Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ضایعات زراعی و باغی جز پرسود‌ترین ضایعاتی هستند که می‌توان از آن‌ها فرآورده‌هایی بکر تولید کرد.

او افزود: برگ درخت گردو، بنه، عناب، زرشک از این دست ضایعات مفید هستند که کمتر شناخته شده و در معرض فرآوری قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویان با اشاره به اینکه این برگ‌ها دارای خواص فوق العاده درمانی هستند و ظرفیت فرآوری را دارند، بیان کرد: برگ درخت بنه دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و با چای سبز برابری می‌کند، برگ عناب و همچنین برگ درخت زرشک در صنایع آرایشی و شامپو سازی استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: کشور‌های هند و چین در زمینه فرآوری و بسته بندی این ضایعات حرف اول را در دنیا می‌زنند و به سمت تولید پیش دارو و مکمل‌های غذایی پیش رفته اند.

او تصریح کرد: چینی‌ها توانسته اند بازار فروش ضایعات کشاورزی و فرآورده‌های برگ درخت عناب را در کشور‌های اروپایی قبضه کنند.

دردی که فریاد زده می‌شود، اما درمان نه!

پویان مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: چندین سال است که حرف‌های زیادی در رابطه با فرآوری ضایعات کشاورزی گفته شده، اما تا امروز نتوانستیم گامی جدی در این حوزه برداریم.

او با بیان اینکه موازی کاری مهم‌ترین دلیل عدم پیشرفت در این حوزه است، افزود: در انگلستان و هند که یک سازمان واحد در زمینه تحقیق، تولید و فرآوری ضایعات کشاورزی فعالیت می‌کند، در کشور ما هم نیاز مبرم به چنین سازمانی حس می‌شود.

پویان بیان کرد: سالانه چندین تن برگ درخت عناب، زرشک، گردو و به بدون کمترین بهره برداری دور ریز و یا سوزانده می‌شود در صورتی که فرآوری آن می‌تواند ارزآوری هنگفتی را برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگ درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی