Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حبیب معصومی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از وجود ۶۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد و اظهار کرد:  این مرکز با ۵۰۰ نیرو و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک اتوبوس اتاق عمل، یک بیمارستان سیار ۳۰ تخته و یک بالگرد هوایی در حال ارائه خدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اخیرا به خاطر بیماری کرونا از بیمارستان سیار ۳۰ تخته استان استفاده می‌شوند گفت: هر سال ۶۰ هزار ماموریت توسط مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان انجام شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ هزار تماس‌ با شماره‌های ۱۱۵ گرفته شده است افزود: مدیریت جابه‌جایی تمام بیماران در بین بیمارستان‌ها  توسط واحد mcmc مرکز انجام می‌شود که سال گذشته ۵ هزار مورد هماهنگی انجام دادند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۴۰ پد فرود بالگرد در نقاط مختلف استان از سال ۹۳ تاکنون که از این حیث استان همدان در کشور پیشتاز است گفت: روز گذشته یک ماموریت قطع عضو داشتیم که بالگرد مرکز از مناطق اطراف تویسرکان بیمار را به بیمارستان بعثت همدان انتقال داد.

 راه‌اندازی بیشترین تعداد پایگاه‌های اورژانس تکلیفی در همدان

معصومی به انجام ۴۲۵ مورد ماموریت هوایی از خردادماه سال ۹۳ تاکنون اشاره کرد و افزود: سال ۹۸ تعداد ۴۳۴ فوتی حوادث ترافیکی در مرکز ثبت شد که سال گذشته به ۳۶۰ مورد رسیده بود و خوشبختانه برای نخستین بار طی ۱۵ سال اخیر به زیر ۴۰۰ نفر فوتی رسیدیم.

وی بیان کرد: سال ۹۸ تعداد مرگ ناشی از غرق شدگی ۲۷ مورد، برق گرفتگی ۱۲ مورد ، ناشی از سوختگی ۴۲مورد، قرص برنج ۱۲ مورد، مصمومیت با (CO) ۱۵ مورد ، خودکشی ۱۵۸ مورد بود و ۱۲ هزار و ۲۹۰ مصدوم ناشی از تصادف بیمارستانی نیز در بیمارستان درمان شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها ۵ دقیقه و در جاده‌ها ۹ دقیقه است عنوان کرد: همدان بیشترین تعداد پایگاه‌های اورژانس تکلیفی را در مقایسه با استان‌های دیگر راه‌اندازی کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ یک هزار و ۲۱۲ نفر از بیماران درمانگاه‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شدند گفت: ۱۴۸ مورد جابه‌جایی بین بیمارستانی انجام شده و ۱۵۴ نفر نیز از بیمارستانهای دیگر به بیمارستان‌های همدان منتقل شدند.

معصومی با بیان اینکه آموزش‌های کمک‌های اولیه در سال ۹۸، ۱۱ هزار مورد بوده است خاطرنشان کرد: در این سال ۲۹۶ مورد حادثه ویژه گزارش شده و ۵۴ مورد احیای موفق داشتیم.

وی با اشاره به میزان رضایتمندی انجام شده به صورت ماهانه گفت: ۸۵ درصد از مردم به طور کامل از عملکرد ما راضی هستند و ۱۴ درصد نسبی و یک درصد ضعیف بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه سه موسسه آمبولانس خصوصی در استان وجود دارد که ۸۰۰ ماموریت در سال ۹۸ انجام داده‌اند افزود: بیشترین ماموریت متعلق به پایگاه شماره یک پاستور بوده که در طول سال بیش از ۵ هزار مورد ماموریت انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مصدومین چهارشنبه پایان سال در سال ۹۸، ۱۱۰ مورد بود و سال گذشته به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود در ادامه به موفقیت‌های کسب شده در طول هشت سال در این مرکز پرداخت و گفت: سال ۹۸ نخستین بار بود که وزارت بهداشت طرح جامع نظارت را انجام داد و ما بین ۶۵ دانشگاه رتبه یک را به دست آوردیم.

جذب ۷۵ نیروی اورژانس طی ماه آینده در همدان

معصومی با اشاره به اینکه دو نوبت آزمون استخدامی داشتیم که در این سالها یک بار ۹۳ نفر و بار دیگر ۴۰ نفر جذب شدند افزود: سال  گذشته ۷۵ نفر در آزمون پیمانی پذیرفته شده‌اند که ماه آینده جذب خواهند شد.

وی  با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۳ نفر نیروی  ۸۹ روزه و شرکتی جذب و ۴۰ نفر نیروی طرح و تمدید طرح اضافه شدند خاطرنشان کرد: برای نخستین بار چارت سازمانی همه پایگاه‌ها گرفته شد که ۶۶۰ پست مصوب دارد.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان یاد آور شد: به خاطر مشکلات موجود در تامین آمبولانس در کشور آمبولانس‌های استان در استان اصفهان بازسازی می‌شوند که از سال ۹۲ تاکنون ۵۰ درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم اتوماسیون عملیاتی اورژانس راه‌اندازی شده که یک میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده و در چند روز آینده به طور کامل کار به اتمام خواهد رسید افزود: راه‌اندازی واحد mcmc از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معصومی با اشاره به اینکه عمر ۷۰ دستگاه آموبولانس موجود کمتر از هشت سال است گفت: تعداد پایگاه‌ها از سال ۹۲ به بعد از ۴۰ به ۶۶ مورد رسیده که البته ۴ دستگاه با استقلال دانشکده اسدآباد در اختیار این شهرستان قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه ۲۶ پایگاه اورژانس طی هشت سال گذشته اضافه شده است که وضعیت خیلی خوبی در کشور داریم افزود: در هشت سال اخیر ۲۱۶ بیسیم دیجیتال به قیمت ۲۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه از مهرماه سال ۹۲ تاکنون کارانه برای کارکنان پرداخت شده است و یک خودرو فرماندهی از وزارتخانه جذب شده است گفت: در حال حاضر تمام کارکنان  پرونده سلامت دارند.

راه‌اندازی سه پایگاه اورژانس توسط خیرین همدان

وی از راه‌اندازی سه پایگاه اورژانس توسط خیرین سلامت در دو شهرستان استان خبر داد که نیاز به ۲ میلیاردتومان اعتبار دارد افزود: از ابتدای بیماری کرونا جابه‌جایی بیماران مشکوک و محتمل از منزل به بیمارستان  انجام شده و تاکنون  تست ۱۲۰ نفر از نیروهای مرکز مثبت اعلام شده است.

معصومی با اشاره به اجرای قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان، در ادامه از تصویاب افزایش ۵۰ پدبالگرد در استان خبر داد و با بیان اینکه شهرستان رزن و بهار فعلا پد بالگرد ندارند افزود: سال گذشته مرکز جدید پیام شهرستان کبودراهنگ احداث شد و در شهر فامنین مرکز پیام در دو طبقه در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای پد بالگرد بیمارستان امام حسین (ع) هزینه شد و ۸ آمبولانس جدید در شهرستان‌ها توزیع شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته پایگاه سرکان، فرسفج و صالح‌‌آباد راه‌اندازی شدند.

جذب ۸۰ میلیارد تومان اعتبار خرید بالگرد

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان به اختصاص پاداش کرونا در ۶ نوبت به کارکنان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار دانشگاه برای خرید بالگرد قرار داده زیرا بالگرد موجود استیجاری است.

وی با اشاره به اینکه قرار است بالگرد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا شود و به دنبال ساخت بنای ستادی هستیم در ادامه از پیگیری ساخت سوله بحران و پایگاه اورژانس هوایی در همدان خبر داد و افزود: یک خیر برای ساخت این مرکز ۳۶ هزار متر مربع زمین اهدا کرده و قول ساخت آن را نیز داده است.

معصومی با اشاره به پلاک‌گذاری آمبولانس‌های تحویلی تا پایان سال ۹۸ و  اعطای ۲۰۰ فقره وام به کارکنان  گفت:  عقد قرارداد حمل زباله عفونی و برگزاری ۵۰ دوره آموزشی برای کارکنان به شکل مجازی از جمله اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پایگاه شهری شماره (۳) همدان افتتاح شد و برای پایگاه گیان نهاوند ۱۱۰ میلیون اعتبار جذب شده که پایگاه جدیدی راه‌اندازی شود در ادامه از راه‌اندازی یک پایگاه شهری طی سال گذشته در ملایر خبر داد و گفت: تعداد پایگاه‌های ملایر در حال حاضر چهار مورد است، نهاوند نیز دو پایگاه شهری داشت که سومین مورد نیز راه‌اندازی شد.

افتتاح دو پایگاه در فارسبان نهاوند و سد کلان ملایر

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان از راه‌اندازی دو پایگاه در فارسبان نهاوند و سد کلان ملایر طی خردادماه امسال خبر داد و افزود: تقریبا هفت ساختمان نیمه‌تمام موجود است که به دنبال اتمام آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه همدان جزو دانشگاه‌های برتر در پرداخت مطالبات پرسنل شناخته شده است که شامل پرسنل مرکز اورژانس نیز می‌شود گفت: واکسن کرونا به تمام کارکنان این مرکز تزریق شده است.

معصومی به احداث بنای جدید ۲۰ پایگاه اشاره کرد و افزود: کمترین تعداد پایگاه‌های راه‌اندازی نشده در قطب غرب کشور متعلق به دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید ۶ پایگاه در همدان راه‌اندازی شود که یکی در رزن راه‌اندازی می‌شود و پنج پایگاه دیگر باقی می‌ماند افزود: مشکلی که وجود دارد این است که هیچ نیروی بیکار در رشته فوریت پزشکی، پرستاری و هوشبری نداریم تا نیرو جذب و پایگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

مجوز جذب نیرو وجود دارد اما نیرو نیست

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه مجوز جذب نیرو وجود دارد اما نیروی موجود نیست خاطرنشان کرد: با جذب نیروی جدید پایگاه شهری شماره(۱۱) همدان را در ماه آینده در شهر جورقان راه‌‌اندازی خواهیم کرد که در آن منطقه مشکلاتی وجود دارد و توسط پایگاه شهرک فرهنگیان پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۷۵ نیروی جدید و  تکمیل بناهای پایگاه‌ها و راه‌اندازی پایگاه شهری شماره ۱۱، ۱۲ و ۱۳ افزود: به دنبال دریافت دو موتورلانس برای همدان و دو دستگاه نیز برای نهاوند و ملایر هستیم.

معصومی با اشاره به اینکه موتور آمبولانس جایگزین آمبولانس نیست و تنها برای غلبه بر ترافیک و رسیدگی سریع برای بالین مصدوم قبل از رسیدن آمبولانس است گفت: قبلا این دستگاه ۳۰۰ میلیون  تومان هزینه داشت اما در حال حاضر  یک میلیارد  تومان شده و خرید آن مشکلاتی دارد.

وی از کاهش میزان فوتی‌های حوادث ترافیکی طی فروردین ماه امسال در استان خبر داد و افزود:  تعداد فوتی این ماه ۲۴ مورد بوده که به نسبت سال گذشته کاهش یافته چرا که تردد در جاده‌ها کم شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به پیگیری راه‌اندازی کارواش اختصاصی آمبولانس‌ها در بیمارستان بعثت گفت: تدارک اقلام تملک دارایی سرمایه‌ای رفاهی دو یا سه نوبت، تلاش برای حل مشکل تله کاردیولوژی، راه‌‌اندازی بخش NBC در بیمارستان گوراب شهرستان ملایر و حل مشکل بیمارستان صحرایی از موضوعات مورد توجه است.

وی با اشاره به جاریزی چارت جدید ستادی و درخواست چارت برای ستاد شهرستانها افزود: پد بالگرد بیمارستان تویسرکان که دهه فجر افتتاح شد امسال فنس‌کشی می‌شود.

معصومی با بیان اینکه برای بیمارستان علیمرادیان نهاوند پدبالگرد و نیز در مسیر گنجنامه خواهیم ساخت از نیاز همدان به اورژانس ریلی سخن به میان آورد و در ادامه با اشاره به مشکل فرسودگی شغلی کارکنان گفت: همدان معین منطقه ۱۹ تهران است که اگربه عنوان مثال زلزله‌ای در آنجا اتفاق بیافتد همدان باید خدمات‌دهی را انجام دهد که برای این منظور نیاز به شناخت بهتر منطقه است.

وی با اشاره به ضرورت ادامه تحصیل کارکنان افزود: پلاک‌گذاری آمبولانس‌های تحویلی سال ۹۹ مورد توجه است و باید خودروهای حمل جسد خودروهای مخصوص باشند و آمبولانس نباشند.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان بیمارستان اورژانس فوریت های پزشکی تعداد پایگاه تعداد پایگاه ها سال گذشته پایگاه اورژانس سال گذشته پایگاه شهری آمبولانس ها حال حاضر راه اندازی انجام شده هشت سال سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۴۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر

بابک محمودی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محترم و در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر بر توان امدادی این جمعیت افزوده شد. در واقع اقداماتی را که درطول دوره مدیریتی اخیر این جمعیت انجام شد، می‌توان با اقدامات صد سال گذشته در جمعیت هلال احمر مقایسه کرد. این تجهیزات به مناسبت روز هلال احمر و به مرور در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این مجوز خرید ۱۶۰۰ دستگاه دیگر را نیز در اختیار داریم که در حال عقد قرارداد و خرید آن هستیم. همچنین بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس تا پایان امسال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهد شد و امیدواریم که شاهد افزایش کیفیت و خدمات ارائه شده به مردم باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات جدید با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود. در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه امداد و نجات داریم و برنامه داریم تا تعداد پایگاه‌ها را به حدود ۱۰۰ پایگاه برسانیم.

محمودی با بیان اینکه در سال جاری اجرای عملیات‌های امدادی در تمام کوهستان‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تعدادی از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را نیز در جاده‌های تازه تاسیس ایجاد خواهیم کرد. همچنین تاکید داریم که در هر مسیر و جاده جدیدی که ساخته می‌شود، از همان ابتدا استاندارد‌های امداد و نجات را داشته و پایگاه‌هایی را احداث کنند.

وی در خصوص خودرو‌ها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند نیز گفت: تقریباً تمامی استان‌ها ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند و از این رو خودرو‌های جدید به تمامی این استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد. البته در بعضی از این استان‌ها باتوجه به شرایط جغرافیایی، اقلیم، وسعت و ... مواردی در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند این‌ها از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با این ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروزرسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

محمودی در خصوص پلاک این خودرو‌ها نیز گفت: سردار رادان شخصا به این موضوع ورود کردند و انءشالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیز هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک‌گذاری این خودرو‌ها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور همچنین گفت: انءشالله در مجلس جدید بازبینی در قوان شود که ورود خودرو‌های امدادی که مشخص هستند چه مقصدی دارد و این موضوع درگیر مشکلات اداری قرار نگیرد و سریعتر به ناوگان لجستیکی هلال‌احمر اضافه شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر