برای تایید مکان آزمون است و این‌که مدرسه مورد تایید باشد و ممکن است جایی برای 20 نفر یا جایی برای 100 نفر تایید شود.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: تعداد مکان‌های برگزاری آزمون افزایش یافته و در تعداد دانش‌آموزان محدودیت وجود دارد و این طور نیست که هر تعداد دانش‌آموز در یک مکان باشند.

وی افزود: انتظار داریم برای هر دانش‌آموز فضای چهار مترمربع در نظر گرفته شود و همکاران ما به این مسئله توجه دارند و باید تهویه‌ی مطلوب در محیط وجود داشته باشد و در غیر این‌صورت باید مکان آزمون تغییر کند.

صافی‌زاده درباره‌ی نگرانی والدین از حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط کنونی کرونا بیان کرد: بدون شک با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مسئله‌ای اتفاق نمی‌افتد و سال گذشته نیز دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم در آزمون‌های حضوری شرکت کردند و اتفاق خاصی نیفتاد، امسال نیز منوط به همکاری همه‌ی اعضایی است که در این آزمون حضور دارند که شامل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم‌پزشکی، دانش‌آموزان و الدین است و در صورتی که همکاری و همدلی باشد مسئله‌ی خاصی اتفاق نمی‌افتد و نگرانی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: اگر در جایی مدرسه‌ای بود که والدین احساس کردند مقررات بهداشتی رعایت نمی‌شود با مرکز بهداشت شهرستان تماس بگیرند که همکاران بررسی کنند تا یا مکان جایگزین ‌شود و یا تمهیدات اندیشیده شود تا تهدیدی وجود نداشته باشد.

وی درباره برگزاری کنکور نیز اظهار کرد: طبق سال قبل باید فضاهای برگزاری کنکور به ما معرفی و بررسی شود که در زمان خودش اقدام می‌کنیم و تمهیدات اندیشیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برگزاری کنکور آموزش و پرورش استان کرمان برگزاری کنکور سراسری برگزاری امتحانات حضوری معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه علوم پزشکی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،عبدالرسول پورعباس افزود: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی اباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند اما موفق نشدند افزود:  تا ظرف سه هفته  آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان اخذ می شود تاحقی ضایع نشود .

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم.  پور عباس با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می کند افزود: با هماهنگی که با استاندار ،فرماندار ،نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می شود. 

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران