Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@11:52:14 GMT

افزایش خطر ابتلا به دیابت در افراد چاق و شب‌بیدار

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۱۱۲

افزایش خطر ابتلا به دیابت در افراد چاق و شب‌بیدار

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت در افراد چاق که شب تا دیر وقت بیدار هستند، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، اگرچه چاقی به خودی خود عامل خطرزا در بروز بیمارهای قلبی است، نتایج این بررسی نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی در صورت دیر خوابیدن می تواند بیشتر شود.

یافته های بدست آمده در این مطالعه بر اساس مقایسه الگوی خواب و بیماری دیابت در ۱۷۲ فرد میانسال در ایتالیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان ایتالیایی اظهار داشتند: چرخه خواب-بیداری یکی از مهمترین الگوهای رفتاری در انسان است. در این مطالعه افراد شرکت کننده بر اساس الگوی خواب گروه بندی شدند.

نزدیک به شش نفر از هر ۱۰ فرد شرکت کننده سحرخیز بودند. این افراد در ساعات اولیه روز فعال هستند. همچنین حدود ۱۳ درصد تا دیر وقت بیدار بوده و بیشتر در ساعات پایانی روز فعالیت دارند که به اصطلاح به آنها بوف (شب‌بیدار) می‌گویند. همچنین مابقی افراد مابین این دو گروه قرار گرفتند.

اگرچه هر سه گروه شرکت کننده شاخص توده بدنی برابری داشتند، افرادی که تا دیر وقت بیدار بودند، وعده غذایی شام سنگین تری داشته و عادات ناسالمی همچون استعمال تنباکو و عدم تحرک در آنان بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در این بررسی مشخص شد: درحالیکه ۳۰ درصد افراد سحرخیز به بیماری قلبی مبتلا بودند این رقم در میان افرادی که تا دیر وقت بیدار بودند نزدیک به ۵۵ درصد بوده است. همچنین خطر ابتلا به دیابت در گروه اول حدود ۹ درصد و در گروه دوم تقریبا ۳۷ درصد بوده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003I9m

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خطر ابتلا به دیابت تا دیر وقت بیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳