Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@08:32:33 GMT

روند ابتلا به کرونا در هرمزگان همچنان افزایشی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۶۹۳۱

روند ابتلا به کرونا در هرمزگان همچنان افزایشی است

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه در خرداد ماه سال جاری، گفت: دستگاه های عضو ستاد مقابله با کرونا باید با انجام درست وظایف خود، شرایطی را فراهم کنند که  مردم بتوانند بدون دغدغه، در انتخابات مشارکت داشته باشند.

 دکتر فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان با بیان این که روند ابتلا به کرونا در  دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان افزایشی است،با ابراز نگرانی از روند فعلی شیوع کرونا، خواستار افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و اصناف شد و اعلام  کرد: کاهش ترددهای غیر ضررور و پرهیز از حضور در تجمع ها می تواند از ابتلای شهروندان به کرونا پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی و آفریقایی و 2فوتی ناشی از این بیماری در برخی مناطق استان، باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به عدم رعایت ممنوعیت تردد درون شهری و برون شهری از سوی برخی شهروندان، گفت: در ایام تعطیلات عید فطر،  2 هزار و 680خودرو مشمول جریمه 200هزارتومانی و بیش از هفت هزار خودرو مشمول جریمه 500هزارتومانی شدند .
وی اضافه کرد: در ستاد مقابله با کرونا تأکید شد، پلیس با کسانی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند، برخورد شدید قانونی داشته باشد.

دکتر همتی به وضعیت رنگ بندی شیوع کرونا در شهرستان های مختلف استان نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان پارسیان در وضعیت قرمز، شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، رودان، بستک، بندرخمیر، جاسک و قشم در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های حاجی‌آباد، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد هستند.

وی با بیان این که تمامی ماموریت های اداری غیرضروری باید لغو شد، اضافه کرد: در شهرستان پارسیان که وضعیت قرمز کرونایی دارد، ۵۰ درصد کارکنان دستگاه های خدمات رسان ضرورى و دو سوم کارمندان سایر ادارات باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و در شهرستان های با وضعيت نارنجی، یک سوم کارمندان دستگاه های خدمات رسان ضرورى و در سایر ادارات، ۵۰ درصد کارمندان باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

دکتر همتی گفت: به دلیل وجود ترددهای درون استانی، آلودگی یک نقطه می تواند وضعیت سایر نقاط را تحت تأثیر قرار دهد که با رعایت پروتکل ها می توان شرایط فعلی را پشت سر گذاشت و خود و اطرافیان را در مقابل ابتلای به این ویروس ایمن نگه داریم.

استاندار هرمزگان با بیان این که برابر سند ابلاغی وزارت بهداشت، 70درصد افراد مشمول در استان واکسن دریافت کرده اند، اعلام کرد: متأسفانه برخی از افراد پس از دریافت دوز اول واکسن، پروتکل ها و استفاده از ماسک را کنار گذاشتند که ابتلای برخی از این افراد به کرونا نشان می دهد تزریق واکسن تا حدی می تواند بدن را در مقابل این بیماری ایمن کند و لازم است این افراد همانند گذشته پروتکل ها را با جدیت رعایت کنند.

وی ادامه داد: ادارات، بنگاه ها و کارگاه های تولیدی از جمله مکان هایی است که به دلیل مراجعه زیاد افراد و تراکم جمعیتی ممکن است خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد، لذا شهروندان و صاحبان مشاغل باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اهتمام کافی و لازم را داشته باشند.

استاندار هرمزگان، همچنین با تاکید بر لزوم فراهم سازی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات باشکوه در خرداد ماه سال جاری، گفت: دستگاه های عضو ستاد مقابله با کرونا باید با انجام درست وظایف خود، شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند بدون دغدغه، در انتخابات مشارکت داشته باشند.

دکتر همتی، توصیه هایی به کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آن ها نیز داشت و گفت:  ملت ما دارای یک هدف مشترک، تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون اساسی است و رقابت و تلاش افراد برای کسب آرای مردمی، نباید منجر به آسیب به منافع ملی و امنیت عمومی شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ستاد کرونا هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان مقابله با کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

ایسنا/مازندران روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در خصوص ارتباط بین خواب و خلق‌وخو در نوجوانان گفت: در بسیاری از افراد، خواب ناکافی در بلندمدت منجر به عوارض جسمانی متعددی از جمله سردرد، خستگی، تغییرات هورمونی و به طور کلی افزایش احتمال بیماری‌ها می‌شود. همچنین عوارض روان‌شناختی شامل گیجی و سردرگمی، تحریک‌پذیری روانی، پرخاشگری، عدم تمرکز، اضطراب، افسردگی و ضعف حافظه نیز گزارش شده است.

مجید غفاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نهایت، مجموع عوارض ذکر شده تاثیر منفی بر بلوغ جسمی و روانی فرد می‌گذارد و عملکرد او در زندگی را از جنبه‌های مختلف تحصیلی، شغلی و اجتماعی مختل شده و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

غفاری با اشاره به اینکه عوامل مختلفی منجر به خواب ناکافی می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی برخی بیماری‌های پزشکی و نیز برخی مشکلات و اختلالات روانشناختی، باعث مختل شدن فرایند خواب می‌شوند. در کنار این موارد، یکی از مهم‌ترین دلایل خوابِ ناکافی، عدم رعایت بهداشت خواب است. به این معنی که فرد برای خواب خود، ارزش و نظم خاصی قائل نیست چرا که در بسیاری از موارد، فرد شناختی در مورد اهمیت کیفیت خواب در ابعاد مختلف زندگی خود ندارد و در نتیجه، به آن اهمیتی نمی‌دهد.

این روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه ادامه داد: مساله اینجاست که عدم کفایت خواب، در بسیاری از مواقع به مرور عوارض خود را نشان می‌دهد، یعنی فرد در این مورد دچار «سندروم قورباغه آب‌پز» می‌شود؛ به گونه‌ای که اوایل متوجه عوارض نمی‌شود اما به مرور زمان، کارکرد و عملکرد جسمی و روانی او مختل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، استفاده از گوشی‌های هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین، بسیاری از نوجوانان را دچار مشکل ساخته است، یادآور شد: چرا که این وسایلِ سرگرم‌کننده، به خاطر سطح بالای «لذت‌دهی و محرّک‌بودن برای مغز» به تدریج فرد را دچار اعتیاد می‌کنند. چنانکه بسیاری از تحقیقات امروزه به انواع اعتیاد نظیر اعتیاد به اینترنت (وب گردی)، گوشی همراه و بازی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین و عوارض متعدد آن‌ها اشاره کرده‌اند.

غفاری افزود: افرادی که دچار چنین اعتیادهایی می‌شوند، از نظر جسمی و روانی ضعیف شده و به تدریج کارکرد و عملکرد مناسب خود در زمینه‌های مختلف فردی و اجتماعی را از دست می‌دهند.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: بر این اساس، به والدین و نوجوانان پیشنهاد می‌شود در مورد اهمیت نقش خواب کافی و با کیفیت در سلامت جسم و روان، کارکرد و عملکرد فردی و اجتماعی افراد مطالعه و دستورات لازم برای رعایت بهداشت خواب را متناسب با ویژگی‌های فردی خود، رعایت کنند.

وی به طور ویژه هشدار داد تا قبل از ابتلا به انواع اعتیادهای جدید که در بالا به آن‌ها اشاره شد، حتما برای استفاده از گوشی‌های هوشمند و سرگرمی‌های رایانه‌ای آفلاین و آنلاین، نظم و قاعده‌ی مشخصی متناسب با سن افراد، رعایت شود و در این راه بهتر است از کمک تخصصی روانشناسان و مشاوران خانواده که پروانه اشتغال از سازمان نظام مشاوره و روان‌شناسی کشور دارند، بهره گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم