Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به اینکه ابتکار عمل در جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه نوار غز در دست رزمندگان فلسطینی است نوشت حمایت‌های مطلق آمریکا از این رژیم باعث شده است تل آویو به جنگ کنونی ادامه دهد به امید آنکه بتواند خودش را پیروز میدان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه افزود: جنگ به نیمه رسیده است و مقاومت به نبرد شدیدش ادامه می‌دهد و دشمن نیز خونریزی و ویرانگری می‌کند. برقراری آرامش نیز ظرف چند ساعت امکان پذیر است، اما به سبب حمایت‌های مطلق آمریکا به تعویق انداخته می‌شود و بهانه این به تعویق اندازی نیز پایان دادن به «روز‌های جنگی» با فرمولی است که ادعای پیروزی را برای اسرائیل تضمین کند.

با حمایت‌های آمریکا هرگونه توافقنامه‌ای را که با کمک‌های عربی و فلسطینی (منظور تشکیلات خودگردان فلسطینی) در صورت امکان به دست آید، تلاش می‌شود که کاملا بی محتوا باشد و این در حالی است که کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی بدون توقف صحنه تظاهرات و اعتراضات است و امروز در سراسر فلسطین اعتصاب عمومی است.

مقاومت نیز به نوبه خودش بر حفظ پیروزی که بیش از نیمی از آن را در ابتدای نبرد به دست آورده است یعنی زمانی که ابتکار عمل را از دست دشمن گرفت و آن را غافلگیر کرد و برای ربط دادن مناطق مختلف فلسطین به یکدیگر تلاش کرد، پافشاری می‌کند،
مقاومت همچنین برای حفظ معادلاتی که از ابتدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی سعی کرده آنان را تحمیل کند، تلاش می‌کند و با آتشبار در میدان می‌کوشد تفاهمنامه آوریل را با فرمول جدید فلسطینی بنویسد و این کار را هر زمان که دشمن به جان غیرنظامیان می‌افتد و خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی را بمباران می‌کند، با تشدید کمی، کیفی و تاکتیکی انجام می‌دهد.

از طرف دیگر دشمن به دنبال یک پیرزی است حتی اگر از طریق ویران کردن خانه‌ها و به لرزه در آوردن خیابان‌ها و محو کردن مقر‌های دولتی و قتل عام همه اعضای شماری از خانواده‌ها باشد و حمله به خانه‌های فرماندهان مقاومت نیز بخشی از این حملات است، اما به شدت احتیاط می‌کند تا مبادا وارد نبرد زمینی شود که تقریبا دیگر از آن صحبتی نمی‌شود.

این در حالی است که برای اجرای «بسته‌های فشرده آتشباری» به خصوص در شب تلاش می‌کند تا در میان غیر نظامیان هراس افکنی کند و مقاومت را از پا در آورد. حال آنکه اشغالگران همزمان در حال مانور با جنگ روانی و رسانه‌ای بر سر آتش بس و مسیر متوقف کردن جنگ هستند و فشاری را که به آنان وارد می‌شود، پنهان نمی‌کنند، اما دشمن تأیید می‌کند حمایت‌های آمریکا را اگرچه دیر هنگام بوده به دست آورده و همین حمایت‌ها نیز به اشغالگران وقت بیشتری در این جنگ فراهم کرده است.

اشغالگران همچنان به دنبال فرصتی با اقداماتی مانند هدف قرار دادن به یک فرمانده ارشد حماس یا فلج کردن قدرت موشکی فلسطینیان هستند که پیروز شده‌اند، در صورتی که آنان حتی از خنثی سازی یک تهدید از تهدیدات مقاومت که به صورت مستقیم از ماهواره‌ها هم پخش می‌شود، عاجزند.

با گذشت روز‌های نبرد و جنگ، تصاویر ویرانی‌ها و خسارات وارده و پیشرفت توانایی‌های مقاومت در زمین، دریا و هوا از دست سانسور نظامی تل آویو در می‌رود و به بیرون درز می‌کند حال آنکه این رژیم برای جلوگیری از آگاه شدن جبهه داخلی خود با ادامه جنگ «شهر‌های سوخته» و بازی کردن با اعصاب صهیونیست‌ها به شیوه «پای واحد (روی یک پا نگه داشتن آنها)» ادامه می‌دهد.

آیا نبرد کنونی تا روز پنجشنبه آینده که زمان فرضی پایان بانک اهداف تل آویو است و روشن شده است که این اهداف بیشتر غیر نظامی است تا نظامی؛ ادامه خواهد یافت؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت آمریکا رژیم صهیونیستی تحولات فلسطین حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود درباره آتش بس در نوار غزه که چندی پیش به میانجیگران ارائه کرده بود، تغییراتی ایجاد کند.

این مقام ارشد مقاومت در گفتگو با المیادین افزود که تغییرات پس از آن رخ داد که اشغالگران به این باور رسیدند که حماس و مقاومت درباره پیشنهاد اخیر خود، مطلق و قاطع است.

وی تصریح کرد که اسرائیلی‌ها در حال حاضر در تماس دائمی با برادران مصری ما هستند تا به فرمولی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را بپذیرند.

عضو ارشد مقاومت فلسطین تصریح کرد که حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش بس و خروج نظامیان اشغالگر از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در خبری دیگر، سرلشکر ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داد و تاکید کرد که چنین عملیاتی «بسیار خطرناک» است.

«اسرائیل زیو» اذعان کرد که حماس در حال تدارک یک کمین راهبردی برای ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی گسترده به رفح است که برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که رفح علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگیدن است، هر گونه عملیات زمینی گسترده در رفح دارای ریسک بالا و خطرناک‌تر از هر عملیاتی خواهد بود که ارتش تا کنون در نوار غزه انجام داده است.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که برای هرگونه سناریویی در صورت تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهاجم زمینی به رفح آماده هستند.

دیگر خبرها

  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • پیام‌های راهبردی سخنان ابوعبیده
  • پیام‌های راهبردی سخنان «ابوعبیده»
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه