Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی اکنون کمتر از ۱۰۰ پرنده در آن وجود دارد، اظهار داشت: در استان ۸ شهرستان آب ‌و هوای بیابانی دارند و مناطق جنوب و غرب آب‌ و هوای نیمه مرطوب دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در استان اصفهان ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ، ۷۶ شهرک صنعتی، ۶۵۰ معدن فعال، ۲ هزار واحد سنگ‌بری، ۶۰۰ واحد تولید آجر داریم که این‌ها یکی از دلایل کانون‌های گرد و غبار است، همچنین کامیون‌هایی که در جاده‌ها به ویژه شرق اصفهان تردد می‌کنند در این زمینه نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صنعت، معدن و تجارت با همکاری منابع طبیعی و محیط‌زیست باید این معادن را ساماندهی کنند، گفت: خاک استان اصفهان به ‌عنوان سرمایه است و نباید بار شود و به شهرهای دیگر برود و به آجر تبدیل شود، معادن خاک‌های برداشت ‌شده را همین‌طور رها می‌کنند که اثرات واحدهای کوره‌پزی، سنگ‌بری در افزایش کانون‌های گرد و غبار مشهود است، این واحدها موظف‌ هستند نسبت به اصلاح و بازسازی اراضی اقدام کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه با خشک شدن مزارع برخی سودجویان از این خاک‌ها استفاده می‌کنند و با وزش باد رها می‌شود، بیان کرد: زمستان و فروردین بارشی نداشتیم، با سرد شدن آب‌های اقیانوس آرام کل خاورمیانه تحت تأثیر آن قرارگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از اثرات این کم‌بارشی روزهای آلوده است و پیش‌بینی‌شده تا بهار و تابستان بین ۴ تا ۷ شب اکثر مناطق گرد و غبار داشته باشند، گفت: در فصل بهار بادها جنوب به غرب می‌وزند و گرد و خاک ایجاد می‌کنند و گرد خاک در فصل بهار ماندگار نیست زود می‌آید و می‌رود و پویا است، بادهایی که در تابستان می‌آیند از سمت شمال به شرق استان است و مناطقی که تحت تأثیر قرار می‌دهند نائین، اردستان است اما چون در تابستان باد نداریم ماندگاری آن بیشتر است.

وی ادامه داد: در پاییز هم‌ جهت بادها غربی است و به همین دلیل در جلسه تصمیم گرفته شد که استان‌های هم‌جوار که با ما مرز مشترک دارند مثل سمنان، قم، یزد و خراسان جنوبی همزمان کنترل کانون‌ها را داشته باشند و منابع طبیعی امسال هزار هکتار نهال‌کاری، ۲ هزار هکتار آبیاری روی نهال‌ها، ۵ هزار هکتار مدیریت نهال‌ها را انجام دهد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه مقرر شد منابع طبیعی ۱۰۰ کیلومتر تله رسوب‌گیر در جاده‌ها و ۱۰۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده اطراف جاده‌ها با هدف حفاظت از مناطق مسکونی انجام دهد، عنوان کرد: طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار داریم که ناشی از معادن خاک رس و گچ و کوره‌ها و تردد ماشین‌ها و کامیون‌ها است و در جاده‌ها می‌تواند مشکل ایجاد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید به کشاورزان آموزش دهد تا سطحی‌تر شخم بزنند، اضافه کرد: جهاد باید با متخلفانی که کاربری‌ها را از بین می‌برند، برخورد کند و نسبت به اجرای طرح‌های نوین آبیاری اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: اداره راهداری با هماهنگی صنعت و معدن باید کامیون‌هایی که داخل معدن می‌روند را پیگیری کنند و با کامیون‌هایی که روی مصالح را نمی‌پوشانند برخورد شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان معادن اصفهان کانون های گرد و غبار آلودگی شهر اصفهان کوره های آجرپزی اصفهان گرد و غبار کامیون ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه معدن است.

وی بیان کرد: از طرحهای اقتصادی که زمینه اشتغال جوانان فراهم می کند حمایت می شود.

فرماندار دشتی نیز گفت: ۲۵ درصد معادن استان در شهرستان دشتی است

بحرانی یادآور شد: از حمایت های بانک صنعت و معدن از طرحهای صنعتی تقدیر می شود.

کد خبر 6093650

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان