Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@02:50:43 GMT

پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۴۷۲۶۵

پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شد

پارلمان اردن با ارسال یادداشتی به نخست‌وزیر این کشور، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و فراخوانی سفیر اردن از تل‌آویو را خواستار شد.

قدس آنلاین: مجلس نمایندگان (پارلمان) اردن روز دوشنبه(دیروز) با حضور «بشر الخصاونه» نخست‌وزیر و دیگری اعضای هیأت دولت به منظور بررسی اوضاع فلسطین تشکیل جلسه داد.

«عبدالمنعم العودات» رئیس پارلمان اردن در این جلسه گفت که یادداشتی با امضای نمایندگان پارلمان به نخست‌وزیر ارائه شد که طی آن اخراج «امیر ویسبورد» سفیر رژیم صهیونیستی از اردن و فراخوانی «غسان المجالی» سفیر اردن از تل‌آویو درخواست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، الخصاونه نیز گفت که دولت این یادداشت پارلمان و گزینه‌های دیگری برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را بررسی خواهد کرد.

بنابراین گزارش، نمایندگان پارلمان اردن بر ضرورت اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان در واکنش به تجاوزات این رژیم علیه ملت فلسطین تأکید کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری «عمون» اردن، نمایندگان پارلمان اردن همچنین تعلیق تمامی توافقنامه‌ها و معاهدات امضا شده با رژیم صهیونیستی از جمله معاهده صلح «وادی عربه» و توافقنامه گاز را خواستار شدند.

«غازی الذنیبات» نماینده پارلمان اردن در این خصوص گفت که رژیم اشغالگر یک باندی است که مرتکب کشتاری در فلسطین و سیناء شده و سران این باندها اکنون روسای رژیم صهیونیستی هستند.

در همین ارتباط «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در واکنش به انتقادات تعدادی از نمایندگان پارلمان درباره عدم وجود موضع سیاسی رسمی کشورشان در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تأکید کرد: «موضع رسمی اردن وجود داشته و اردن نخستین کشوری بود که دست به اقداماتی زد و از حمایت از ساکنان محله شیخ جراح و حوادث مسجدالأقصی سخن گفت و دیپلماسی اردن در کمک به برادران فلسطینی و ایستادگی در کنار آن‌ها و مقابله با این اقدامات سهیم بوده است.»

اردن از یک هفته پیش شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده مردمی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۲۰۳ نفر از جمله ۵۸ کودک را به شهادت رسانده و ۱۲۳۵ نفر را زخمی کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارلمان اردن رژیم صهیونیستی تل آویو سفیر رژیم صهیونیستی نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پارلمان اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود